Ga naar inhoud

Goeie deal? - GameCube ruilen voor Nintendo Switch


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Op Facebook zag ik een post van een Nintendo console verzamelaar met de vraag of mensen o.a. een GameCube willen ruilen tegen een Switch.

Ik heb een GameCube thuis liggen (+ alle kabels, twee controllers en wat spellen) en wil een Switch hebben, dus het klinkt als een goede deal omdat ik toch niets doe met mijn GameCube. Ik vraag me wel af, is dit ook echt een goede deal? Of kan ik beter de GameCube houden / zelf verkopen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gamecube zelf is niet zo veel waard, het hangt af welke kleur en wat je er bij geeft.

Een Switch hangt het weer af welk type en of hij wel of niet is gemod. Een gemodde Switch zou ik nooit kopen, daar kun je heel weinig mee op dit moment. Misschien nadat de Switch EOL is dat dat iets is om over na te denken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik nooit oude consoles ruilen of verkopen; Je krijgt er nooit het bedrag voor terug dat je erin hebt geinvesteerd.

Bovendien; Als je een Switch wil dan is die tegenwoordig redelijk betaalbaar, dus dan kun je wellicht beter een nieuwe aanschaffen.

In dat geval weet je dan ook zeker dat je geen console overneemt met joycons die driften als de hel.

En dat wil je ook niet, want ik weet uit persoonlijke ervaring dat daar niet mee te spelen is.

 

Mocht je het leuk vinden om de games op de Game Cube nog eens te spelen dan heb je op de Switch die mogelijkheid ook, maar dan moet je een betaald account aanmaken om die games online te spelen. Downloaden van die games op je Switch kan niet.

 

Het is dus niet mogelijk om aan te geven of het een goede deal is om te ruilen, gezien dat aan jouw persoonlijke wensen én de staat van de joycons ligt.

Een WiiU moet je overigens niet meer aanschaffen, gezien 98% van de WiiU games ook verschenen zijn op de Switch.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...