Ga naar inhoud

naam floppy veranderen c-64


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik heb een flinke stapel floppy's verzameld in de loop der tijd met C-64 programma's en games.

Nu staat er bovenaan de index van elke floppy verschillende "namen" , die de vorige eigenaren bij het formatteren hebben ingevoerd.

Wie weet hoe ik de "naam van  de floppy" kan veranderen?

 

gr, Bram

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag heb ik een c64 diskimage gevonden met utilities - naam van de schijf is miniatuurtjes - waarop een programmaatje wat dat kan. Met de diskimage werkte het. Wel moet je de diskette saven naderhand, logisch eigenlijk, want hij krijgt een nieuwe naam.

 

post-598-0-84587500-1429816833_thumb.gif

 

Ook heb ik in een pdf over c64 diskdrives een commando gevonden. Zal ik die eens intikken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
gepost (aangepast)

Hoi, excuus voor de late reactie, ik was even een tijdje weg.

Dank voor de reacties!

Keetie: ik ben benieuwd naar het commando!

En anders lukt het met het programmaatje dat hierboven staat he?

 

 

vr gr, Bram

aangepast door Bram
Link naar bericht
Delen op andere sites

De naam van de diskette veranderen werkte inderdaad met dat programmaatje. Maar ik gebruikte een diskimage, geen echte schijf, Het gebruik ervan is op eigen risico, daarom altijd eerst op een kopie proberen. Het commando had ik met het testen nu problemen mee, dus dat tik ik maar niet in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

het programmaatje op de afbeelding werkt. Althans, deels. Hij verandert netjes de header en vraagt dan of je er nog 1 wilt doen. Echter, bij controle blijkt de 2e (of 3e, 4e...)header niet veranderd,. Ik denk dat ik een typfout heb gemaakt, zal er nog eens naar kijken.

Heel erg bedankt zover!

 

___

 

Jeps! Typfout. Het werkt nu perfect.

Ik merk wel dat sommige schijven kennelijk "beveiligd zijn" tehen het veranderen van de header.

Als iemand daar nog een tip voor heeft.... ;-)

aangepast door Bram
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...