Ga naar inhoud

[Film] Under Suspicion


Aanbevolen berichten

post-598-0-77371200-1379418420.jpg

De vorige week, heel laat - toen ik niet kon slapen, heb ik de misdaadthriller Under Suspicion van Stephen Hopkins, gebaseerd op het boek Brainwash van John Wainwright gezien. Met oa Gene Hackman, Morgan Freeman en Monica Bellucci.

Niet dat het een goede film was, maar wel erg aangrijpend, waarin vooral de vraag: "Heeft de gerespecteerde advocaat Henry Hearst inderdaad een moord gepleegd?", zoals zijn vriend en ondervrager veronderstelt, een grote rol speelt.

Heel beklemmend hoe een ontkennend iemand opeens alles bekent volgens het scenario van de ondervrager. Met onverwachte ontknoping.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hm nee, ik kan me niet herinneren hem gezien te hebben. Is het ondanks je matige commentaar toch eentje om te gaan zien, of alleen als je echt niks te doen hebt?

Zeker, ook al is het om te kunnen zien hoe subtiel er ondervraagd wordt en hoe daardoor zelfs een advocaat tot bekennen komt en dat met precies hetzelfde verhaal dat de ondervrager voor zich zag, dus hoe volgens hem de moord gepleegd werd. Heel verrassend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...