Ga naar inhoud

[NL] Er was eens... de Mens (1978)


Aanbevolen berichten

post-39-0-57811800-1326504576.jpg

Het verhaal

De eerste reeks Er was eens... laat de geschiedenis van de mens zien vanaf de prehistorie tot aan de nabije toekomst. Hoogte- maar ook dieptepunten van de afgelopen eeuwen worden getoond aan de hand van steeds dezelfde personages en hun nakomelingen.

Deze figuren bestaan uit vader Piet, moeder Pieternel, hun zoon Pietertje en dochter kleine Pieternel, de Dikke en de wijze Maestro, herkenbaar aan zijn lange baard. Er zijn ook twee slechteriken, Naarling en Dwerg. Iedere aflevering behandelt een persoon, tijdperk of thema.

De eerste mensen, Marco Polo, de Vikingen, de Franse Revolutie en de Nederlandse Gouden Eeuw zijn enkele thema's in deze serie. Af en toe verschijnt linksboven een teller in beeld die bijhoudt in welk jaar de gebeurtenissen zich afspelen.

Info

Aantal afleveringen: 26

Uitgezonden door:

KRO (23 maart 1979 - 26 november 1981)

Pebble TV (heden)

Stemmen:

Peter Piekos

Trudy Libosan

Ger Smit

Jan Anne Drenth

Intro

Met dank aan: KinderTV

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze kerst de 4 DVD boxen gekregen, zodat ik deze serie weer eens kon zien.

En ik vond het veel leuker dan ik eigenlijk verwacht had. :D

Deze serie kunnen ze ook zo op scholen laten zien. Hebben ze meer aan dan aan die saaie documentaires. :P

Die figuren ook steeds als andere personages, vooral die 2 slechteriken. _O_

En 4 geweldige en veelzijdige stemartiesten. _O_ _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...