Ga naar inhoud

[USA] Mighty Morphin Power Rangers


Aanbevolen berichten

Dit is echt iets waar toch velen van ons nog naar hebben gekeken.

Toen de reeks bij ons op tv kwam was ik 9 of 10, dus de perfecte leeftijd ervoor.

Uiteraard speelden we dit na op de speelplaats op school, ik was ofwel Jason (rood) of Billy (blauw).

Wat zijn jullie herinneringen aan de MMPR?

-Go go power rangers!-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is alweer zo lang geleden dat ik dit zag, ik weet er eigenlijk helemaal niets meer van. Ik heb later op Fox Kids ook nog enkele series gevolgd, maar ik hoor van iedereen dat deze de beste was.

Ik schrok me overigens kapot toen ik een tijdje geleden de nieuwste serie op Jetix zag. Niet zozeer om de serie zelf, maar om het feit dat ze het Nederlands hadden ingesproken. :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onlangs is de "Witte" power ranger nog in het nieuws geweest. De acteur die hem speelde, Jason David Frank, doet sinds enige tijd mee aan de MMA waar hij nu twee wedstrijden in gedaan heeft en beide heeft gewonnen (2-0 TKO en 1-0)

Ik was vroeger echt grote fan van de Power Rangers, op het schoolplein was het altijd vechten over wie welke Ranger mocht spelen... Toen in 1995 de film uit kwam ben ik naar de premiere geweest, dat was echt heel gaaf. Daar werden ook de eerste potjes "Ooze" slijm verkocht.

Het moet niet te veel op een rate the movie gaan lijken toch :Y) ?

aangepast door Termel
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mighty Morphin Power Rangers besloeg 3 seizoenen, deze waren te zien bij RTL 5, daarna gingen ze in de rest van de wereld verder, maar hier niet. De tussenliggende seizoen Power Rangers Zeo en Power Rangers Turbo werden hier niet uitgezonden. Power Rangers in Space wel op Fox Kids. Alle seizoenen daarna hadden vrijwel niks meer te maken met de oorspronkelijke power rangers.

Ikzelf vond MMPR het beste en ook best wel intrigerend, vooral dat Commando Centrum waar de vijand gewoon niet doorheen kon dringen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net zoals niemand vergeet welke Bond-film hij of zij als eerste gezien heeft, vergeet je ook je allereerste Power Rangers-aflevering niet. Nou ja, ik tenminste niet... ;)

Ik heb de serie nog gevolgd tot en met Power Rangers Wild Force (2002). Na dat seizoen werd het voltallige productieteam dat sinds 1992 de serie maakte door de nieuwe eigenaar, Disney, de laan uit gestuurd om met goedkopere mensen op een goedkopere locatie (Nieuw Zeeland) te kunnen gaan werken. Ik besloot het toen voor gezien te houden. Het originele team gaf hun laatste aflevering de titel The End of the Power Rangers mee (meteen duidelijk hoe zij over hun gedwongen vertrek dachten) en dat was het dus ook voor mij.

In de jaren daarna heb ik hier en daar nog wel een stukje langs zien komen, maar een vaste kijker was ik dus niet meer. Overigens zijn die seizoenen hier in Nederland ook bij lange na niet allemaal uitgezonden. Het Nederlands nagesynchroniseerde seizoen dat door Frey al is genoemd is het enige dat hier nog volledig te zien is geweest.

Afgelopen december is er na 16 jaar en 17 seizoenen een einde gekomen aan de serie. Hoewel misschien nog niet definitief, was de 700e aflevering voorlopig de allerlaatste.

aangepast door warboel
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Mighty Morphin Power Rangers besloeg 3 seizoenen, deze waren te zien bij RTL 5, daarna gingen ze in de rest van de wereld verder, maar hier niet. De tussenliggende seizoen Power Rangers Zeo en Power Rangers Turbo werden hier niet uitgezonden. Power Rangers in Space wel op Fox Kids. Alle seizoenen daarna hadden vrijwel niks meer te maken met de oorspronkelijke power rangers.

Ikzelf vond MMPR het beste en ook best wel intrigerend, vooral dat Commando Centrum waar de vijand gewoon niet doorheen kon dringen

Geweldige serie inderdaad! Vooral de eerste seizoenen met Rita en Lord Zedd vond ik geweldig. Werd ik heerlijk gewelddadig van. *P*

En overigens werd het Commando Centrum een keer overvallen in seizoen 3:

Episch moment.

aangepast door De Maestro
Link naar bericht
Delen op andere sites

Aangezien we er nu toch een topic voor hebben, meld ik hier ook maar even het nieuws dat vandaag onder Power Rangers-fans is ingeslagen als de spreekwoordelijke bom: Haim Saban, de man achter het oorspronkelijke succes van de serie, heeft alle rechten op Power Rangers weer teruggekocht van Disney. Er zou 100 miljoen dollar mee gemoeid zijn ('n één met acht nulletjes, zoals Bassie het zou zeggen :P ).

