Jump to content

ID Contest Herken De Stem 2

Recommended Posts

Alweer 4 jaar en een maand geleden was het eerste deel al een groot succes.

Daarom heb ik besloten om een tweede deel te maken, maar dan met een nét iets andere opzet, vandaar;

ID CONTEST: HERKEN DE STEM 2

Ik ben wederom weer met een recorder op bezoek geweest bij 25 bekende Nederlanders en heb ook deze keer weer gevraagd wat ze van zowel deze als de vorige contest vonden.

En ook deze keer liegen sommige reacties er niet om, maar gelukkig zijn er ook een hoop positieve reacties ontvangen.

Ik heb geprobeerd om de reacties íets uitgebreider te laten geven, maar net als bij het eerste deel zijn enkele bekende Nederlanders nét iets minder spraakzaam.

Toch denk ik dat in deze contest enkele namen vrij gemakkelijk te herleiden zijn, hoewel er ook best uitdagende stemmen in de contest zijn opgenomen.

Het spreekt denk ik voor zich dat ik enkel aan bekende Nederlanders die nog in leven zijn om hun reactie kan vragen en het gaat niet om typetjes.

De vraag luidt weer: Welke 25 namen horen bij de stemmen?

OPZET

Dit keer gaat het niet zoals bij het eerste deel neerkomen op strategisch spelen van deze contest, maar er zit nog wél weer een soort "snel spelen" element in.

Hieronder staan weer 25 voordeuren afgebeeld en de bedoeling is dat uiteindelijk alle voordeuren geopend worden.

De contest sluit dan ook pas als alle voordeuren open zijn (dus als alle namen geraden zijn). Zodra de laatste naam is geraden blijft de contest nog een kleine week open.

Iedere user die meedoet kan in totaal voor 5 opgaven een hint vragen, echter dit vragen van een hint gaat niet zonder consequenties (zie puntentelling).

Als alle users vast dreigen te lopen en er geen enkele inzending meer wordt gedaan dan kan na verloop van tijd aanvullende informatie worden verwacht, echter dit heeft ook consequenties (zie update en puntentelling). 

UPDATE VAN DE CONTEST

Tijdens de eerste contest werden de namen die bij inzendingen werden genoemd in de OP getoond. In deze contest is dat niet (direct) het geval.

De lijst met zowel genoemde mannen als vrouwen namen wordt echter nog wel degelijk op de achtergrond bijgehouden.

Pas wanneer alle users vast dreigen te lopen en er geen enkele inzending meer binnen komt, wordt, nadat dat in dit topic duidelijk en ruim van tevoren wordt aangegeven, deze lijst getoond.

Het tonen van de lijst met namen kan een extra hulpmiddel zijn, maar heeft ook consequenties voor de puntentelling (zie puntentelling).

PUNTENTELLING

In tegenstelling tot de eerste contest kan iedere user die meedoet aan déze contest in totaal 50 punten verdienen (25x 2 punten).

Het gaat hier voor de duidelijkheid dus níet meer om het systeem dat de user die het snelste een goede naam vindt 3 punten verdient, de tweede 2 punten en de derde 1 punt. 

Nadat een naam 3x is geraden gaat de voordeur open en wordt hieronder de foto zichtbaar; Elke user die de naam daarna nog zou vinden verdient dus geen punten meer.

Iedere user mag voor een opgave een hint vragen waar hij/zij niet uitkomt. In totaal mag een user 5 hints vragen.

LET OP: Als een user een hint aanvraagt voor een opgave dan kan de user voor die opgave nog slechts 1 punt verdienen, in plaats van 2 punten! 

Als alle users vast dreigen te lopen en/of er geen inzendingen meer binnen komen dan wordt duidelijk en ruim van tevoren aangegeven dat de lijst met alle genoemde namen hieronder aan de update wordt toegevoegd. Ondanks dat die lijst een zeer handig hulpmiddel is (alle goede namen die genoemd zijn staan er immers ook in) betekent dat wel dat vanaf het moment dat de lijst openbaar staat voor iedere opgave nog slechts 0,5 punten te verdienen zijn!

INZENDINGEN

Iedere user mag zo vaak als hij/zij wilt namen door blijven geven.

Deze keer wordt in de terugkoppeling aangegeven welke namen er goed zijn en hoeveel punten er in totaal zijn verdiend.

SPELREGELS

- Iedereen mag net zo vaak aan de contest meedoen als hij/zij wil (door een pb te sturen)

- Een naam die is vermeld achter een verkeerd "huisnummer" wordt fout gerekend

- Er wordt geen update gegeven over de ranking van de deelnemende users en hun behaalde punten, alleen het totaal aantal deelnemende users wordt vermeld in de update

- Als de contest volledig stil komt te vallen (geen inzendingen meer (zelfs niet na het geven van hints)) dan kan op den duur besloten worden dat de contest wordt gesloten voordat alle namen bekend zijn

- De winnaar van de contest ontvangt een award;

- Afhankelijk van het totaal aantal deelnemende users (minimaal 5) ontvangt ook de runner-up een award 

Link naar het eerste deel

OPGAVEN 

Opgaven.zip

VOORDEUREN / ANTWOORDEN

Opgaven-Antwoorden.png.9c2dfeb8933ebdaeba5c136a9245e7c1.png

Update.png.a89a3bb35300e91e97f4461c9e51ccd3.png

SUCCES!

Edited by RM

Ik ga na het ontvangen van enkele feedback een wijziging in deze editie doorvoeren;

Doordat de contest vanuit het niets geplaatst is zonder enige vorm van communicatie vooraf zouden users die vandaag niet ingelogd zijn en/of users die wat minder tijd hebben de eerstkomende dagen mogelijk direct een achterstand oplopen die lastig in te halen is als de namen die wat makkelijker te raden zijn al een keer zijn doorgegeven. 

