Jump to content

Koen

User
  • Content Count

    274
  • Joined

  • Last visited

About Koen

  • Rank
    Speed Freak

Profiel

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Antwerpen
  • Console
    Rheinmetall-schrijfmachine

Profile Fields

  • Interesses
    Het goede, het ware en het schone. <br />De wereld rondom mij en mezelf.<br />Radio.<br />Televisie. <br />Veel verleden, beetje heden en steeds minder toekomst.

Recent Profile Visitors

1,019 profile views
  1. Ik vraag me in ieder geval wel af of het niet zo is dat de makers ongeveer in gedachten hebben hoe groot de pot op het einde mag zijn, en dat ze de bedragen die proeven kunnen opbrengen daaraan aanpassen. Zeer benieuwd wat we in de laatste aflevering krijgen, en wat de rol van Isidoor zal zijn (en of hij hem goed speelt). Wat ik nog gek vond, al betekent het waarschijnlijk niets: die opmerking van Sven over Roland Lommé. Dat klinkt als een losse opmerking die je maakt om de tijd te doden, en ik vind het gek dat ze dat in de montage gelaten hebben. Lommé, hussel het door elkaar
  2. Het is de variant met gaatjes in het midden die ik een keer ben tegengekomen. Hoe het precies zit met de benamingen weet ik niet.
  3. Koelkast, ook van jou een zeer interessant verhaal! Wat die stomme films betreft, bedenk ik me als ik die lijst zie: je hoort zoveel over vroege films waarbij elke kopie wel een beetje verschilt van de andere... eigenlijk heb je een wereldwijd systeem nodig waarbij elk instituut previewversies van zijn kopieën uploadt... anders kom je er voor de meeste films nooit achter wat je moet combineren om te komen tot de meest complete versie van wat ooit de oorspronkelijke film geweest is. Maar goed, dat komt misschien nog!
  4. Heel interessant, dank je. Ik leer weer wat bij, bv. dat perfo perfo heet, en dat dat dus (minstens een deel van de tijd dat het bestond) wel degelijk op filmmateriaal werd geproduceerd. Je ziet de logica in van een geluidsdrager met dezelfde perforaties als de film, maar het lijkt me wel omslachtig om dan telkens de oorspronkelijke 1/4" naar perfo te kopiëren, en dat terwijl ik ook wel eens 1/4" met (andere) perforaties gezien heb (bolletjes in het midden, ik denk om te gebruiken in combinatie met een dia-apparaat). Je gaat je afvragen of men niet een perfo-systeem had kunnen ontwikkelen dat
  5. Ach, zo leer je weer bij. Is het dan op z'n minst zo dat film wel band kan aansteken, maar dat band op eigen houtje niet 'azijn' kan ontwikkelen? Of geldt zelfs dat niet? Jammer dat die film bij jullie ontbreekt! Hopelijk niet al te interessant.
  6. Is het gebruikelijk dat film zowel sepmag als comopt kreeg? Wat heb je daaraan? Van het briefje maak ik 'cordband (geluid) overschrijven op beeld (optisch)'. Mijn interpretatie is dat hier gevraagd is om een sepmag fysiek toe te voegen aan pellicule, maar dat kan toch alleen als je een nieuwe print maakt, of zeg ik nu iets heel raars? (Ik ken er niks van, namelijk.) Ik begrijp niet helemaal wat er gaande is, maar dat komt misschien ook omdat ik de achterliggende technische procedures niet ken. Ik dacht trouwens tot voor kort dat sepmag gewoon op 1/4" stond, dat je bij opname
  7. Tja, je zou kunnen nadenken over wie dan 'beter' zou zijn als presentator, maar uiteindelijk wordt de pres(en)tatie van zo iemand ingekapseld in een eindresultaat waar zoveel anderen ook nog een rol in spelen dat zelfs de meest geweldige voorman er nog belabberd uit zou komen... Deze week:
  8. Ja, in je voorbeeldafbeelding zijn die balken inderdaad duidelijk te zien. Een echte verklaring heb ik er niet voor, je zou gaan denken dat de DVD-recorder kritisch is op een of ander element in het signaal... maar ik ken te weinig van de achterliggende techniek om deze gedachte uit te diepen. Wel fijn trouwens dat jij gain etc. kunt configureren, dat gaat niet met de eenvoudige software die ik gebruik. Misschien toch eens verder kijken, als ik er de tijd voor vind... Ruwe opnames bijhouden lijkt me een fijn idee! Dat de WinTV-kaart het alsnog prima doet is
  9. Van de Westelaken zal vermoedelijk niet zo heel veel met de productie te maken hebben maar als presentator doet hij wel mee met die hele 'laten we het niet te moeilijk maken en oh, wat zijn we toch lekker geheimzinnig'-sfeer die rond de NL-Mol hangt. In die zin is hij een stukje mee verantwoordelijk voor het verschil in toon tussen NL-Mol nu en NL-Mol twintig jaar geleden. De Nederlandse productieploeg bukt, maar als bescheiden radertje in het geheel zie je Rik braaf meebukken. (Ik zou het ook doen hoor, als ik een hypotheek moest betalen of zo.) Wie ze nooit gezien mocht hebben mo
  10. Zolang die maffe YT-Amerikanen, ook in het tijdperk van HD (zoniet 4K) onze 576 blijven terugschalen naar 480 ben ik ik blij als iemand de moeite neemt om YT een resolutie aan te bieden die in de mate van het mogelijke de oorspronkelijke kwaliteit bewaart. Ben je meteen ook van die lage bitrate af die YT koppelt aan SD-streams. Ik heb bij de vorige upload al opgemerkt dat het beeld er naar mijn idee softer uitzag dan ik zou verwachten, ook voor de weinige oorspronkelijk elektronische beeldelementen (voornamelijk dan die korte melding op het einde van die eerste upload, vanaf 12'40)
  11. Ik ben het grotendeels eens met wat hierboven gezegd wordt: het blijft een mooi programma en ik kijk er dan ook met plezier naar, maar het is toch een beetje 'De mol' met de handrem op, met opdrachten die wat suffer zijn dan anders. Beetje als een kerstboom zonder lampjes. Neem die serie-opdracht, als je nu de twee kandidaten uit elkaar haalt en (ik roep maar wat) de TV werkt enkel wanneer iemand buiten iets doet (energie voorzien door een waterrad te voeden met water uit een bergbeekje, zoiets) dan zijn de kandidaten meteen wat actiever bezig, en je hebt mooie plaatjes van een kabbelend stroo
  12. Eerste indruk is dat de recorder het aardig lijkt te doen, dat is heel wat voor technologie van veertig jaar terug. Fijn dat je hem zelf hebt kunnen herstellen. Had je niet eerst het plan om het digitaliseren uit te besteden? Ik zit naar je upload in 1080 te kijken en de moderne stukjes voor en na zien er uit zoals je zou verwachten, maar wat er van de band komt ziet er eerder soft uit en ik zie ook minder ruis dan ik zou verwachten. Blijft je signaal/bestand wel doorheen de hele keten minstens 576 en zit er geen filter overheen die gekke dingen doet? Maar ik begrijp dat dit nog ma
  13. Niet toevallig 'Circus Rondau'? Dat is in '83 herhaald en ergens daarna zijn er wellicht twee afleveringen verdwenen bij de VRT.
×
×
  • Create New...