Ga naar inhoud

Wie kent ze nog: Trud & P.


Aanbevolen berichten

Zondagochtend, Nederland 3, rond 1990 ergens vermoed ik.

Elke zondag weer voor de TV kijken naar de VPRO: Naar Trud & P. (de voorloper van Villa Achterwerk).

Wie keek er ook naar?

Is er nog materiaal van?

Een liedje met daarin de tekst: Trud met de D, P. met de P, jee!

Dat was zoooo geweldig :P Zij waren de 2 (hij met rood haar en 1 klein plukje haar recht omhoog en zij met een enorme toeter blond haar) die de programma's aankondigden. Dit was na de aankondigingen met die 3 dikke vrouwen (ook die waren leuk ''zondag morgen die kan niet meer, nee die kan niet meer kapot! Drink je thee, eet je boterham, doe de huiskamerdeur op slot heyy goeiemorgen en zing dan ding dong goeiemorgen!'').

Maarrrrrrrrr wie kent het nog nog nog nog nog nog nog? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh yeah! De drie dikke dames waren het coolst, maar Trud en P. waren ook tof. En zij maar klagen dat kinderen Trut schreven op hun brieven, geweldig. Enig idee hoe de acteurs heetten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh yeah! De drie dikke dames waren het coolst, maar Trud en P. waren ook tof. En zij maar klagen dat kinderen Trut schreven op hun brieven, geweldig. Enig idee hoe de acteurs heetten?

Haha EINDELIJK iemand!

Nou ik weet wel dat P. af en toe TRUT! zei en dat zij dan heel normaal: jaa??? zei :P

Ja die 3 dikke dames waren toch ook wel wat beter, maar Trud & P. zijn meer blijven hangen.

Ik heb geen idee wie dat waren, wel leuk om eens uit te zoeken, even VPRO mailen ;)

Ik heb het idee dat die P. wel een bekende is, ik kan ook nog zo zijn stem voor me halen.

Trud zou dezelfde kunnen zijn als Gemma Glitter of denk je van niet? Al zooo lang geleden! poeh... ik ga mailen iig ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Haha EINDELIJK iemand!

Nou ik weet wel dat P. af en toe TRUT! zei en dat zij dan heel normaal: jaa??? zei :P

Ja die 3 dikke dames waren toch ook wel wat beter, maar Trud & P. zijn meer blijven hangen.

Ik heb geen idee wie dat waren, wel leuk om eens uit te zoeken, even VPRO mailen ;)

Ik heb het idee dat die P. wel een bekende is, ik kan ook nog zo zijn stem voor me halen.

Trud zou dezelfde kunnen zijn als Gemma Glitter of denk je van niet? Al zooo lang geleden! poeh... ik ga mailen iig ;)

Weet je, volgens mij is P die gozer van de pearl reclame... Geen idee hoe hij heet... En Trud doet me aan mevrouw Stemband denken ;)

Maar ja, mijn geheugen... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Weet je, volgens mij is P die gozer van de pearl reclame... Geen idee hoe hij heet... En Trud doet me aan mevrouw Stemband denken ;)

Maar ja, mijn geheugen... :N

Ik weet zeker dat Trud niet Mevrouw Stemband is. Zou ook niet kunnen. Stemband hoort bij Kaktus, Kaktus bij de VARA en dit was VPRO.

Ik heb meneer kaktus ook vaak gezien en nee; trud & stemband zijn niet dezelfde!

Ik heb de VPRO gemaild ;) afwachten dus...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet zeker dat Trud niet Mevrouw Stemband is. Zou ook niet kunnen. Stemband hoort bij Kaktus, Kaktus bij de VARA en dit was VPRO.

Ik heb meneer kaktus ook vaak gezien en nee; trud & stemband zijn niet dezelfde!

Ik heb de VPRO gemaild ;) afwachten dus...

Oh, weet ik, ze deed me er alleen aan denken. Gemma Glitter is het ook niet, die begon haar carriere als Cora van Mora.

Ik moet een fragmentje zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nu al antwoord *O*

Geacht heer/mevrouw,

Er is nog wel materiaal bewaard gebleven, en misschien wordt het nog wel eens, al dan niet als onderdeel van een ander programma, uitgezonden.

De spelers waren Karen van Holst Pellekaan (ook te zien in o.m. Loenatik) en Edo Brunner.

Met vriendelijke groeten,

VPRO Publieksinformatie,

Edo Brunner inderdaad een bekende.

Volgens Filmkeuze heeft hij gespeeld in Benidorm (1999), Enigma (1999), Feestje (2004) en Ja zuster, Nee zuster (2002).

Zie hem ook terugkomen bij Rozengeur & Wodka Lime, maar dat is een best wel dikke man en P. was dat echt niet :P

Dus of dit nou dezelfde is?

