Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie & Discussie


Aanbevolen berichten

Sja, sorry Master, meningen verschillen nu eenmaal ;)

Ik kom er regelmatig langs met de trein en het doet pijn aan mn ogen, en ik ben echt wel een en ander gewend aan lelijke bouwwerken in Amsterdam ;)

Dat is ook zo, we hoeven ook niet dezelfde mening te hebben ;), ik ben het wel met je eens dat de Arena oerlelijk is :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Eigenlijk is het heel simpel. Het beton is rond die tijd echt op. Met de renovatie ruim tien jaar geleden is er wel een hoop gerepareerd, maar de fundamenten worden gewoon minder. Niet zo raar als je bedenkt dat het stadion in 1937 gebouwd is. Dan is de komst van een nieuw stadion onvermijdelijk, zonde maar helaas.

En ja mijn voorkeur is ook absoluut De Kuip. Dat stadion ademt voetbal. Ben zelf eigenlijk niet zo vaak in andere stadions geweest, dus daar kan ik moeilijk over oordelen. Van wat ik qua belden op tv heb geien lijkt de Galgewaard (FC Utrecht) me ook wel erg mooi.

Inderdaad, ik vind ook dat De Kuip voetbal ademt...

Maarja, wat je zegt, in 2009 is het nou eenmaal 'op'. Er komt een stadion met 3 ringen, 80000 man, ik hoop wederom een voetbaltempel

De Kuip heeft ook echt bijzondere kenmerken...

De dug-out achter de reclameborden, maar vooral het reclamebord dat omhoog gaat en dat daar dan de spelers uitkomen... geweldig!

Ik leef echt voor dat stadion, echt... het kippenvel staan centimeters dik op mijn rug als ik alleen 'Stadion Feijenoord' (de witte letters naast het stadion) in beeld zie... Prachtig!

Ik woon er een eind vandaan, heb zelf geen auto --> ik ben 16 jaar, en mijn familie is allemaal Ajakkes... sunt!

Laatste wedstrijd was Feyenoord-Odd, de sfeer was weer geweldig... Maar mijn persoonlijke hoogtepunt was Feyenoord-Newcastle Utd. voor de Champions League 2 jaar terug... Feyenoord moest winnen, kwam 0-2 achter, het werd 2-2 en na een zenuwslopende slotfase werd het helaas 2-3, die sfeer... GREAT! Echt ik heb genoten...

Mijn persoonlijke nummer 2 is mijn bezoekje aan Anfield Road in Liverpool... Als je daar binnen rijd, en je rijdt onder zo'n boog door waar met witte letters op staat: You'll never walk alone, jaa dan is het toch al geslaagd... _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is ook zo, we hoeven ook niet dezelfde mening te hebben ;), ik ben het wel met je eens dat de Arena oerlelijk is :P.

Ja dat dacht ik al :D

Als het gaat om stadions neem ik altijd mijn Ajaxbril af, het valt gewoon niet te ontkennen dat de ArenA tot het lelijke segment behoort. Misschien dat liefhebbers van moderne architectuur er nog wat inzien.

Ik fiets er altijd langs als ik naar de stad ga, al ruim 11 jaar lang. En 10 jaar geleden was er natuurlijk nog weinig te zien, op de plaats waar nu de ArenA ligt was een vrij onoverzichtelijk kruispunt met wat verwaarloosd braakliggend terrein eromheen. Maar toen zijn ze gaan bouwen. Een vriend van mij kwam regelmatig langs en we fietsten dan wel eens samen naar mijn huis, en dan kwamen we er ook weer langs (op n afstandje dan) . Hij was echt mega-Ajaxfan, ik ben slechts teletekstsupporter maar hij had elk jaar een seizoenskaart. Op een gegeven moment stonden er 2 grijze kolossale palen rechtovereind, tientallen meters hoog. En wat merkte hij op:

"Goh, het straalt al echt 'Ajaxheid' uit!"

Een paar jaar later riep hij wel anders.. ;)

Overigens hadden wij, behalve hem, ook nog een zeer fanatiek Feyenoordsupporter in de klas. Lacheee, die twee zaten elkaar verbaal altijd lekker te bestoken (maar ze konden prima met elkaar overweg) , de Feyenoordfan had het toen erg moeilijk van tijd tot tijd, aangezien het hier gaat over de periode middenin de jaren 90 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat dacht ik al :D

Als het gaat om stadions neem ik altijd mijn Ajaxbril af, het valt gewoon niet te ontkennen dat de ArenA tot het lelijke segment behoort. Misschien dat liefhebbers van moderne architectuur er nog wat inzien.

