Ga naar inhoud

De Beste 2D Platformer: Ronde 1.1


  

4 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel is volgens jouw beter

    • Super Mario Bros. (1985)
      1
    • Super Mario World (1990)
      3


Aanbevolen berichten

De Beste 2D Platformer: Ronde 1.1

Super Mario Bros. (1985)

Prinses Toadstool (Peach) is ontvoerd door Bowser en zijn handlangers. Het is aan loodgieter Mario (en/of Luigi) om het Mushroom Kingdom te verkennen en haar te redden.

vs.

Super Mario World (1990)

Tijdens het bezoek van Mario, Luigi en Peach aan Dinosaur Land kan Bowser het niet laten om Peach te ontvoeren. Nu moeten Mario en Luigi met behulp van Yoshi het opnemen tegen Bowser.

Welk spel geniet jouw voorkeur?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit met nét hetzelfde probleem, maar als ik voor mezelf kijk welk spel ik liever nu even zou nemen en spelen, dan is het wel World.

Super Mario Bros. is en blijft een geweldig spel, maar alle toevoegingen die er in SMB3 en daarna in SMW zijn gedaan maken van SMW in mijn ogen een kandidaat voor de winst in deze categorie in het algemeen.

SMW is een spel dat ik nu nog steeds geweldig vind in een tijdperk van real-life graphics terwijl SMB eerder als een gewoon oud spel voelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, SMB had een aantal irritante minpunten (af en toe haperige besturing en het feit dat je niet kon teruglopen). Die minpunten had SMW niet, maar ik ga niet zo ver om te zeggen dat SMW de winnaar van de categorie is, want daarvoor ik vind de kwaliteit van SMW vergelijkbaar met SMB3 en SMW2.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario Bros. blijft natuurlijk de klassieker, maar ik ga duidelijk voor Super Mario World. Dat komt door alle toevoegingen. Ik vind Yoshi geweldig erbij, vooral met de verschillende kleuren en gaves. Daarnaast heb je ook nog eens de verborgen exits die je moet zoeken om geheime plaatsen te bereiken. En natuurlijk de cape. :P

Moet wel weer wennen als ik het speel, omdat Yoshi hier nog niet kon zweven. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...