Ga naar inhoud

Playstation 1 'paars-achtig' beeld


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb deze week een playstation 1 gekocht. hier zit een grijze scart kabel bij (1 geheel).

Nu heb ik het volgende probleem als ik hem aansluit op de tv. 

Ik heb een wat ouder model platte samsung tv. (geen 100hz).

 

Als ik de playstation opstart dan zijn de kleuren 'paars-achtig'.

Toen ik vroeger een playstation 1 had dan had ik dit alleen bij amerikaanse spellen.

Nu heb ik zelfs dat de originele spellen een paars achtig beeld geven.

Ik heb de kabel gecheckt of deze er goed inzat en eventueel wat bewogen.

 

 

Mijn vraag is, ligt dit nu aan de scart kabel of aan de televisie?

 

 

anders ga ik morgen wel even testen bij me ouders, die hebben nog zo'n tv met kont staan.

 

alvast bedankt voor de hulp.

 

groet Erikjan 

post-1179-0-63221900-1440171818_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

dank voor je reactie,

 

vandaag even getest bij mijn ouders. daar had ik nog 2 verschillende scart kabels liggen voor playstation.

De europese spellen geven daar normaal beeld, de usa spellen geven geen kleur (zwart/wit).

 

Er zit geen verschil onderling in de kabels.

 

Wat kan ik doen om kleur te krijgen met de usa spellen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

En waarom NTSC niet op een PAL televisie werkt? De draaggolf voor de kleurinformatie zit op een net iets andere frequentie. Je zou natuurlijk ook in het menu kunnen kijken of er wellicht een optie staat om de standaard voor een scart ingang te kiezen.

 

Leuke woordgrap, omdat NTSC zo een vreemde manier van kleur overdragen gebruikt, komt het zelfs uit NTSC toestellen heel erg rijk qua kleur naar voren. Rood is diep rood, en gezichten worden overdreven fel weergegeven. Daarom zeggen ze ook wel dat het Never The Same Color heet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...