Ik fiets er altijd langs als ik naar de stad ga, al ruim 11 jaar lang. En 10 jaar geleden was er natuurlijk nog weinig te zien, op de plaats waar nu de ArenA ligt was een vrij onoverzichtelijk kruispunt met wat verwaarloosd braakliggend terrein eromheen. Maar toen zijn ze gaan bouwen. Een vriend van mij kwam regelmatig langs en we fietsten dan wel eens samen naar mijn huis, en dan kwamen we er ook weer langs (op n afstandje dan) . Hij was echt mega-Ajaxfan, ik ben slechts teletekstsupporter maar hij had elk jaar een seizoenskaart. Op een gegeven moment stonden er 2 grijze kolossale palen rechtovereind, tientallen meters hoog. En wat merkte hij op:

"Goh, het straalt al echt 'Ajaxheid' uit!"

Een paar jaar later riep hij wel anders.. ;)

Overigens hadden wij, behalve hem, ook nog een zeer fanatiek Feyenoordsupporter in de klas. Lacheee, die twee zaten elkaar verbaal altijd lekker te bestoken (maar ze konden prima met elkaar overweg) , de Feyenoordfan had het toen erg moeilijk van tijd tot tijd, aangezien het hier gaat over de periode middenin de jaren 90 ;)

Hahhaha Ajax vs Feyenoord is altijd raak he!

Ik ken in mijn school geen Feyenoordsupporter op één iemand na en verder is het Ajax wat de klok slaat, ook hier in Tilburg. En hier in de straat of zo is het ook allemaal Ajax of Willem II...

En op dit forum ook niet...

Daar houd ik van! Discussies Ajax-Feyenoord zijn leuk... Als ze niet té worden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hahhaha Ajax vs Feyenoord is altijd raak he!

Ik ken in mijn school geen Feyenoordsupporter op één iemand na en verder is het Ajax wat de klok slaat, ook hier in Tilburg. En hier in de straat of zo is het ook allemaal Ajax of Willem II...

En op dit forum ook niet...

Daar houd ik van! Discussies Ajax-Feyenoord zijn leuk... Als ze niet té worden...

Ja geweldig :) Helaas is er een bepaalde groep hersenloze figuren die geen idee hebben waar voetbal echt over gaat :(

Je wilt niet weten wat er op diverse fora van de sites (Ajax, Feyenoord, PSV) over elkaar geschreven wordt..

Maar goed, gelukkig zijn er ook heel veel mensen bij wie het supporteren van de eigen club vóór het zwartmaken van de andere club staat

Ajax-Feyenoord en vice versa...ja dat zijn duels :) Ik moet er niet aan denken dat er een compositie-opzet komt met 2 poules, bepaalde derby's komen dan gewoon niet meer voor...nee dat gesleutel aan de competitie bevalt me ook voor geen meter, wat dat betreft ben ik erg conservatief. Ook al die poespas eromheen, camera's hier, camera's daar, uitschuifbare matten, daken, etc etc, alle charme gaat er vanaf..

Overigens is het in deze buurt natuurlijk vrijwel alleen maar Ajax Ajax Ajax...

Ik had al gehoord dat er in Tilburg erg veel Ajax-supporters zitten maar waarom eigenlijk? Misschien om de buren uit Eindhoven te pesten? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou 3-1 winst! Was best een aardig duel, niet dat er echt goed werd gespeeld, maar beide teams lieten wel zien in de aanval geïnteresseerd te zijn. Bij beide partijen werd achterin veel weggegeven, dus een echte jubelstemming hou ik er niet aan over, maar ik ben allang blij dat de achterstand in een voorsprong werd omgezet :)

Het had overigens ook makkelijk 3-3 kunnen zijn...

Overigens: Liechtenstein gaat maar door, na de 2-2 tegen Portugal hebben ze vandaag met 4-0 (!!) gewonnen in en tegen Luxemburg. Niet bepaald een hoogvlieger, maar toch een verrassende uitslag, Liechtenstein is toch echt nog vele malen kleiner dan Luxemburg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja Zondag 12.30u is Roda - Feyenoord!!

