Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Heb gisteren de pcb's voor mijn xtide controllers binnen gekregen. Nu nog wachten op mijn smd soldeergun, en cf to ide converter kaartjes en ik kan mijn onlangs gevonden ibm model 30 voorzien van een harddisk.

post-889-0-37337200-1458334536_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is een 8bit ide controller, zodat je een harddisk of compact flash kaart aan kunt sluiten.

Aangezien de model 30 van IBM alleen esdi harddisks ondersteund en geen molex connectors heeft, is het onmogelijk om zonder een voedingshack de computer van een harddisk anders dan esdi te voorzien.

Theoretisch zou de xtide met behulp van een ide to compactflash adapter in staat moeten zijn om zonder extra spanning de computer van een harddisk te voorzien.

De esdi harddisk die er nu in zit is zodanig beschadigd dat ik hem niet meer kan gebruiken. Vervangende harddisks kosten minstens 80 euro, dat is ongeveer 3 keer zoveel als een xtide met compactflash moet kosten.

Zo heb ik straks een future proof ibm model 30.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...