UPDATE: Ik heb inmiddels zelf ook de DVD binnen. Echt vanalles is erop gekwakt om de DVD te vullen. De DVD start met de shorty over "Kijk links kijk rechts", enige nieuwe hieraan is de inleiding die bij Leren en Lachen/Op bezoek bij er niet bijzat. Daarna volgen er een aantal Stop & Stap-shorties, sommigen duidelijk van een video-opname van mindere kwaliteit, en sommige in redelijk aardige kwaliteit. Daarna de shorty van de boodschappen, nog een stel Stop & Stap-shorties, en dan ineens dat stukje van Denemarken. Als ze nu enkel dat korte stukje hadden laten zien tot aan het vikingsschip was het goed geweest, maar dat "Erik de Viking" is echt TE veel.
Daarna nog een paar Stop & Stap-shorties, en na de laatste shorty (Waarvan ik vreemdgenoeg denk dat dat origineel dus de eerste was

), volgt dus een "nieuwe" voice-over van Aad (Nieuw als in 2004-nieuw) waarin hij zegt dat nu iets leuks komt, het spannende verhaal van de TROS-ster. Het is best een leuk verhaaltje, en een goed punt wordt er aangesneden (Ze doen er altijd zolang over om de boeven te vangen :')), maar dat er nieuwe muziek in zit... Het is jammer maar opzich niet
al te erg. We hadden het natuurlijk kunnen verwachten. Wat ik erger vind is dat de aflevering volgens mij een flink stuk is geknipt. De hele tijd komen er nieuwe voice-overs van Aad overheen, en dat wekt toch enige argwaan op. Wat betreft de achtergrondmuziek... Er zit nog steeds een aardig stuk Halloween in en dat gaat na een tijdje over in het Smorenburg-dreigingmuziekje (Dat overigens erg netjes op het ritme van de shots zit gemonteerd (Drum 1 en je ziet de ene camera, nog een drum en je ziet een andere camera die is opgehangen, en zo door). Ik vind het dus niet al te storend, al had ik uiteraard liever het origineel gehoord.
SPOILER
[color=#FFFFFF]Het stukje van Japie vond ik leuk (Eerste keer in tijden dat ik weer moest lachen om een scene uit B&A

) en het punt dat hij in cement zit is erg mooi gedaan, maar ja, wanneer Bassie en Japie samen in een shot zitten is het uiteraard een ander als standbeeld en dat klopt voor geen meter :') Ook dat einde van de aflevering, een brief van de TROS-directie waarin staat dat de uitzending veel te kort is en dat B&A pisnijdig weglopen van de kinderen vond ik wel mooi :')[/color]
Hier kwam ook direct de aftiteling achterna, dus de DVD was hierna meteen afgelopen.