Ga naar inhoud

Trackingprobleem Philips VR685/02


Aanbevolen berichten

Ik heb een trackingprobleem met mijn Philips VR685/2 videorecorder. Sommige banden speelt hij moeiteloos zonder strepen en dergelijke, maar bij enkele andere (die ik gisteren geprobeerd heb en het toen wél deden) krijg ik geen beeld op mijn scherm.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb al de handmatige tracking geprobeerd, gisteren kreeg ik op een band hiermee wel beeld, maar diezelfde band is nu één van de banden waar de tracking helemaal niet meer op lijkt te werken.

Ik ondervond dit probleem voor het eerst toen ik gisteren mijn decoder op de videorecorder heb aangesloten, maar toen ik deze heb losgekoppeld bleef het probleem hetzelfde. Ik heb dus verschillende banden een aantal keer geprobeerd en soms krijg ik wel beeld, soms met storingen en op een enkele band dus helemaal geen beeld meer.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen dit op te lossen!

Met vriendelijke groet,

Jorn

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom je moeite in zo'n videorecorder zou willen steken. Koop een leuk exemplaar bij de kringloop ;) 

Maar het klinkt alsof je koppen vies zijn geworden, draai eens een nieuwe band voor een uur of langer. Dus eentje waar nog niets op is opgenomen (tip: nieuwe videobanden koop je bij Pop Electronics: https://www.popelectronics.nl )

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

(Is er een specifieke reden waarom je een nieuwe band aanbeveelt, koelkast? Ik zou zeggen dat eender welke enigszins goede band voldoende zou moeten zijn.)

 

Het is natuurlijk een beetje raar dat sommige banden het prima doen en andere helemaal niet. De problemen zijn dus 'stabiel', m.a.w. doorlopend dezelfde beeldstoringen en niet cyclisch? Dat laatste zou er namelijk nog op kunnen duiden dat het bandtransport niet meer al te fijn en is de band vernaggelt. Wip in dat geval de cassetteflap even open en kijk of het randje van de band niet gekarteld of anderszinds vervormd is (een flauw plooitje, evenwijdig met de band, komt ook voor).

 

Verder wel eens met de diepvriezer dat dit niet noodzakelijk de beste toestellen zijn, heb er zo een paar gehad uit de kringloop en had er problemen mee. Uitermate onscherp beeld, meer dan bij enig ander model dat ik in handen gehad heb (alles samen twee dozijn of zo) en allemaal kregen ze na een paar maanden dienst als spoelrecorder problemen met het transport. Verder wel leuke herinneringen aan, een toestel uit deze lijn was in 2001 mijn eerste stereorecorder. 🙂 Duur waren ze namelijk niet, heb de mijne toen zesduizend frank betaald.

 

JVC en Panasonic worden vaak aanzien als betere alternatieven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, Koen zei:

(Is er een specifieke reden waarom je een nieuwe band aanbeveelt, koelkast? Ik zou zeggen dat eender welke enigszins goede band voldoende zou moeten zijn.)

Ja, minste kans op vervuiling. Ik heb altijd een paar nieuwe high grade banden liggen voor dit doeleinde. Zou eigenlijk iedereen moeten hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties Koen en djkoelkast. Het probleem lijkt uit zichzelf verholpen te zijn, heb nu geen last meer gehad ervan en elke band die ik tot nu toe heb gedigitaliseerd loopt perfect :)

Gr. Jorn

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Op 13-7-2020 om 20:38, djkoelkast zei:

Banden digitaliseren met zo'n recorder ;(

 

Ja gewoon wat oude homevideo's en opgenomen programma's. Kwaliteit maakt me niet zo veel uit, als ik er maar een kopietje van heb 😆 Heb deze recorder vooral gekocht uit nostalgie (ditzelfde model hadden we thuis vroeger) en om af en toe wat dartswedstrijden op te nemen, nog prima kwaliteit op de CRT TV!

Maar inderdaad, JVC en Panasonic recorders zijn gewoon beter. Misschien dat ik nog eens zo een ga aanschaffen, maar voor nu wilde ik niet teveel geld uitgeven voor een videorecorder. Op Marktplaats vind ik de high-end recorders best prijzig en in de kringloop hier staat voor zo ver ik weet niet veel. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...