En ja Rancho ik heb nu 9 jaar een seizoenskaart bij Roda.. Zit op west (rechts op de tv) en vooral die wedstrijden tegen topclubs zijn natuurlijk geweldig.. al had Roda - Az van 2 / 3 weken terug ook wel wat. Dat wil niet zeggen dat AZ een topclub is, integendeel (O)

Maar zondag naar Roda - Feyenoord. Hoop, als Roda zo speelt als tegen Az, Ajax en Twente dat een overwinning er met geluk in kan zitten. Gelijk spel is ook voldoende. We zullen zien ..

Wat denken jullie...Feyenoord is wel sterk maar verliezen ook van een goed in vorm verkerend Utrecht ,dus alles is mogelijk

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja Zondag 12.30u is Roda - Feyenoord!!

En ja Rancho ik heb nu 9 jaar een seizoenskaart bij Roda.. Zit op west (rechts op de tv) en vooral die wedstrijden tegen topclubs zijn natuurlijk geweldig.. al had Roda - Az van 2 / 3 weken terug ook wel wat. Dat wil niet zeggen dat AZ een topclub is, integendeel (O)

Maar zondag naar Roda - Feyenoord. Hoop, als Roda zo speelt als tegen Az, Ajax en Twente dat een overwinning er met geluk in kan zitten. Gelijk spel is ook voldoende. We zullen zien ..

Wat denken jullie...Feyenoord is wel sterk maar verliezen ook van een goed in vorm verkerend Utrecht ,dus alles is mogelijk

Mijn clubliefde zegt een magere overwinning voor Feyenoord...! ;)

Trouwens een leuke site voor de voetballiefhebbers http://www.onlinesoccermanager.com

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De link doet het niet.

Hmmz bij mij werkt hij wel...

http://www.onlinesoccermanager.com en dan links

Bij dit spel ben je manager van je ploeg en wordt er elke dag een partij gespeeld. Je zit dan bv in de Engelse competitie met 19 andere mensen die manager zijn en jij moet jouw team klaar zien te stomen voor de wedstrijd van die nacht (zelf spelen gebeurd niet, dat doet de computer).

Je kan echt zo veel doen: sponsor regelen, tegenstanders spioneren, scouten, spelers kopen, spelers verkopen, krant lezen, taktiek, opstelling, en verder super veel statistieken!

Het is gratis!, maar als je meer functies wilt dan moet je 1,30 betalen via de telefoon voor 20 dagen...

Voor 15 euro ben je 6 seizoenen lang beheerder van een competitie en mag je zelf bepalen wie je wel en wie je niet toelaat...

Echt een leuk spel!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ajax verloren met 1-3 van Heerenveen :). Ja, daar in Den Haag zijn die supporters vaak alleen uit op relletjes. Maar ze zullen zich zelf wel tegenkomen als ze straks punten in mindering krijgen.

koeman heeft het zaakje verwende pubers nog niet in de hand... ze raken helemaal dol als ze niet in de basis staan terwijl je nog geen 20 bent... }:|

Die ruzies van Sneijder-Sonck en Heitinga-Lobont zijn daar het perfecte voorbeeld van...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hmmz bij mij werkt hij wel...

http://www.onlinesoccermanager.com en dan links

Bij dit spel ben je manager van je ploeg en wordt er elke dag een partij gespeeld. Je zit dan bv in de Engelse competitie met 19 andere mensen die manager zijn en jij moet jouw team klaar zien te stomen voor de wedstrijd van die nacht (zelf spelen gebeurd niet, dat doet de computer).

Je kan echt zo veel doen: sponsor regelen, tegenstanders spioneren, scouten, spelers kopen, spelers verkopen, krant lezen, taktiek, opstelling, en verder super veel statistieken!

Het is gratis!, maar als je meer functies wilt dan moet je 1,30 betalen via de telefoon voor 20 dagen...

Voor 15 euro ben je 6 seizoenen lang beheerder van een competitie en mag je zelf bepalen wie je wel en wie je niet toelaat...

Echt een leuk spel!

Is dit spel eigenlijk met echte spelersnamen etc.

En hoelang duurt een seizoen ?

Die ruzies van Sneijder-Sonck en Heitinga-Lobont zijn daar het perfecte voorbeeld van...

