Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie & Discussie


Aanbevolen berichten

Ik vind die discussie over sfeer in het stadion tamelijk loos eerlijk gezegd, je kunt alleen maar iets zeggen over de sfeer als je zelf bij de wedstrijden bent geweest. Ik ben pas een keer of vier in de ArenA geweest, en t wisselde nogal, maar geloof mij maar als ik zeg dat iedereen die het stadion bezoekt fan is, of je nou voor Feyenoord, PSV, Ajax, Willem II of wat dan ook bent, anders ga je niet. Op TV hoor en zie je sowieso lang niet alles. En laten we het maar helemaal niet hebben over wat er allemaal wordt ge'zongen' door mensen op de tribune, van alle clubs zijn er zondaars en spreekkoren blinken zelden uit in creativiteit.

Dan nu het spel, ik heb Ajax-Maccabi niet gezien en kan daar dus geen oordeel over geven. Ik heb wel naar PSV gekeken en de 3 punten zijn mooi in de knip :) De uitgangspositie is prima! Het spel van gisteren vond ik niet echt geweldig, ze begonnen goed, maar na de 0-1 hebben ze zich een tijdlang simpel laten overtroeven door de kwalitatief tamelijk zwakke Noren, hoe Arsenal hier punten heeft laten liggen begrijp ik eigenlijk niet. En de keeper van PSV moet echt iets aan zn uittrappen doen want die waren vooral de eerste helft waardeloos. Vennegoor laat wel zien dattie meer in zn mars heeft dan alleen koppen en inzet!

Ik verwacht zondag gewoon n Eindhovense zege, Ajax mag misschien aardig hebben gespeeld dinsdag (als ik het zo hoor) maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer en het lek is echt niet boven. Mochten ze in Eindhoven toch een goed resultaat halen dan kan dat wellicht een springplank vormen naar een hoger niveau.

Vanavond lekker UEFA-cuppen, Feyenoord moet hier gewoon met 3,4 doelpunten verschil winnen want dat Hearts stelt echt weinig voor. Met zo'n straatlengte achterstand op Celtic in de competitie, en Celtic is echt geen hoogvlieger, gezien hun zwakke optredens in de CL tot dusverre. Ik zie dat wel zitten voor vanavond :)

Utrecht en Heerenveen hebben het natuurlijk veel zwaarder, alles wat geen verlies is, is mooi meegenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik vind die discussie over sfeer in het stadion tamelijk loos eerlijk gezegd, je kunt alleen maar iets zeggen over de sfeer als je zelf bij de wedstrijden bent geweest. Ik ben pas een keer of vier in de ArenA geweest, en t wisselde nogal, maar geloof mij maar als ik zeg dat iedereen die het stadion bezoekt fan is, of je nou voor Feyenoord, PSV, Ajax, Willem II of wat dan ook bent, anders ga je niet. Op TV hoor en zie je sowieso lang niet alles. En laten we het maar helemaal niet hebben over wat er allemaal wordt ge'zongen' door mensen op de tribune, van alle clubs zijn er zondaars en spreekkoren blinken zelden uit in creativiteit.

Dan nu het spel, ik heb Ajax-Maccabi niet gezien en kan daar dus geen oordeel over geven. Ik heb wel naar PSV gekeken en de 3 punten zijn mooi in de knip :) De uitgangspositie is prima! Het spel van gisteren vond ik niet echt geweldig, ze begonnen goed, maar na de 0-1 hebben ze zich een tijdlang simpel laten overtroeven door de kwalitatief tamelijk zwakke Noren, hoe Arsenal hier punten heeft laten liggen begrijp ik eigenlijk niet. En de keeper van PSV moet echt iets aan zn uittrappen doen want die waren vooral de eerste helft waardeloos. Vennegoor laat wel zien dattie meer in zn mars heeft dan alleen koppen en inzet!

Ik verwacht zondag gewoon n Eindhovense zege, Ajax mag misschien aardig hebben gespeeld dinsdag (als ik het zo hoor) maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer en het lek is echt niet boven. Mochten ze in Eindhoven toch een goed resultaat halen dan kan dat wellicht een springplank vormen naar een hoger niveau.