Karen heeft ook boeken geschreven (Luuk, ridde Big, De kleine draak zonder vuur, Loenatik ons boek)

en dit is haar dus: Trud:

00000336.jpg

Jaaaa dat is 'r :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cool, nou al antwoord. (wat hadden we trouwens gezegd over integraal mailtjes posten? :P)

Karen Van Holst-Pellekaan had ik moeten weten (die was ook een van de dikke dames), die speelt in alle VPRO producties (De Freules! O+). Edo Brunner, noooooooooit van gehoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Cool, nou al antwoord. (wat hadden we trouwens gezegd over integraal mailtjes posten? :P)

Karen Van Holst-Pellekaan had ik moeten weten (die was ook een van de dikke dames), die speelt in alle VPRO producties (De Freules! O+). Edo Brunner, noooooooooit van gehoord.

Ja? Was zij 1 van die dames? Ik herinner me er maar 1 echt goed...

Enne we hadden het over integraal mailtjes plaatsen van beroemdheden, dit soort mag natuurlijk wèl, bovendien zet ik geen naam neer van de persoon. Gewoon VPRO publieksservice. dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Dit zijn trouwens "de freules"

De eerste freule dame is Therese (Carolien van den Berg, tevens vrouw van marc klein-essink). De tweede helemaal rechts is dus freule Adele ( Karen van Holst Pellekaan) P & trud ken ik ook :) Ze hebben trouwens eerst een soort geschiedenis progamma gehad (waarbij trud soort speciale paranormale krachten had ofzo) bij villa achterwerk. (weet de naam niet zo). D Dat was voor dat ze VA gingen presenteren

http://images.vpro.nl/img.db?7539634+s(400)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit zijn trouwens "de freules"

De eerste freule dame is Therese (Carolien van den Berg, tevens vrouw van marc klein-essink). De tweede helemaal rechts is dus freule Adele ( Karen van Holst Pellekaan) P & trud ken ik ook :) Ze hebben trouwens eerst een soort geschiedenis progamma gehad (waarbij trud soort speciale paranormale krachten had ofzo) bij villa achterwerk. (weet de naam niet zo). D Dat was voor dat ze VA gingen presenteren

http://images.vpro.nl/img.db?7539634+s(400)

Nee, de Freules was een dramaserie. De dikke dames presenteerden de zondag ochtend op de VPRO.

Heeeeeel wat anders ;)

Zingt: Freules voeden het vieze vuile ver van frisse ventje op. Rekel gruwel rakker razend roeltje rustig stop. Enteren die etiketten, de ellende, sodeju! Uur na uur die zure zusters... zei hij nou u??

:D

Ik was echt fan vroeger. Jaren het bandje in de auto gedraaid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet je heel zeker da het niet de zelfde is wonderer. Waar ik het over heb gaat ook over een jongen opvoeden (neefje). Tis ook geen film maar een komische serie. (in delen dus) Zitten ook liedjes bij.

http://villa-achterwerk.vpro.nl/villa-achterwerk/programma/index.shtml?2936067+7596389+7539625

Ja, dat zijn de freules. De drie dikke dames zijn NIET de freules.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 years later...

Dit topic even een enorme rotschop gegeven omdat er nog steeds weinig bekend is van Trud en P.

Ik heb het topic nog eens doorgelezen maar Edo Brunner (die inmiddels wel bekend is) heeft zéker weten niet P. gespeeld.

Nog even een nieuw plaatje van de actrice die Trud heeft gespeeld, dat klopt wel. Wie was P. dan?

00000336.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Wonderer en ik hebben nogal een discussie of Trud nou wel of niet Karen van Holst Pellekaan is.

Ik zeg van wel, wonderer zegt van niet. Ben benieuwd wie er gaat winnen, ik ben op zoek naar Loenatik de movie waar Karen in speelt, dan heb ik goed vergelijkingsmateriaal ondanks dat het zo'n beetje 10 jaar later is (Loenatik 10 jaar na Trud & P).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eindelijk gevonden (na een bijzonder korte zoektocht uiteindelijk) wie echt Trud en P zijn:

Trud wordt gespeeld door Marlies Helder

post-8-0-94027500-1325703494.jpg

post-8-0-26159600-1325703636.jpg

P wordt gespeeld door Pieter Tiddens

post-8-0-23916300-1325703503.jpg

post-8-0-81583000-1325703505.jpg

Wat ik heb kunnen vinden is dat zij nu vooral muziek maakt.

P heeft gespeeld in Zwartboek, de stem van de Nederlandse Wallace ingesproken (Wallace & Grommit) en momenteel doet hij vooral kindercabaret.

En ik vond nog een probleemhoek:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wonderer en ik hebben nogal een discussie of Trud nou wel of niet Karen van Holst Pellekaan is.

Ik zeg van wel, wonderer zegt van niet. Ben benieuwd wie er gaat winnen, ik ben op zoek naar Loenatik de movie waar Karen in speelt, dan heb ik goed vergelijkingsmateriaal ondanks dat het zo'n beetje 10 jaar later is (Loenatik 10 jaar na Trud & P).

Ik heb èn de film op DVD èn het complete 2e seizoen Loenatik op video, maar je bent er inmiddels al uit zie ik ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...