Dat was inderdaad lachwekkend ja...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dit spel eigenlijk met echte spelersnamen etc.

En hoelang duurt een seizoen ?

Je hebt vier voorbereidingsweken en dan (bv Ned. competitie is 34 wedstrijden) dus 34 weken. Is totaal 38 weken, maar een week daar is een dag voor ons. Dus een dag of 38

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat Ajax Ibrahimovic mist.

En ze moeten een goede verdediger halen wat Ajax krijgt de laatste maanden een hoop tegendoelpunten.

Ja okay, maar het scorend vermogen is ook niet groots momenteel...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu moeten ze nog winnen van Heart of midlothian. ;)

Maar Feyenoord liet wel veel kansen liggen, Castelen die mist voor open doel, Ono had 2 keer moeten scoren.

Ja, maar dat is Feyenoord dan weer he :9

Maar ik heb er wel vertrouwen in, als je al ziet dat ze ook slechte wedstrijden winnen, kijk naar odd grenland uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hmmz bij mij werkt hij wel...

http://www.onlinesoccermanager.com en dan links

Bij dit spel ben je manager van je ploeg en wordt er elke dag een partij gespeeld. Je zit dan bv in de Engelse competitie met 19 andere mensen die manager zijn en jij moet jouw team klaar zien te stomen voor de wedstrijd van die nacht (zelf spelen gebeurd niet, dat doet de computer).

Je kan echt zo veel doen: sponsor regelen, tegenstanders spioneren, scouten, spelers kopen, spelers verkopen, krant lezen, taktiek, opstelling, en verder super veel statistieken!

Het is gratis!, maar als je meer functies wilt dan moet je 1,30 betalen via de telefoon voor 20 dagen...

Voor 15 euro ben je 6 seizoenen lang beheerder van een competitie en mag je zelf bepalen wie je wel en wie je niet toelaat...

Echt een leuk spel!

Ik heb me ook ingeschreven inderdaad een leuk spel.

Maar ik ben benieuwd wat ze van ADO den Haag-PSV gaan maken, ik denk gewoon 0-2 als eindstand.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lekker hoor Ajax verloren, Feyenoord gewonnen, nou nog jammer dat PSV niet verliest anders had het echt super geweest.

Twice, ben je ook feyenoorder?

Allicht... niets is sterker dan dat ene woord, feyenoord

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, maar daar hadden ze ook een hoop geluk.

Odd Grenland had een penalty moeten krijgen en ze hadden meer goede kansen als Feyenoord.

wat zeg je daar... drommels drommels en nog eens drommels, alsof feyenoord onterecht door is gegaan... ik zat op de tribune en er was maar 1 ploeg beter

sorry, jij bedoelde de uitwedstrijd, inderdaad, feyenoord kroop door het oog van de naald, maar ja... het was anders ook vast goed gekomen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Komende week weer een weekje Europacup voetbal.

Dinsdag: Ajax - Maccabi Tel Aviv

Woensdag: Rosenborg BK - PSV

Donderdag:

Feyenoord - Hearts O.M.

Real Zaragoza - FC Utrecht

Benfica - SC Heerenveen

(AZ vrij)

Ziet er boeiend uit. Voor de top 3 moeten er kansen liggen. Utrecht en Heerenveen krijgen pittige wedstrijden. AZ kan alvast toekijken hoe de rest het doet. Hopelijk scoort Nederland weer de nodige punten voor de ranglijst, want anders moet de kampioen straks ook voorronden voor de CL gaan spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Komende week weer een weekje Europacup voetbal.

Dinsdag: Ajax - Maccabi Tel Aviv

Woensdag: Rosenborg BK - PSV

Donderdag:

Feyenoord - Hearts O.M.

Real Zaragoza - FC Utrecht

Benfica - SC Heerenveen

(AZ vrij)

Ziet er boeiend uit. Voor de top 3 moeten er kansen liggen. Utrecht en Heerenveen krijgen pittige wedstrijden. AZ kan alvast toekijken hoe de rest het doet. Hopelijk scoort Nederland weer de nodige punten voor de ranglijst, want anders moet de kampioen straks ook voorronden voor de CL gaan spelen.