Vanavond lekker UEFA-cuppen, Feyenoord moet hier gewoon met 3,4 doelpunten verschil winnen want dat Hearts stelt echt weinig voor. Met zo'n straatlengte achterstand op Celtic in de competitie, en Celtic is echt geen hoogvlieger, gezien hun zwakke optredens in de CL tot dusverre. Ik zie dat wel zitten voor vanavond :)

Utrecht en Heerenveen hebben het natuurlijk veel zwaarder, alles wat geen verlies is, is mooi meegenomen.

Ik vind dat je dit een ploeg die uit tegen Rosenborg speelt niet kwalijk kan nemen. De punten tellen, en dus heeft PSV het geweldig gedaan...

Als PSV over 2 weken wint, en dan ga ik ervan uit dat Arsenal ook wint dan is de stand

PSV 9

Ars 8

Pana 4

Rosenborg 1

Dan staat PSV er goed voor, maar als ze uit van Panathinaikos dan verliezen (best mogelijk) en vervolgs doet Panathinaikos hun plicht tegen Rosenborg, betekend dat wel dat PSV moet winnen van Arsenal tenzij Panathinaikos maar met 1-0 van PSV wint en dan nog moet PSV een beter doelgemiddelde hebben... Ik vind dat je er nog weinig over kan zeggen...

Ikzelf weet nog niet wat het weekend ons gaat brengen. Ik ga zondag naar PSV-Ajax (ja... als feyenoorder) en ik hoop stiekem op een gelijkspel, dat is nou eenmaal het gunstigst voor Feyenoord. Als er een ploeg moet winnen zegt mijn gevoel PSV. Ajax is nou eenmaal... tjah... niet echt mijn club *)

Ik vergeef het je wel hoor , ik ben ook geen Ajax-supporter.

Maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat er geen sfeer is, als het slecht gaat is het publiek negatief, maar is dat niet overal zo ?

Klopt... maar er zijn verschillen... Ik vind dat het ajaxpubliek teveel verwacht van zo'n ploeg. Okay, het team heeft kwaliteiten (duidelijk het meeste van Nederland) maar met zulke puppy's is het natuurlijk niet makkelijk het hoge verwachtingspatroon te bevestigen...

Het ajax-publiek heeft natuurlijk geweldige tijdens gekend en is de laatste 5 a 10 jaar niet echt verwend...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het ajax-publiek heeft natuurlijk geweldige tijdens gekend en is de laatste 5 a 10 jaar niet echt verwend...

Haha, de laatste 10 jaar niet verwend en 1995 dan ?

Er zijn een paar kampioenschappen (meer dan Feyenoord, minder dan PSV *O*), en men is nog eens verder gekomen in de CL.

Ikzelf weet nog niet wat het weekend ons gaat brengen. Ik ga zondag naar PSV-Ajax (ja... als feyenoorder) en ik hoop stiekem op een gelijkspel, dat is nou eenmaal het gunstigst voor Feyenoord. Als er een ploeg moet winnen zegt mijn gevoel PSV. Ajax is nou eenmaal... tjah... niet echt mijn club

En ik welk vak ga je zitten ;) ?

jaa, knap van PSV.

Ik gun het PSV wel, na al die jaren dat het net niet lukte gaan ze nu waarschijnlijk toch voor het eerst naar de 2e ronde van de CL.

Ik hoop het ook *O*

In ieder geval een flinke stap in de goede richting.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mark van Bommel riep op de site van PSV de supporters op zich netjes te gedragen.

Hopelijk doen de Ajaxieden dat ook.

Beste fans,

PSV en Ajax zijn van oudsher rivalen en hebben al vele mooie voetbalgevechten geleverd om bekers en kampioenschappen. Zelf beschouw ik de duels met Ajax als prachtige momenten in mijn loopbaan, omdat eer en strijd minstens zo belangrijk zijn als de overwinning. Geloof me dat we willen winnen zondag, voor eigen publiek laten we Ajax merken dat er in ons stadion niks te halen is. Daarbij hebben we jullie steun heel hard nodig.

