Jump to content

T4600C

User
  • Content Count

    488
  • Joined

  • Last visited

About T4600C

  • Rank
    Speed Freak

Profiel

  • Geslacht
    Zeg ik niet
  • Console
    XBOX Original, DS

Profile Fields

  • Interesses
    MS DOS, 286, 386, 486, Pentium I, II, III

Recent Profile Visitors

3,408 profile views
  1. Maar iemand moet toch voor de digitalisatie kosten opkomen. Als het verloren nieuwsuitzendingen zijn is dat misschien mogelijk... Het probleem nu is identificeren wat er daadwerkelijk op staat. En daarvoor is een machine nodig...
  2. Welke 1" videospoel formaten hadden 1 mono geluidsspoor? De spoelen hebben een diameter rond 9.75inch.
  3. Glas heeft interesse maar pas begin volgend jaar tijd. Tegen een prijs kan ik dan langskomen om de banden op verschillende machines te proberen. Artisan en Inn-Archive had ik ook gemaild, geen reactie van Inn-Archive volgens mij, moet dat nog eens opnieuw proberen. Artisan waren op vakantie toen (; Kroon ken ik niet.
  4. Componenten worden ook oud en vallen steeds veder af van hun originele specificaties. Vooral bij condensatoren. Verder zijn deze kaarten vaak goedkoper, soms VEEL goedkoper dan orginele varianten.
  5. Gebruik van moderne en high-end geluidscomponenten voor minder ruis en zuiverder geluid.
  6. Nieuwe soundblaster clone op de IBM MCA bus: Oude MCA geluidskaarten zijn onbetaalbaar, al snel vele honderden euro's. De Resound New Wave MCA is te koop voor 125 dollar: https://texelec.com/product/resound-new-wave-mca/ Een uitleg van de kaart:
  7. Juridisch gezien blijft het auteursrecht natuurlijk bij de rechtshebbende (Meestal persoon bij amateur, bedrijf/organisatie bij commerciële opdracht.) Het filmpje kopen via een veiling, rommelmarkt of kringloopwinkel, ongeacht het bedrag, geeft jou natuurlijk niet auteursrecht en rechten om de beelden commercieel te gebruiken. Bij veel amateur-opnamen is dat uitzoeken bijna niet te doen. Heel soms zit er informatie bij in de vorm van aanloop strook, schrift ergens, of locatieborden/huisnummers. Bij commerciële opdrachten kan het ook moeilijk worden om
  8. De situatie met Doctor Who aflevering is apart. Volgens Philip zijn er nog veel meer vermiste afleveringen in privé handen. Volgens de verzamelaars zijn ze bang voor de BBC of/en vinden ze de onderhandelingen niet eerlijk. De BBC wil natuurlijk niet publiek zeggen wat ze er wel/niet voor overhebben. Prijzen zullen wel onder een non-disclosure agreement onderhandelt worden. Iedereen mag doen met zijn materiaal wat hij wil natuurlijk maar ik keur het achterhouden van vermiste afleveringen af. Hoogstwaarschijnlijk hebben die eigenaren het voor cent
  9. Weet iemand of beeldengeluid ook beelden kopen van eigenaren of zijn ze alleen open voor donaties?
  10. En dat is het lastige! Zouden mensen uit 1700/1800/1900 goed kunnen beslissen wat men anno 2000 interessant zou vinden? Totaal andere werelden. Het liefsts zou ik de film zo kopen en in de scanner donderen. Hellaas zijn 16mm scanners duur.
  11. Idee: het is niet aan ons om te bepalen wat misschien interessant is voor toekomstige generaties. Revoluties op industrieel/sociaal gebied kunnen vraag/interesse teweeg brengen naar eerder oninteressant materiaal. Perfecte wereld: digitaliseer alles onconditioneel. Realiteit: kosten en baten analyse.
  12. Digitaliseren kost ook geld. Beter dan dat er niets mee gebeurd. Digitale bestanden kunnen gedeeld worden, bijvoorbeeld via YouTube. Ik denk niet dat een opnamen zoals deze verhoogd in waarde.
×
×
  • Create New...