Ik voorspel:

Ajax zal het lastig krijgen, ze zijn uit vorm, maar ook al ben je in vorm, je kan tegen die gozers geen ajax-spel spelen. Ik denk dat het moeilijk wordt voor ze, ik hoop voor ajax op een 1-1, ik denk niet dat de volle winst erin zit

Voor PSV idem, Rosenborg is zo stug, hebben Ajax en Feyenoord eerder ook ondervonden. Ik verwacht dan ook een saaie 0-0

Feyenoord mag geen problemen hebben met Heats, ik verwacht een 2-0 of 3-1...

Utrecht en Heerenveen gaan beide denk ik af. Ik verwacht dat beide met 2/3-0 aan de kant worden gezet... Helaas

(als ik het zo zie ben ik niet echt een optimist, maar dit verwacht ik...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ben je zelf ook van de partij Twice? en zoja welk vak?

Neej... ik zou graag gaan, maar ik heb geen Feyenoorders om me heen en om alleen te gaan... nee dankje...

Feyenoord - Odd was ik er wel, omdat mijn broer een keertje mee wou, maar dat hoef ik voorlopig niet meer te verwachten...

Ik heb het geld er graag voor over etc, maar ik vind het niets om daar alleen aan te komen... Ik vind het ook klote, maar ja, ik ben net 16 dus heeft het geen zin om alleen daar te gaan lopen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Neej... ik zou graag gaan, maar ik heb geen Feyenoorders om me heen en om alleen te gaan... nee dankje...

Feyenoord - Odd was ik er wel, omdat mijn broer een keertje mee wou, maar dat hoef ik voorlopig niet meer te verwachten...

Tja dan wordt het moeilijk. Was zelf ook bij Feyenoord - Odd trouwens, jammer dat het niet echt druk was destijds, zal donderdag wel anders worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja dan wordt het moeilijk. Was zelf ook bij Feyenoord - Odd trouwens, jammer dat het niet echt druk was destijds, zal donderdag wel anders worden.

Klopt, maar er hing wel een sfeertje... Okay het is niet de echte Feyenoordsfeer maar wel een sfeer dat de ajax-supporters in geen tijden zullen evenaren...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad het was reuze gezellig gisteren zoals vanouds feest in vak 409 en 410, wat een mooi vuurwerk hadden onze vrienden uit Israel, De gene die zei dat AJAX het sfeertje uit die kuip niet kan evenaren moet maar eens even aan het begin van CL-wedstrijd komen dan is er meer sfeer dan ooit, iedereen met die vlaggetjes, mooiere spandoeken, vlaggen, confettie dan in die hele kuip, zelfs na zo'n debacle van zaterdag, hopelijk trekken ze deze lijn door en verslaan ze die boeren, Trabelsi oh oh trabelsi oh oh, leuk ook onze nieuwe man Stanley die bijna scoorde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad het was reuze gezellig gisteren zoals vanouds feest in vak 409 en 410, wat een mooi vuurwerk hadden onze vrienden uit Israel, De gene die zei dat AJAX het sfeertje uit die kuip niet kan evenaren moet maar eens even aan het begin van CL-wedstrijd komen dan is er meer sfeer dan ooit, iedereen met die vlaggetjes, mooiere spandoeken, vlaggen, confettie dan in die hele kuip, zelfs na zo'n debacle van zaterdag, hopelijk trekken ze deze lijn door en verslaan ze die boeren, Trabelsi oh oh trabelsi oh oh, leuk ook onze nieuwe man Stanley die bijna scoorde.

Sorry? Hoorde ik daar goede sfeer?

Uhm... Ik heb vrijwel de hele wedstrijd geen publiek gehoord (correctie, is heb alleen de 2e helft gezien) ondanks een 3-0 voorsprong in een CLwedstrijd, nou dat zegt voor mij al veel

Vuurwerk, confettie... Zag er goed uit, maar rot op met dat gedrag door te zeggen dat het mooier is dan in de hele kuip, want da spul ziet er vrijwel altijd hetzelfde uit

Spandoeken heb ik niet naar gekeken, maar dat is in de arena meestal toch negatief dus daar schiet je niets mee op...

Vlaggetjes? Sfeer? :r Het is net een josti-band om op het ritme van de muziek (tjah welke muziek weet niemand aangezien ajax een zwaar onbekend clublied heeft waar niemand voor uit komt en die bijna geen ajacied kent) met die vlaggetjes te gaan zwaaien...