Dit zou dan kunnen resulteren in het niet meer gemotiveerd willen zoeken naar de overige opgaven.

De verandering die ik doe voor deze editie is dat iedere user voor iedere goede naam die geraden wordt 1 punt gaat krijgen, dus dat betekent dat iedere user in totaal 25 punten kan verdienen.

Wat wel hetzelfde blijft is dat een user bij zijn/haar inzending enkel het totaal aantal punten door krijgt en dus niet weet welke antwoorden goed of fout zijn én dat de deur open gaat als de naam van de bekende Nederlander achter die deur 3x is geraden (vanaf dat moment kun je dus geen punten meer verdienen).

Op deze manier zou deze contest iets eerlijker moeten zijn voor iedereen.

De OP wordt zodadelijk ook aangepast met deze informatie.

En gezien er al 3 users zijn die ingezonden hebben volgt zodadelijk een eerste update (en ontvangen die users ook een correctie voor hun behaalde punten totaal).

Door de nieuwe opzet kan het vermelden van de doorgegeven namen averechts werken als er slechts een paar users aan de contest mee doen.

Met die reden wacht ik daarom toch nog maar even met het geven van de update totdat er in ieder geval 1 user meer is die mee gaat doen.

De users die nu al mee doen kunnen natuurlijk gewoon door gaan met inzendingen sturen.

Voor users die nog mee willen doen: Opgave 6 is inmiddels al 3x geraden, dus die deur is theoretisch gezien al open en daarop zijn dus feitelijk geen punten meer te verdienen.

Edited by RM

Ter aanvulling op hetgeen in de post hierboven al is gemeld kijk ik de aankomende week aan voor wat betreft de inzendingen die worden verstuurd door de users die al meedoen en de inzendingen van nieuwe users.

Als blijkt dat het aantal inzendingen per users gelijk loopt ten opzichte van elkaar en/of er komende week niet (veel) nieuwe users bij gaan komen dan denk ik erover na om de opzet alsnog terug te veranderen naar de eerdere opzet (gezien dan iedereen feitelijk evenveel tijd heeft gehad om in te kunnen zenden).

Dat betekent dat ik nog steeds bij ga houden welke user het eerst een goed antwoord bij een opgave geeft, wie als 2e en wie als 3e, zodat ik daarmee de mogelijkheid heb om de punten die behaald zijn per user eventueel terug te kunnen zetten naar de eerdere situatie.

In de terugkoppeling van de inzendingen zal ik dan ook deze week de punten doorgeven die behaald zijn in zowel de aangepaste opzet als in de eerdere opzet zoals dit was in het eerste deel.

De eerdere opzet is 4 jaar geleden gekozen om zowel wat spanning te creëren (en een nieuwe opzet te proberen) alsook ter meer voorkoming dat meerdere users evenveel punten hebben aan het einde van de contest (waardoor een play-off zou moeten volgen).

On 10/27/2020 at 12:26 AM, RM said:

Ter aanvulling op hetgeen in de post hierboven al is gemeld kijk ik de aankomende week aan voor wat betreft de inzendingen die worden verstuurd door de users die al meedoen en de inzendingen van nieuwe users.

Als blijkt dat het aantal inzendingen per users gelijk loopt ten opzichte van elkaar en/of er komende week niet (veel) nieuwe users bij gaan komen dan denk ik erover na om de opzet alsnog terug te veranderen naar de eerdere opzet (gezien dan iedereen feitelijk evenveel tijd heeft gehad om in te kunnen zenden).

Dat betekent dat ik nog steeds bij ga houden welke user het eerst een goed antwoord bij een opgave geeft, wie als 2e en wie als 3e, zodat ik daarmee de mogelijkheid heb om de punten die behaald zijn per user eventueel terug te kunnen zetten naar de eerdere situatie.

In de terugkoppeling van de inzendingen zal ik dan ook deze week de punten doorgeven die behaald zijn in zowel de aangepaste opzet als in de eerdere opzet zoals dit was in het eerste deel.

De eerdere opzet is 4 jaar geleden gekozen om zowel wat spanning te creëren (en een nieuwe opzet te proberen) alsook ter meer voorkoming dat meerdere users evenveel punten hebben aan het einde van de contest (waardoor een play-off zou moeten volgen).

De opzet van deze contest is weer iets aangepast en nu definitief.

De OP is zojuist aangepast, dus lees deze nog eens goed door.

De users die al één of meerdere inzendingen hebben gedaan ontvangen zodadelijk een update van hun huidige puntentotaal.

2 hours ago, djkoelkast said:

Vind ik ook, maar ik herken die andere gewoon echt niet

Met een beetje zoekwerk moet je een eind kunnen komen ;).

Inzendingen die ik al eerder heb ontvangen bewijzen dat het te doen is, er zijn nog slechts 8 namen niet geraden ;).

39 minuten geleden, RM zei:

Met een beetje zoekwerk moet je een eind kunnen komen ;).

Inzendingen die ik al eerder heb ontvangen bewijzen dat het te doen is, er zijn nog slechts 8 namen niet geraden ;).

Ik heb ook echt geen aanknopingspunten. Dat een ander het wel weet zegt natuurlijk niet zo veel :P

Moeilijkheid zit wat mij betreft vooral in die vrouwenstemmen. Zitten er veel bij zonder iets specifiek kenmerkends of karakteristieks (Accent, slissen, stotteren, lage toon, doorrookt, whatever) waar je iets mee zou kunnen ;).

Stug blijven proberen dan maar, soms is er ineens een ingeving. :')