Met steun bedoel ik uiteraard verbale steun, waarbij iedereen als één man achter PSV staat. Tegelijkertijd wil ik jullie vragen om die steun binnen de sportieve grenzen te houden. Met respect voor de tegenstander, hun publiek en de scheidsrechter. Ik moet er niet aan denken dat we bij een eventuele voorsprong benadeeld worden door zaken die niet thuishoren in een voetbalstadion.

Een paar regels uit ons clublied zeggen wat mij betreft genoeg: 'Wij trekken ten strijde, een strijd vol van vrêe, vooruit nu rood-Witten, vooruit PSV!'

Namens de spelers bij voorbaat dank voor jullie steun.

Mark van Bommel

Aanvoerder PSV

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, de laatste 10 jaar niet verwend en 1995 dan ?

Er zijn een paar kampioenschappen (meer dan Feyenoord, minder dan PSV *O* ), en men is nog eens verder gekomen in de CL.

Please... Wat wil je hiermee bereiken?

Ik zeg 5 a 10 jaar. Je snapt ook wel dat ik begin te tellen na de verloren CL finale tegen Juve }:|

Daarbij praat ik vanuit ajax-begrippen, en je weet zelf ook wel dat ajax in de laatste 8 jaar of zo verschillende keren buiten de top-3 is gevallen en dat het gewoon klote jaren waren. Voor ajax-begrippen dan... }:|

Winst van Ajax op Psv is meer gunstig, omdat psv punten verliest, en als feyenoord dan wint......

Ik ben het niet helemaal met je eens... met ajax hebben we ook nog niet afgerekend... Ajax komt zeker nog over dat dipje heen en dan is de vraag hoe groot de schade is...

Als één van de 2 verliest worden er 3 punten gemorst

Bij een gelijkspel totaal 4 *)

Conclusie is dat voor feyenoord het sowieso gunstig is dat minimaal één van zijn 2 concurrenten minimaal 2 punten morst...

Keppiej, mogen wij even de 3-0 vieren van vanavond *)*O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

3-0, even logische als terechte zege, die Schotten stelden niet veel voor maar je moet het toch maar even doen als Feyenoord zijnde. Wat een dramatisch grensrechtersduo trouwens, zuivere goals werden afgekeurd }:|

Utrecht helaas verloren en ook voor Heerenveen ziet het er niet best uit, eigenlijk geen verrassingen deze ronde, buitengewoon slechte beurt trouwens voor de Belgische clubs deze week, ze hebben allemaal verloren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Please... Wat wil je hiermee bereiken?

Ik zeg 5 a 10 jaar. Je snapt ook wel dat ik begin te tellen na de verloren CL finale tegen Juve

Daarbij praat ik vanuit ajax-begrippen, en je weet zelf ook wel dat ajax in de laatste 8 jaar of zo verschillende keren buiten de top-3 is gevallen en dat het gewoon klote jaren waren. Voor ajax-begrippen dan...

Oh okee, het valt binnen de 10 jaar hoor......

Maar dat maakt ook niks uit, maar behalve het winnen van de Uefa-Cup heeft Feyenoord ook erg weinig bereikt, in de laatste 10 jaar slechts 1x kampioen.

Maar laten we het maar over het huidige voetbal hebben ;).

Jammer dat Heerenveen nadat het van 2-0 terugkwam alsnog verloor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh okee, het valt binnen de 10 jaar hoor......

Maar dat maakt ook niks uit, maar behalve het winnen van de Uefa-Cup heeft Feyenoord ook erg weinig bereikt, in de laatste 10 jaar slechts 1x kampioen.

Maar laten we het maar over het huidige voetbal hebben ;).

Jammer dat Heerenveen nadat het van 2-0 terugkwam alsnog verloor.

rot toch op... je wil echt gewoon niet lezen en begrijpen wat ik zeg, laat maar zitten allemaal }:|

3-0, even logische als terechte zege, die Schotten stelden niet veel voor maar je moet het toch maar even doen als Feyenoord zijnde. Wat een dramatisch grensrechtersduo trouwens, zuivere goals werden afgekeurd

Utrecht helaas verloren en ook voor Heerenveen ziet het er niet best uit, eigenlijk geen verrassingen deze ronde, buitengewoon slechte beurt trouwens voor de Belgische clubs deze week, ze hebben allemaal verloren.