Oja... over de muziek, mijn complimenten voor de volgende, geheel zelfbedachte nummers die door en door door de arena klinken:

... Daar hoorden zijn engelen zingen... ajax ajax ajax {KNAP VERZONNEN ^O^ }

... En wie niet spring, en wie niet springt, en wie niet springt die is GEEN jood :? Schijnt stoer te zijn als je jezelf een jood noemt, en dan klagen als een feyenoorder zegt: we maken die joden in... kom nou

Ik ga zondag naar PSV-Ajax... Ik hoop op een debacel voor ajax... ze zouden het verdienen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sorry? Hoorde ik daar goede sfeer?

Uhm... Ik heb vrijwel de hele wedstrijd geen publiek gehoord (correctie, is heb alleen de 2e helft gezien) ondanks een 3-0 voorsprong in een CLwedstrijd, nou dat zegt voor mij al veel

Vuurwerk, confettie... Zag er goed uit, maar rot op met dat gedrag door te zeggen dat het mooier is dan in de hele kuip, want da spul ziet er vrijwel altijd hetzelfde uit

Spandoeken heb ik niet naar gekeken, maar dat is in de arena meestal toch negatief dus daar schiet je niets mee op...

Vlaggetjes? Sfeer? :r Het is net een josti-band om op het ritme van de muziek (tjah welke muziek weet niemand aangezien ajax een zwaar onbekend clublied heeft waar niemand voor uit komt en die bijna geen ajacied kent) met die vlaggetjes te gaan zwaaien...

Oja... over de muziek, mijn complimenten voor de volgende, geheel zelfbedachte nummers die door en door door de arena klinken:

... Daar hoorden zijn engelen zingen... ajax ajax ajax {KNAP VERZONNEN ^O^ }

... En wie niet spring, en wie niet springt, en wie niet springt die is GEEN jood :? Schijnt stoer te zijn als je jezelf een jood noemt, en dan klagen als een feyenoorder zegt: we maken die joden in... kom nou

Ik ga zondag naar PSV-Ajax... Ik hoop op een debacel voor ajax... ze zouden het verdienen

Ik hoop ook op een debacle voor Ajax.

Wat je daarvoor zegt is niet waar: ik heb de wedstrijd helemaal gezien en er was echt wel een goede sfeer in het stadion.

Ik ben zeker geen Ajax-supporter maar dit vind ik wel erg overdreven.

Op de spandoeken in de Kuip staat ook niks bijzonders, hun gezang is ook niet mooi en hun vuurwerk ook niet beter.

Nu moet je niet doen alsof de Kuip/het Feyenoord-legioen zo geweldig is, want dat is ook niet zo... :r

Link naar bericht
Delen op andere sites

The Master heeft gelijk.

De sfeer in de Arena is egt goed, ik ben naar het Amsterdam Tournament geweest vorig jaar en de sfeer was fantastisch.

En je hebt het waarschijnlijk toch niet meegemaakt dan moet je er ook niks van zeggen. }:|

En dat je Feyenoord fan ben ok, maar dan hoef je de Ajaxsfeer toch niet te vergelijken met Jostiband-muziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is allebei niet veel momenteel helaas...

Het Ajax publiek staat er bij veel supporters buiten Amsterdam om bekend dat het zich alleen laat horen als het goed gaat (niet voor niets wordt er bij een stil publiek door de aanhang van de tegenpartij continue de term 'Ajax-publiek' gebruikt), maar de laatste tijd is het Feyenoord Legioen ook niet meer zo nadrukkelijk aanwezig in de Kuip. Tijdens de laatste competitiewedstrijden hoorde je vaak alleen het uitpubliek zingen en lawaai maken (en die trommels, die ze van mij maar snel mogen verbieden). Ik denk dat het qua sfeer dus helemaal een beetje minder is dan enkele jaren geleden.

Maargoed het kan natuurlijk ook nog veel erger, tijdens wedstrijden van het Nederlands elftal 90 minuten lang luisteren naar iedere keer diezelfde deuntjes van de Teletoeters |:(

Redelijke wedstrijd van Ajax tegen Maccabi trouwens. Natuurlijk was de tegenstander (met name de keeper) vreselijk slecht, maar je moet altijd nog zelf scoren om te winnen. Het enige wat je ze kunt verwijten is dat ze geen monsterzege hebben neergezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik hoop ook op een debacle voor Ajax.

