Ga naar inhoud

What remains (TV Serie)


Aanbevolen berichten

Wie heeft er op de zaterdagse KRO detectiveavond ook gekeken naar What Remains, begonnen op zaterdag 15 februari, 23.25 uur, Nederland 2 met de 1e aflevering, waarvan de 2e aflevering afgelopen zaterdag, 22 februari, 23.25 uur, Nederland 2 werd uitgezonden?. De totale serie bestaat uit 4 afleveringen van een uur, dus nog 2 te gaan.

De serie speelt zich af in een herenhuis, verdeeld in appartementen, waarvan de diverse bewoners maar weinig contact met elkaar lijken te hebben, ze gaan naar hun werk, naar school of ze blijven gewoon thuis.

post-598-0-28557800-1393356902.png

Er komen nieuwe bewoners in het pand te wonen, die al gauw last krijgen van lekkage boven hen. Ze gaan op onderzoek uit en vinden een lijk in verregaande ontbinding op een (volgens mij) gezamenlijke zolder. Het bovenste appartement blijkt al jaren leeg te staan, de bewoonster vermist zonder aangifte.

Len Harper gaat uitzoeken wat er precies met haar gebeurd is - zelfs na zijn pensionering, nadat er zelfmoord is geconstateerd door zijn baas.

post-598-0-96799300-1393357001.jpg

Deze hoofdrolspeler, David Threlfall als Detective Inspector Len Harper, vind ik wel wat op Wycliffe lijken qua karakter, ook zo vasthoudend.

Wycliffe is een Engelse politieserie die begonnen is in 1994. De serie werd opgenomen in Cornwall, in zuidwest Engeland. Detective-Superintendent Wycliffe, (gespeeld door Jack Shepherd) met ook beelden van zijn familieleven is de centrale figuur in deze reeks die het 28 afleveringen zou volhouden tot 1998.

In flashbacks krijgt men terloops te zien wat er zich in het verleden heeft afgespeeld, wat even wennen is die omschakeling tussen heden en verleden.

Via Internet heb ik alle afleveringen kunnen bekijken en het einde valt mij zwaar tegen. Daarom ben ik benieuwd wat jullie daarvan vinden, nu of over 14 dagen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...