Klopt allemaal *)

Jah met die grensrechters is inderdaad schandalig. Maarja anders was het 4-1 geweest, dat maakt ook niemand uit alligt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kuyt doet het ook steeds beter, dat bewees hij gisteren. Die Schotten kunnen best nog wel een potje voetballen, daarom is het goed dat Feyenoord heeft gewonnen. *O* Dat doelpunt van Goor was ook prachtig, toen hij ging versnellen. Eindelijk stelde Gullit iemand anders op dan Song, Zuiverloon. Hij deed het best goed, is ook wat minder bang om voor de actie te gaan.

Het zal een mooi seizoen worden. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kuyt doet het ook steeds beter, dat bewees hij gisteren. Die Schotten kunnen best nog wel een potje voetballen, daarom is het goed dat Feyenoord heeft gewonnen. *O*

Kuyt is een held _O_

Die man is zo gedreven, heeft veel kwaliteiten en een instelling waar iedereen, maar dan ook echt iedereen jaloers op moet zijn...

hij neemt de ploeg op sleeptouw

er is denk ik maar één iemand die dicht bij zijn instelling komt en dat is Pi-Air

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gut Gut die meneer Twice voelt zich wel heel wat als echte feijenoorder :W , als je het niet weet moet je ook niet oordelen, dat deed ik ook ik zat ook fout. Je kan de Aerna nu eenmaal niet vegelijken met de kuip. ik denk dat we in de Arena louter en alleen kunnen lachen om de teksten die jij als ..... uitspreekt over de sfeer, we zullen zien wie de grootste mond heeft na 14 november, was het vorig jaar ook niet al heel snel duidelijk :W . Vergelijking trekken met de jostiband vind ik tever gaan kijk eens naar alle creative spandoeken bij Ajax daar hebben jullie in de kuip lang niet zoveel van, en ook de liedjes zijn niet die jij alleen maar wist te melden, er is veel creativiteit. Als ik een club eentonig hoor zingen is het wel jullie aanhang. Jullie hebben een mooier stadion, maar wij de beste Nederlandse club van de afgelopen 10 jaar. In het buitenland kent men vaak een Nederlandse club en dat is Ajax rara hoe zou dat nu eens komen. Heel goed dat je Pi-air aanhaalt, zonder die knakker hadden jullie helemaal niets gepresteerd de afgelopen jaren. Het was de bedoeling neem ik aan dat dit een topic zou worden met respect naar elkaar, nou met teksten als rot op enzo zal dat vast en zeker lukken Twice. Ik hoop van harte dat Ajax wint zondag en de 14 e ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

rot toch op... je wil echt gewoon niet lezen en begrijpen wat ik zeg, laat maar zitten allemaal

Ga je schelden als iemand het niet met je eens is :? ?

Ik vind alleen maar dat je het wel erg eenzijdig bekijkt, Ajax speelt de laatste tijd inderdaad niet zo goed.

Maar om nou te zeggen dat ze de laatste paar jaar (bijna) niks bereikt hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het was de bedoeling neem ik aan dat dit een topic zou worden met respect naar elkaar, nou met teksten als rot op enzo zal dat vast en zeker lukken Twice.

Ja, je hoeft iemand's mening niet te delen, maar je kan ook op een normale manier een discussie voeren..

Verder nog wat echt voetbalnieuws:

ADO deelt eerste stadionverboden uit

DEN HAAG (ANP) - ADO Den Haag heeft naar aanleiding van de ongeregeldheden bij de wedstrijd tegen PSV van vorige week de eerste tien stadionverboden voor onbepaalde tijd uitgedeeld aan zich misdragende fans. De verwachting is dat er nog een enkele tientallen zullen volgen.

De club nam de maatregelen na bestudering van de videobeelden. Het duel werd recentelijk in de tachtigste minuut gestaakt wegens kwetsende spreekkoren. Burgemeester Deetman gaf vervolgens geen toestemming de wedstrijd na een 'afkoelperiode' te hervatten, omdat hij meer ongeregeldheden vreesde.