Wat je daarvoor zegt is niet waar: ik heb de wedstrijd helemaal gezien en er was echt wel een goede sfeer in het stadion.

Ik ben zeker geen Ajax-supporter maar dit vind ik wel erg overdreven.

Op de spandoeken in de Kuip staat ook niks bijzonders, hun gezang is ook niet mooi en hun vuurwerk ook niet beter.

Nu moet je niet doen alsof de Kuip/het Feyenoord-legioen zo geweldig is, want dat is ook niet zo... :r

Ik heb niet gezegd dat er op de spandoeken in de kuip iets bijzonders staat

ik heb niet gezegd dat het gezang van feyenoord mooi is, wel orginelere nummers...

ik heb ook niet gezegd dat het vuurwerk beter is, alleen dat het overal ongeveer hetzelfde is...

Ik heb ook niet gezegd dat het feyenoord-legioen geweldig is, het is alleen een punt waar feyenoord beter in is dan ajax... mag ik daar ook een keer tevreden mee zijn?

The Master heeft gelijk.

De sfeer in de Arena is egt goed, ik ben naar het Amsterdam Tournament geweest vorig jaar en de sfeer was fantastisch.

En je hebt het waarschijnlijk toch niet meegemaakt dan moet je er ook niks van zeggen.

En dat je Feyenoord fan ben ok, maar dan hoef je de Ajaxsfeer toch niet te vergelijken met Jostiband-muziek.

Ik geef je gelijk dat er in de arena een goede sfeer kan hangen, maar IK vind het publiek dat met alle winden meewaait

Ik doel op de witte zakdoekjes die ik zaterdag zag

Ik doel op de nummers die zaterdag gezongen werden (CHIVU...ZLATAN)

Ik doel op de supporters die een poosje geleden met de rug naar het veld gingen staan

Ik vind dat feyenoord en ajax beide geweldige clubs zijn, met een mooie geschiedenis (ajax zijn geschiedenis beduidend mooier dan die van feyenoord), en als het met ajax goed loopt, zijn de supporters (terecht) tevreden en kunnen ook zij er een feestje van maken op de tribune. Maar ik vind dat ajax gewoon slecht publiek heeft dat niet hoort bij zo'n club, op het moment dat ajax niet lekker draait...

Tja... en dat van die jostiband bedoelde ik meer dat ik vlaggetjes in het stadion een kinderachtige mongolische sfeer vind scheppen (en hier bij Willem II doen ze het ook en bij het nederlands elftal ook) dus ik heb er niet echt iets tegen, maar IK vind het geen mooie sfeer scheppen

Excuses van mijn negativiteit, ik ben inderdaad iets te ver gegaan...

Edit: quote werkend gemaakt

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is allebei niet veel momenteel helaas...

Het Ajax publiek staat er bij veel supporters buiten Amsterdam om bekend dat het zich alleen laat horen als het goed gaat (niet voor niets wordt er bij een stil publiek door de aanhang van de tegenpartij continue de term 'Ajax-publiek' gebruikt), maar de laatste tijd is het Feyenoord Legioen ook niet meer zo nadrukkelijk aanwezig in de Kuip. Tijdens de laatste competitiewedstrijden hoorde je vaak alleen het uitpubliek zingen en lawaai maken (en die trommels, die ze van mij maar snel mogen verbieden). Ik denk dat het qua sfeer dus helemaal een beetje minder is dan enkele jaren geleden.

Maargoed het kan natuurlijk ook nog veel erger, tijdens wedstrijden van het Nederlands elftal 90 minuten lang luisteren naar iedere keer diezelfde deuntjes van de Teletoeters |:(

Redelijke wedstrijd van Ajax tegen Maccabi trouwens. Natuurlijk was de tegenstander (met name de keeper) vreselijk slecht, maar je moet altijd nog zelf scoren om te winnen. Het enige wat je ze kunt verwijten is dat ze geen monsterzege hebben neergezet.

Ik ben het wel met je eens, maar het is ook meer de druk van het Feyenoordlegioen. Kijk... in de uefa-cup (thuis glasgow, psv, inter, dortmund in de finale en UIT inter) en ook CLwedstrijden (ik ben newcastle thuis aanwezig geweest, maar ook thuis bayern, juve, etc etc) was het Feyenoordpubliek nadrukkelijk aanwezig...

