Ga naar inhoud

Soms kan iets simpels zo ongehoord mooi zijn!


Aanbevolen berichten

Hi gang!

 

Ik beschouw mijzelf als een synth freak, ben vrij gepassioneerd van hetgeen je kunt doen met synthesizers en (digitale) audio in het geheel. Mijn studio is volledig gebouwd op Ableton Live + mijn Push controller. Het leuke van dit spul is dat je er natuurlijk ongehoord meer mee kunt doen dan alleen geluid productie. Maar zoiets als hieronder heb ik nog niet eerder mee mogen maken... ik vond dit zo ongeloveloos mooi dat ik het even met de groep wilde delen:

 

 

 

"Gewoon" even je stem opnemen binnen Live, aangestuurd door de Push en vervolgens extra fragmenten toevoegen om uiteindelijk tot een geheel stuk muziek te komen. Ik vind dit ongehoord indrukwekkend.

 

Wat ik dus ook een heel leuk aspect vind is dat ze de laptop heeft opgedraaid zodat je vrij goed kunt zien wat er allemaal gebeurd.

 

Voor lezers waarvoor dit allemaal abracadabra is: het apparaat waar de dame achter staat is een "Push controller", dit is aangesloten op de laptop en kan nagenoeg alles binnen het audio programma 'Ableton Live' aansturen (dit is actief op de laptop die je rechts in beeld ziet). De microfoon is ook aangesloten hierop en wordt gebruikt als audio input. Ofwel: ze kan haar stem opnemen op de computer. Wanneer je de vlakjes rood ziet oplichten wil dit zeggen dat ze aan het opnemen is en wanneer je vlakjes groen ziet kleuren wil dit zeggen dat ze gewoon aan het spelen is (of dat de computer aan het afspelen is en dit ook doorstuurt naar de Push zodat je dit ook hier kunt zien).

 

Wat ze doet is haar stem opnemen en vervolgens die opname afspelen in een continue herhalend patroon. Vervolgens neemt ze een nieuwe clip op en ook die wordt afgespeeld terwijl de vorige dus ook nog afspeelt. En zo bouwt ze langzaam maar zeker een heel stuk muziek.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...