Inmiddels is ook al aangekondigd dat er volgend jaar in ieder geval twintig nieuwe afleveringen zullen verschijnen. De opnames beginnen deze zomer, en Jonathan Tzachor, die tot de overname door Disney in 2002 de producent van de serie was, staat weer aan het roer.

Wel een leuke aanvulling op dit topic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldige serie inderdaad! Vooral de eerste seizoenen met Rita en Lord Zedd vond ik geweldig. Werd ik heerlijk gewelddadig van. *P*

En overigens werd het Commando Centrum een keer overvallen in seizoen 3:

Episch moment.

Geniaal moment was dat ja, de 2 aartsvijanden Lord Zedd en Zordon die elkaar weer zagen. Hij overviel ze niet echt, ze gaven hem toestemming binnen te komen, hij had Kimberly namelijk ontvoerd en wilde zijn eisen alleen op die manier in eigen persoon komen vertellen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geniaal moment was dat ja, de 2 aartsvijanden Lord Zedd en Zordon die elkaar weer zagen. Hij overviel ze niet echt, ze gaven hem toestemming binnen te komen, hij had Kimberly namelijk ontvoerd en wilde zijn eisen alleen op die manier in eigen persoon komen vertellen ;)

Klopt, maar ik weet wel nog dat Tommy, die toen in seizoen 1 nog evil green ranger was, wel binnenviel en het hele Commando Centrum vernietigde op bevel van Rita.

http://www.youtube.com/watch?v=0zFHT5N3GbY

aangepast door De Maestro
Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, maar ik weet wel nog dat Tommy, die toen in seizoen 1 nog evil green ranger was, wel binnenviel en het hele Commando Centrum vernietigde op bevel van Rita.

http://www.youtube.com/watch?v=0zFHT5N3GbY

Mooi was dat, die interacties waarbij het commando centrum ineens het middelpunt van actie werd, het commando centrum werd hier trouwens alleen van binnenuit ontregeld. Aan het einde van de Mighty Morphin Power Rangers werd het gebouw echt fysiek verwoest en werd toen direct opnieuw uit zichzelf omgebouwd als de "Power Chamber", aan het eind van Turbo werd het echt helemaal verwoest en gingen de Power Rangers de ruimte in.

aangepast door Heer_van_Bartolhoven
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi was dat, die interacties waarbij het commando centrum ineens het middelpunt van actie werd, het commando centrum werd hier trouwens alleen van binnenuit ontregeld. Aan het einde van de Mighty Morphin Power Rangers werd het gebouw echt fysiek verwoest en werd toen direct opnieuw uit zichzelf omgebouwd als de "Power Chamber", aan het eind van Turbo werd het echt helemaal verwoest en gingen de Power Rangers de ruimte in.

Klopt ja. Bovendien zijn Rita en Zedd en Divatox de enige schurken die aan het einde van hun eigen seizoen van de Power Rangers wonnen. Rita en Zedd werden toen door het Machine Empire aan de kant gezet en Divatox verloor haar positie aan Astronema op bevel van Dark Spectre. Ook mooi dat Rita en Zedd aan het einde van Zeo hun welverdiende wraak namen op het Machine Empire en dat aan het einde van seizoen vier zij als mensen gespaard werden, net als Divatox en Astronema, terwijl de rest van de bende tot puin verviel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens wat ik me vroeger altijd afvroeg is wat Zordon nou eigenlijk was?

Hij introduceert zichzelf als: "I am Zordon, an interdimensional being caught in a time warp"

Eerst dacht ik dat ie zich dus gewoon in een dimensie bevondt en wij via een monitor naar hem keken, later kwam je erachter dat ie zich wel degelijk in die groene koepel bevondt (hij ging er immers vandaan in Power Rangers Turbo en in de laatste aflevering van Power Rangers in Space stief hij toen die tube brak).

Ik vroeg me ook altijd af of hij ooit terug kon worden gebracht naar zijn oorspronkelijke gedaante.

(In de Japanse versie was het trouwens gewoon een 'mens' die helemaal niet in een tube zat maar dat terzijde)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens wat ik me vroeger altijd afvroeg is wat Zordon nou eigenlijk was?