Wees eerlijk, iedereen had het erover: de commentator zei het meerdere malen, Bert van Marwijk zei ik vele persconferenties hoe geweldig het publiek was, zodoende werd het publiek gemotiveerd en gaat iedereen er op letten. Zoiets gaat zijn eigen wereldje leiden.

Als je dan enkele jaren op rij 3e wordt in de competitie, (na het uefacup succes) niets meer bereikt in europa, zelfs in de amstel cup teleurstelt, vind ik het ook niet raar dat het publiek hier anders op reageert. Feyenoord zat nou eenmaal een paar jaar in de hoek waar de klappen vallen en de ene teleurstelling volgde na de andere... of daar dit jaar verandering in komt te zitten is de vraag, ik hoop het ieder jaar weer...

Over dat druk op het publiek, omdat er nu ook zoveel van hen wordt verwacht, valt het ook op als het een wedstrijd minder is. Ik was dit jaar bij Willem II - Feyenoord aanwezig, en ik heb (in HET fanatieke vak van Willem II) alleen het volle Feyenoordvak gehoord (en natuurlijk zachtjes meegezongen ;) ) In die wedstrijd vond ik het publiek weer geweldig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Feyenoord zat nou eenmaal een paar jaar in de hoek waar de klappen vallen en de ene teleurstelling volgde na de andere... of daar dit jaar verandering in komt te zitten is de vraag, ik hoop het ieder jaar weer...

Dat is ook wel weer zo. Het publiek is idd niet echt verwend geweest en ik moet wel zeggen dat de steun er nog wel is, alleen het massale toejuichen en zingen is er al een tijdje uit, waardoor het tijdens wedstrijden soms erg stil toegaat. Het gaat nu langzaam de goede kant weer op, dus de sfeer zal ook wel weer terugkomen. Hoop dat de Kuip donderdagavond weer eens ouderwets zal gaan 'kolken'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is ook wel weer zo. Het publiek is idd niet echt verwend geweest en ik moet wel zeggen dat de steun er nog wel is, alleen het massale toejuichen en zingen is er al een tijdje uit, waardoor het tijdens wedstrijden soms erg stil toegaat. Het gaat nu langzaam de goede kant weer op, dus de sfeer zal ook wel weer terugkomen. Hoop dat de Kuip donderdagavond weer eens ouderwets zal gaan 'kolken'.

precies, ik denk dat als feyenoord het moeilijk gaat krijgen donderdag dat ze er weer staan en dat wij met zijn 12en (spelers + legioen) de strijd zeker zullen winnen!

Het publiek moet natuurlijk ook wennen met een trainer die tevreden is met een 0-1 tegen Odd Grenland en een trainer die altijd met een 1-0 genoegen neemt... Ik waardeer dat wel aan Gullit, hij stelt winnen boven mooi spelen, maar het legioen is natuurlijk nog gewend van jaren geleden dat Feyenoord wint mét mooi voetbal, maar helaas is daar sinds enkele jaren het materiaal niet (meer) voor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb niet gezegd dat er op de spandoeken in de kuip iets bijzonders staat

ik heb niet gezegd dat het gezang van feyenoord mooi is, wel orginelere nummers...

ik heb ook niet gezegd dat het vuurwerk beter is, alleen dat het overal ongeveer hetzelfde is...

Ik heb ook niet gezegd dat het feyenoord-legioen geweldig is, het is alleen een punt waar feyenoord beter in is dan ajax... mag ik daar ook een keer tevreden mee zijn?

Excuses van mijn negativiteit, ik ben inderdaad iets te ver gegaan...

Edit: quote werkend gemaakt

Ik vergeef het je wel hoor ;), ik ben ook geen Ajax-supporter.

Maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat er geen sfeer is, als het slecht gaat is het publiek negatief, maar is dat niet overal zo ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om weer even terug te keren naar het voetbal op het veld:

Knappe overwinning van PSV in Noorwegen! Daarnaast nog leider in de poule ook. Als PSV over twee weken weer weet te winnen komt de tweede ronde wel heel erg dicht bij.

De Champions League deelnemers hebben hun plicht gedaan, nu de Uefacup ploegen nog!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...