Ga naar inhoud

QIC-80 archief DOS,OS/2,Win software/drivers


Aanbevolen berichten

Ik heb een stuk of 20 QIC-80 tapes en twee drives. Vorige week heb ik de drive geinstaleerd en alle tapes proberen te lezen.

Omdat de zwarte band bij sommige droog is, gaan ze na een tijdje stuk. jammer! Het was even leuk om te proberen, maar het systeem is zo rete traag dat ik het verder niet ga gebruiken om data uit te wisselen.

Om data uit te wisselen tussen oude en moderne computers gebruik ik ZIP disks en netwerken.

 

In ieder geval, de meeste tapes waren niet leesbaar, niet compatible met de windows 95 backup software. Stuk of 3 wel, waar veel software en drivers op stonden voor DOS, OS/2 en Windows.

Het is ongeveer 50Mb aan spullen. Misschien vinden sommige hier wat interresants?

 

Hier is een PasteBin met een uitdraai van de folders https://pastebin.com/7EMyhDUc

En hier het archief: tape 4.rar

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook nog een stapel van die tapes, langaam (vooral als ze op de floppypoort zitten) maar wel betrouwbaar. Tenzij het wieltje van je streamer aan het vergaan is, dan wordt alles een plakzooi.

Ik ben erg fan van al dit soort oude back-up-media. Ik heb nog een aantal systemen waar ik streamers voor zoek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...