Een definitieve beslissing over wat er met de resterende tien minuten gebeurt, is volgens een woordvoerder van ADO nog niet genomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het misschien mogelijk voor bepaalde lieden om elkaar een beetje respectvoller te behandelen? Het begint een beetje vervelend te worden zo, waarom is het nou nooit es mogelijk om als Ajacieden, Feyenoorders en PSV'ers onder mekaar gewoon over voetbal te beppen zonder dat dit gepaard gaat met enkele krachttermen en vervelend-cynische ondertoontjes }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ADO deelt eerste stadionverboden uit

DEN HAAG (ANP) - ADO Den Haag heeft naar aanleiding van de ongeregeldheden bij de wedstrijd tegen PSV van vorige week de eerste tien stadionverboden voor onbepaalde tijd uitgedeeld aan zich misdragende fans. De verwachting is dat er nog een enkele tientallen zullen volgen.

De club nam de maatregelen na bestudering van de videobeelden. Het duel werd recentelijk in de tachtigste minuut gestaakt wegens kwetsende spreekkoren. Burgemeester Deetman gaf vervolgens geen toestemming de wedstrijd na een 'afkoelperiode' te hervatten, omdat hij meer ongeregeldheden vreesde.

Een definitieve beslissing over wat er met de resterende tien minuten gebeurt, is volgens een woordvoerder van ADO nog niet genomen.

Mooi zo, het begin is er. Hard optreden tegen dit soort gedrag, en dat geldt uiteraard voor alle clubs en niet alleen voor ADO.

Link naar bericht
Delen op andere sites

jaa t is goed... ik bekijk het van één kant, maar "B2_Baron van Neemwegge_" niet hoor, neej... }:|

Daarbij kan ik The Master wel 30x gaan vertellen wat ik bedoel maar hij doet alsof hij het niet begrijpt...

Laat maar hangen, mij zul je niet meer tegenkomen in deze discussie, gefeliciteerd...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het misschien mogelijk voor bepaalde lieden om elkaar een beetje respectvoller te behandelen? Het begint een beetje vervelend te worden zo, waarom is het nou nooit es mogelijk om als Ajacieden, Feyenoorders en PSV'ers onder mekaar gewoon over voetbal te beppen zonder dat dit gepaard gaat met enkele krachttermen en vervelend-cynische ondertoontjes }:|

Ik sluit me hier helemaal bij aan, jammer dat het uiteindelijk weer uitloopt in een partijtje kijven. Voetbal is juist zo leuk om over te praten. Scheldpartijen zijn momenteel al zo vaak te horen op de tribunes. Dit topic zou veel beter een soort van gezellig voetbalcafé moeten zijn, waar we vooruit en terug kunnen kijken op de wedstrijden.

En daarnaast, als het uit de hand gaat lopen is de enige manier om dit te stoppen het sluiten van dit topic, lijkt me eigenlijk zonde want ik post hier best wel graag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

PSV wint uiteindelijk de topper met 2-0. En ze waren ook gewoon beter, geef toe. :{

10 punten achterstand nu, plaats 4 in de ranglijst, ongunstig in de CL-poule, het gaat niet goed.

Dus ik denk dat Koeman zijn koffers kan pakken. :{ Weer een nieuwe trainer.......... :O

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik moet ook zeggen dat deoverwinning verdiend was.

Alleen jammer dat schot van vd Vaart tegen de paal.

Dan werd het weer wat spannender.

En Kone speelde een erg goede wedstrijd tegen FC Den Bosch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
PSV wint uiteindelijk de topper met 2-0. En ze waren ook gewoon beter, geef toe. :{

10 punten achterstand nu, plaats 4 in de ranglijst, ongunstig in de CL-poule, het gaat niet goed.

