Ga naar inhoud

Kermis en Circus museum


Aanbevolen berichten

Vandaag naar het Kermis en Circusmuseum geweest. Op zich weinig soeps (twee redelijk grote kamers met wat miniaturen), maar in een ruimte stonden ongeveer 150 fotoboeken met foto's van circussen en aanverwante zaken. Angela en ik hebben ze ALLEMAAL doorgeploegd en een aantal leuke foto's bekeken, van de Circussen Althoff (6 versies), Mikkenie, Mariska, Renz, en natuurlijk B&A. Ook een paar plaatjes van De Crocksons, een leaflet van de show uit 1989 waarin staat dat Maurizio Mantille de muziek verzorgde (!!), en MISSCHIEN twee foto's van Freddy Kenton.

Groene draak niet gevonden (ook kermisattracties in die boeken), wel het orgeldingetje dat de boeven in de sleutel gebruiken.

Verder was er nog een tenenkrommend slechte voorstelling van twee figuren die een circus nadeden. Ze gingen bijna op de grond liggen om maar leuk te zijn voor de kinderen, ontzettend irritant. En Freddy is VEEL beter in jongleren.

Als je in de buurt van Steenwijk bent, ga es langs, is best leuk, maar een lange reis niet waard.

Link naar bericht
Delen op andere sites
steenwijk ligt toch in de buurt van Giethoorn?

tussen wolvega en meppel?

pest end uit de buurt helaas, had het wel willen zien ;)

foto's! :P

Heb geen foto's (hoewel een paar bijna gejat uit die fotoboeken :@ ) En inderdaad, ligt daar. Maar met de Afsluitdijk is dat toch niet zo heel ver?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Foto (van Angela, niet van mij, maar ik heb een scanner en zij niet ;)) gesigneerd door Bassie.

Deze kaarten werden na het optreden door B&A verkocht voor een kwartje of een gulden. Bas vertelde dat er een meisje met blauwe ogen een gulden gaf en vroeg waar haar drie kwartjes bleven. Dat is nu zijn vrouw.

crocksonkaart.jpg

PS ik heb hem in dit topic gezet, omdat ze die kaart uit het museum heeft... er zijn er nog meer, maar alleen te bekijken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Foto (van Angela, niet van mij, maar ik heb een scanner en zij niet ;)) gesigneerd door Bassie.

Deze kaarten werden na het optreden door B&A verkocht voor een gulden of meer. Bas vertelde dat er een meisje met blauwe ogen maar drie kwartjes wilde geven. Dat is nu zijn vrouw.

LOL was ze toen al zo? ;)

Ownee, dit soort grapjes mogen niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...