Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan [TRIVIANT]-[MONOPOLY]-[PARTY&CO]


Aanbevolen berichten

Het is niet te geloven, maar jullie willen niet weten wat voor ideeën een mens opdoet om half drie 's nachts. :P

Zit ik samen met Wonderer een beetje onzin te zwetsen op msn, raken we ineens aan de praat over de triviant-vragen. Blablabla en een paar seconden later was daar ineens het idee om er een echt spel van te gaan maken! Wonderer heeft de ontwikkeling aan mij overgelaten (yes) en ik ben druk bezig alles voor te bereiden. Het is dus nog niet zeker dat het ook af komt! Maar zoals gebruikelijk op dit forum vragen we eerst even aan alle anderen of het wel de moeite waard is om ermee te starten. Dus brand maar los. Mijn totale idee is dus eigenlijk om een mix te knutselen van TRIVIANT/MONOPOLY/PARTY&CO. Ik maak het bord, de pionnen, andere voorwerpen en alle kaartjes. Hier alvast een overzicht hoe de regels ongeveer worden:

___________________________________________________________________________________________________

*Het doel van het spel is om zo snel mogelijk je eigen *robin* in elkaar te zetten. Je begint met een kale radio en tijdens het

spelen moet je armen, benen, nek, hoofd, opzetstuk, speler, handen, voeten, gezicht en batterijen zien te winnen.

*Je moet gewoon achter elkaar het bord rondspelen en Bassieworstmuntjes of slagroomtaarten winnen. Wanneer je er 10 hebt, kan je die verkopen aan de slager of de (schande)bakker en zo je eerste ''Robin'' onderdeel kopen. In de vier hoeken

en in het midden van het bord komen waardevolle ruilmiddelen te staan met elk aparte toevoegingen. Te weten:

de Kroon (armen & benen)

de Schatkist (speler + batterijen)

de Diamant (gezicht & opzetstuk)

de Koffer met €1.000.000 (gezicht + nek)

de Steen (handen & voeten)

Als je daarop komt krijg je in één keer gelijk gratis een onderdeel.

Enige nadeel is, als je bijvoorbeeld op de Kroon komt, en jouw Robin heeft al zowel armen als benen, pech gehad! >:)

*Op het bord zelf komen verschillende opdrachten te staan die je moet voltooien om een muntje of taart te bemachtigen.

Een paar voorbeelden zijn:

-Tekenen

-Uitbeelden

-Liplezen

-Scène Naspelen

-Verboden Woord/Lied

-Open Vraag

*Verder zullen er verschillende gebeurtenissen worden weergegeven die in jouw voor of nadeel kunnen werken (kijk naar ''Ganzenbord'') zoals bijvoorbeeld de ''mond van de waarheid'' die ervoor zorgt dat jouw Robin weer een onderdeel kwijt

raakt en situaties waarin jij betrokken raakt als je die kaart pakt waar het op staat. Net zoiets als ''Kans-kaart'' en ''Algemeen Fonds'', maar dan met boeven of zo.

___________________________________________________________________________________________________

Is het een beetje duidelijk? Suggesties, opmerkingen en vragen zijn uiteraard altijd welkom, maar als je een goeie vraag

hebt die ik kan gebruiken, stuur hem dan even via een pb'tje, anders verdien je wel heel makkelijk posts. Ik ben benieuwd

naar jullie meningen. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, geinig idee. Misschien komt ie nog wel op de markt ook :P

Ik vind eigenlijk wel dat de boeven ook een prominente rol moeten krijgen, die hebben ze in de serie tenslotte ook :Y

Tuurlijk, ik moet ook pionnetjes hebben. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
hoe kom je er in godsnaam op? :P en dat om half drie 's nachts.

het lijkt me een erg leuk spel worden ^O^

Half drie 's nachts is DE tijd voor ideeen! Niemand die je afleidt, buiten pikdonker, zelfs op midzomer, doodstil, geweldig.

En ja, als je met mij praat... *kijkt veelbetekenend* *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Half drie 's nachts is DE tijd voor ideeen! Niemand die je afleidt, buiten pikdonker, zelfs op midzomer, doodstil, geweldig.

En ja, als je met mij praat... *kijkt veelbetekenend* *)

Ja, dan krijg ik ook altijd veel ideetjes.... *kijkt veelbetekenend* ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Half drie 's nachts is DE tijd voor ideeen! Niemand die je afleidt, buiten pikdonker, zelfs op midzomer, doodstil, geweldig.

En ja, als je met mij praat... *kijkt veelbetekenend* *)

tsja, dat klopt, ik kreeg ook altijd goede ideeen om drie uur snachts, maar atm slaap ik rond die tijd... naja binnenkort zomervakantie... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...