Dus ik denk dat Koeman zijn koffers kan pakken. :{ Weer een nieuwe trainer.......... :O

Wel veel wedstrijden dit seizoen met de nacompetitie erbij, dan haal je pas echt geld uit je seizoenskaart. Ik heb dit drama gelukkig wederom niet gezien, was de hele dag op stap, maar CL zal komende seizoen op zeker niet gespeeld worden in Amsterdam en dat lijkt me niet eens zo'n slechte ontwikkeling wat o o o wat moet er veel gebeuren in dit elftal...Om te beginnen routine cq ervaring..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Drama, seizoen over, tja galasek missen ze en heej die rosales bakt er ook geen reet van die past straks misschien in het rijtje miskopen, nee het is louter treurnis en tijd voor verbetering bij Ajax, koeman weg ik weet het niet misschien is het handig om met de gemaakte winst op de beurs eens een supertalent te kopen of idd een ervaren speler( dit keer geen opa's zoals Anastacio, leuke goed speler , voor Roda J.C inderdaad) ik ben benieuwd ik verwacht toch dat Ajax nog 2 of 3 e gaat worden, 6e kan gewoon niet gebeuren, tenzij ze blijven spelen als zondag

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lees ik net de krant staat er: Ajax maaskt toch nog kans op de CL van 1996. Juventus gebruikte doping tijdens de finale volgens het Internationaal Olympisch comite.

In 1996 verloor Ajax de CLfinale via strafschoppen.

Ik zou het zelf heel vreemd vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gewoon, de streekkrant, de Rijn&Gouwe.

Ik vind het zelf ook heel raar.

Ik denk niet dat het zover komt, ik zou het niet onterecht vinden, omdat Juventus doping gebruikt, maar ik denk niet dat ze zo ff die beker vervoeren naar Amsterdam en de geschiedenisboeken worden gewijzigd. Het team zal wel altijd de geschiedenisboeken ingaan als 'het dopingsteam'

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanochtend is mij het volgende, schokkende bericht binnengekomen:

Braziliaans voetballer Serginho, 30 jaar, is tijdens een pot voetbal in Brazilië overleden aan een hartaanval:

Hartaanval velt Serginho tijdens duel

De wedstrijd tussen Sâo Caetano en Sâo Paulo kende woensdagavond in Morumbí een dramatisch ongeval. Serginho zakte na bijna een uur spelen in elkaar en overleed een uur later in het ziekenhuis aan de gevolgen van een hartaanval. Zowel op het veld als in het hospitaal slaagden de medici er niet in de dertigjarige verdediger van Sâo Caetano te reanimeren.

De wedstrijd werd direct na het ineenstorten van Serginho bij een stand van 0-0 gestaakt door scheidsrechter Cleber Welington Abade. 'Ik heb met de aanvoerders gesproken en beiden verzekerden mij dat de spelers te aangeslagen waren om nog verder te spelen', aldus de leidsman.

Serginho stond bekend als een harde verdediger die door spitsen als Romario en Luis Fabiano werd gevreesd vanwege zijn meedogenloze tackles. Na afloop van het tragische duel liet Sâo Caetano-doelman Silvio Luiz weten dat zijn overleden collega al hartproblemen had.

'Hij werd al behandeld aan zijn hart, maar het risico om iets op te lopen lag rond één procent. Dat kwam aan het licht bij de periodieke keuringen die we ondergaan', legde Silvio Luiz uit. De medische staf ontkende dat Serginho wat mankeerde. 'Hij had geen problemen met zijn gezondheid. In ieder geval niet aan zijn hart', verzekerde voorzitter Nairo Ferreira de Souza.

Miklos Fehér overkwam in januari van dit jaar hetzelfde als Serginho. De Hongaar zakte bij een wedstrijd van Benfica in elkaar en overleed eveneens aan een hartaanval. Bij dezelfde Portugese club sloeg het noodlot opnieuw toe toen in mei Bruno Baiâo (18) op de training een hartaanval kreeg. Na vier dagen in coma te hebben gelegen, overleed ook hij.

...

De Braziliaan Paulo Sergio de Oliveira Silva, kortweg Serginho, is woensdag tijdens het duel tussen São Caetano en São Paulo overleden. De 30-jarige verdediger van São Caetano werd getroffen door een hartaanval.

Serginho zakte na een uur spelen ineen en bleef roerloos liggen. Reanimatiepogingen op het veld en later in het ziekenhuis van São Paulo bleken nutteloos. Naar verluidt zou hij na dit seizoen een punt achter zijn spelersloopbaan zetten, dit op aandringen van zijn familie.