Hij introduceert zichzelf als: "I am Zordon, an interdimensional being caught in a time warp"

Eerst dacht ik dat ie zich dus gewoon in een dimensie bevondt en wij via een monitor naar hem keken, later kwam je erachter dat ie zich wel degelijk in die groene koepel bevondt (hij ging er immers vandaan in Power Rangers Turbo en in de laatste aflevering van Power Rangers in Space stief hij toen die tube brak).

Ik vroeg me ook altijd af of hij ooit terug kon worden gebracht naar zijn oorspronkelijke gedaante.

(In de Japanse versie was het trouwens gewoon een 'mens' die helemaal niet in een tube zat maar dat terzijde)

Geen idee eigenlijk. Volgens mij was het een tovenaar met een menselijke gedaante.

Overigens heb ik laatst eens wat van die Japanse versies gekeken. Veel uitgebreider, en het verklaart veel van de vage shots, namen of gebeurtenissen bij de Power Rangers. De Sentaibeelden zijn soms ook harder. Mensen die bloeden of sterven. Power Rangers was daarbij kindvriendelijker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens wat ik me vroeger altijd afvroeg is wat Zordon nou eigenlijk was?

Hij introduceert zichzelf als: "I am Zordon, an interdimensional being caught in a time warp"

Eerst dacht ik dat ie zich dus gewoon in een dimensie bevondt en wij via een monitor naar hem keken

Dat was inderdaad ook het geval. De tube waarin we Zordon in de eerste series zien, wordt later omschreven als een "plasma tube". Het is dus gewoon een beeldscherm waarop we Zordon zien, die gevangen zit in een tijdswarp.

In Turbo wordt hij uit die warp bevrijd, en daarna is hij twee keer te zien als hoofd zonder tube eromheen. Hoewel hij dus vrij is, is hij nog steeds gewoon een hoofd, aangezien zijn lichaam al lang geleden verwoest is.

Later wordt hij weer gevangen genomen en daadwerkelijk in een tube gestopt. Die tube wordt dan ook een "energy tube" genoemd. Door die tube te vernielen sterft hij zelf dus ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat was inderdaad ook het geval. De tube waarin we Zordon in de eerste series zien, wordt later omschreven als een "plasma tube". Het is dus gewoon een beeldscherm waarop we Zordon zien, die gevangen zit in een tijdswarp.

In Turbo wordt hij uit die warp bevrijd, en daarna is hij twee keer te zien als hoofd zonder tube eromheen. Hoewel hij dus vrij is, is hij nog steeds gewoon een hoofd, aangezien zijn lichaam al lang geleden verwoest is.

Later wordt hij weer gevangen genomen en daadwerkelijk in een tube gestopt. Die tube wordt dan ook een "energy tube" genoemd. Door die tube te vernielen sterft hij zelf dus ook.

Klinkt logisch, alleen toen hij dus via die plasma tube te zien was, was hij volgens mij ook fysiek aanwezig in of nabij het commando centrum. Althans toen dit de eerste keer verwoest werd waren de rangers bang dat Alpha en Zordon het niet overleefd hadden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klinkt logisch, alleen toen hij dus via die plasma tube te zien was, was hij volgens mij ook fysiek aanwezig in of nabij het commando centrum. Althans toen dit de eerste keer verwoest werd waren de rangers bang dat Alpha en Zordon het niet overleefd hadden.

Het is natuurlijk goed mogelijk dat de Rangers door de schok even vergeten waren dat Zordon alleen maar een beeld uit een andere dimensie is. Als ze dat al ooit echt begrepen hebben, want voor hen was Zordon natuurlijk net iets meer dan "een hoofd in een tube".

Link naar bericht
Delen op andere sites

We zullen het niet precies weten inderdaad, maar in zo een film (die inderdaad wel heel ergens anders was opgenomen) werd Zordon aangevallen door een vijand in het Commando Centrum en toen viel ie uit die Plasma/Energie Tube!

En dit was nog ten tijde van de Mighty Morphin Power Rangers geloof ik..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Ik heb dit altijd een geweldige TV serie gevonden. Alleen van de serie Light speed rescue heb ik de eerste afleveringen gekeken, en die vond ik 3x niks, omdat in het verhaal alles door de mensen is gemaakt, en niet door goedaardige buitenaardse wezens zoals Zordon of Alpha. Eigenlijk zijn de series het eerste seizoen t/m seizoen 7 de beste series. Time force heb ik ook gekeken, die was wel beter dan light speed rescue, maar ook niet echt geweldig. Heb de serie wel van begin tot eind gevolgd. En van Wildforce heb ik alleen forever red gekeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...