Ga naar inhoud

Nieuwe i7 computer


Aanbevolen berichten

Mijn huidige Core 2 Quad Q9650 computer heeft steeds vaker problemen, onder zware lading loopt die vast of sluit het programma af.

Hierdoor kan ik niet meer verwerken en renderen wat ik wil! Het is dus tijd voor een nieuwe computer!

 

Hierbij de onderdelen:

 

Be quiet! Pure Base 600 Window Orange - Towermodel

Corsair HX750 80 Plus Platinum

MSI X299 Gaming Pro Carbon

Intel Core i7-9800X

Noctua NH-U12A

4x 8gb HyperX Predator 3200 MHz / PC4-25600 - CL16

1x Samsung 970 PRO 512GB M.2

2x 4TB Barracuda Pro

 

Ik weet nog niet welke GPU ik zal kopen, een RTX 2080 Super of RTX 2080 TI, misschien de MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO. Op dit moment heb ik een MSI GTX 1050

 

Een uitgangspunt waar ik altijd voor ga is stilte, zelfs onder zware landing. Dit moet lukken door de grote Noctua, Be quiet!, en MSI fans op de CPU koeler, GPU en kast.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

De keuze voor een nvidia-kaart is inderdaad wel de beste.

Persoonlijk ben ik qua hdd erg fan van de Toshiba X300 (niet de P300 serie!), snel en betrouwbaar.

Ziet er netjes uit verder. Zorg wel dat je SSD een NVMe-ssd is, maar dat is de 970 pro volgens mij wel.

Natuurlijk! de 970 pro is pci 3.0 x4 NVMe voor de M sleuf.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb altijd al willen proberen om individuele fotos gemaakt met de Apollo Metric Mapping Camera samen te voegen. Ze zijn immers achter elkaar genomen met overlap

 

De foto's zijn hier in krankzinnige resolutie te downloaden: http://wms.lroc.asu.edu/apollo/browse?camera=M&mission=16&page=2

 

Hiervoor had ik nooit genoeg geheugen en het programma liep enorm traag. het bleef maar crashen. Hopelijk gaat het nu lukken!

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 8/26/2019 at 8:36 PM, djkoelkast said:

De keuze voor een nvidia-kaart is inderdaad wel de beste.

Persoonlijk ben ik qua hdd erg fan van de Toshiba X300 (niet de P300 serie!), snel en betrouwbaar.

Ziet er netjes uit verder. Zorg wel dat je SSD een NVMe-ssd is, maar dat is de 970 pro volgens mij wel.

Wat voor schijf/lees snelheden krijg je met jouw Toshiba X300?

 

Mijn cijfers zijn hier te zien (Met een overclock van 4ghz naar 4,67ghz)

 

SSD: SusWrite @10s intervals: 2189 2061 2007 2116 2032 1893 MB/s

Random 4K 120mb/s

 

HDD 1: SusWrite @10s intervals: 214 214 216 216 216 217 MB/s

Random 4K: 183 MB/s

 

HDD 2: SusWrite @10s intervals: 210 214 214 214 214 210 MB/s

Random 4K: 185 MB/s

 

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

De keuzen van GPU is gemaakt, in de computer zit nu een RTX 2080 Super van MSI, variant Gaming X Trio.

 

Nu kan ik de GTX 1050 er in laten zitten, sommige programma's kan ik dan alleen daar op laten rekenen. Je kan ook instellen bij sommige spellen om natuurkundige berekeningen (Physics) te offloaden naar de GTX 1050.

Maar dan komt de RTX 2080 minder goed aan zijn lucht. Beter om de GTX 1050 in mijn vorige computer te zetten.

 

De RTX 2080 Super heeft speciale Tensor kernen die deep-learning/machine-learning versnellen.
Er zijn er een aantal deep-learning programma's die Z/W foto's kunnen inkleuren. DeOldify kan zelfs videobeelden inkleuren.

 

Zoals DeOldify: https://github.com/jantic/DeOldify


En deze website die ik al eerder heb gebruikt: https://colourise.sg/

 

Ik heb een idee om Z/W foto's gemaakt tijdens de maanlandingen om te zetten naar kleur met DeOldify. Eerst moet ik het programma trainen met de duizenden kleurenfoto's die tijdens de missies gemaakt zijn.

Als er iets goeds uitkomt maak ik er wel een draadje over...

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...