Serginho is al de derde topvoetballer in korte tijd die op het veld het leven laat. De Hongaar Miklos Fehér en de Kameroener Marc-Vivien Foe overleden eerder dit jaar ook aan een hartstilstand.

Overigens, voor de echte voetballiefhebbers, dit is niet de Serginho die uitkomt voor AC Milan (die Serginho is volgens mij ook 30 jaar), maar dat maakt het er zeker niet minder ernstig om...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Feyenoord heeft een nieuwe verdediger aangetrokken, Bahia. Dat is een Braziliaanse voetballer. Ben benieuwd hoe die het gaat doen.

Ja, dat van die voetballer die op het veld sterft is echt vreselijk :'(. Maar dat gebeurt ook soms buiten het veld.

Zeker, maar het was het vermelden waard...

Ik heb ook bij deze de beelden gezien, en de manier waarop hij sterft was echt onschuldig, had niets met een duel of zo te maken. Trieste beelden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Feyenoord staat op 1-1, Jan Kromkamp maakte een eigen doelpunt in de 42ste minuut :Y

En daarmee is ook alles gezegd wat Feyenoord betreft. De tweede klap van het seizoen is een feit en ook nog eens twee rode kaarten.

AZ blijft het wel wonderbaarlijk goed doen in eigen stadion. Ik denk dat daar dit seizoen maar heel weinig ploegen punten gaan halen. Wat dat betreft heeft Ajax daar enkele weken geleden met die 0-0 gewoon een goede prestatie geleverd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En PSV heeft het erg slecht gedaan tegen Utrecht.

Utrecht-uit is altijd moeilijk en weet je wie er allemaal niet bij waren ?

O.a: van Bommel, de Jong, Alex, Gomes, Lamey, Bogelund en Vennegoor.

AZ - Feyenoord 4-1, 2 rode kaarten voor Feyenoord.

Groningen staat ook 4-1 voor tegen ADO, bij ADO is de keeper met rood eruit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En daarmee is ook alles gezegd wat Feyenoord betreft. De tweede klap van het seizoen is een feit en ook nog eens twee rode kaarten.

AZ blijft het wel wonderbaarlijk goed doen in eigen stadion. Ik denk dat daar dit seizoen maar heel weinig ploegen punten gaan halen. Wat dat betreft heeft Ajax daar enkele weken geleden met die 0-0 gewoon een goede prestatie geleverd.

Sjonge jonge, ik ben erheen geweest (ik ga veel uitwedstrijden af van feyenoord) en het was echt een drama...

Tjah die rode kaarten was gewoon klote, ik moet zeggen dat ik de uitslag geflateerd vond en de rode kaart van Bosschaart was helemaal onterecht, die rode kaart van Song heb ik niet gezien.

AZ was in het begin beter, verdiend op 1-0, toen werd Feyenoord beter en kwam het gelukkig (wel terecht vond ik) op 1-1 via een ed van kromkamp. Tweede helft dacht ik dat Feyenoord het af ging maken, ze maakten een goede indruk, maar, zoals al zovaak dit seizoen misten ze superveel kansen... Echt balen... AZ ging wél goed met de kansen om en won dus met 4-1...

Ajax wint wederom met 1-0, jammer voor mij, Niedzielan had een erg grote kans op het einde, maar helaas... Het publiek floot nog harder dan de scheidsrechter, maar ja, 3 punten zijn 3 punten, dus is Feyenoord de grote verliezer van het weekend, en Ajax een van de grote winnaars...

hoow, rode kaart Bosschaart onterecht? geen sprake van, die was terecht na het bekijken van de studio sport beelden... Foutje moet kunnen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Utrecht-uit is altijd moeilijk en weet je wie er allemaal niet bij waren ?

O.a: van Bommel, de Jong, Alex, Gomes, Lamey, Bogelund en Vennegoor.

AZ - Feyenoord 4-1, 2 rode kaarten voor Feyenoord.

Groningen staat ook 4-1 voor tegen ADO, bij ADO is de keeper met rood eruit.

ADO kwam toch nog bijna terug *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...