Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Iemand hier al de DVD in huis?

Zelf heb ik hem vandaag opgehaald bij Free Record Shop voor 5 euro. Het zijn hele korte 1 minuut filmpjes, maar best aardig om te zien. 1 Groot minpunt is dat er 2 filmpjes uit Leren En Lachen tussendoor zijn gemonteerd (veilig oversteken en op weg naar de supermarkt), plus nog de fietsscene in Denenmarken inclusief het lied van Erik de viking. }:|

Het is wel begrijpelijk dat ze dat nodig hadden, want anders zou de DVD een kwartier korter duren en met 45 minuten zitten ze al aan de krappe kant.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nauwelijks nieuw materiaal dus, maar goed, dat viel ook wel weer te verwachten.

Was de Trosster leuk?

De Trosster kende ik al. Ik vind de verkeerfilmpjes beter dan de Trosster. Voor een spannend avontuur gebeurt er niet zo veel. Er is een Trosster gestolen, maar die is binnen een paar minuten weer terecht. Beetje jammer dat er niet even een scene was waarin dat ding gestolen werd, o.i.d. Maar goed, met het beetje nieuwe materiaal is er voor mij toch reden genoeg om heel even te juichen. *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoorde van Mitch dat de complete originele intro en outro zijn weggeknipt, alle originele muziek eruit, Stop & Stap gaat over in de Trosster, op een bepaalde manier dus helemaal verkloot... Maaaaaar... Op het eind staat dat de DVD uit 2004 komt?!?

Nauwelijks nieuw materiaal dus, maar goed, dat viel ook wel weer te verwachten.

Pardon? :P Op die oude shorties na is het voor de mensen die De Stop en Stap-show en de Trosster niet hebben toch echt 30 minuten nieuw materiaal, hoor :P Het is alleen dat, nogmaals volgens Mitch (Maar ik heb zijn caps gezien dus moet het er helaas wel mee eens zijn), de nabewerking werkelijk VERSCHRIKKELIJK is gedaan doro Martijn. De kwaliteit, met name van Stop en Stap, is heel vreemd. Erg vreemd omdat de compilatie van Beeld & Geluid gewoon in bijna perfecte kwaliteit was/is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

UPDATE: Ik heb inmiddels zelf ook de DVD binnen. Echt vanalles is erop gekwakt om de DVD te vullen. De DVD start met de shorty over "Kijk links kijk rechts", enige nieuwe hieraan is de inleiding die bij Leren en Lachen/Op bezoek bij er niet bijzat. Daarna volgen er een aantal Stop & Stap-shorties, sommigen duidelijk van een video-opname van mindere kwaliteit, en sommige in redelijk aardige kwaliteit. Daarna de shorty van de boodschappen, nog een stel Stop & Stap-shorties, en dan ineens dat stukje van Denemarken. Als ze nu enkel dat korte stukje hadden laten zien tot aan het vikingsschip was het goed geweest, maar dat "Erik de Viking" is echt TE veel.

Daarna nog een paar Stop & Stap-shorties, en na de laatste shorty (Waarvan ik vreemdgenoeg denk dat dat origineel dus de eerste was :P), volgt dus een "nieuwe" voice-over van Aad (Nieuw als in 2004-nieuw) waarin hij zegt dat nu iets leuks komt, het spannende verhaal van de TROS-ster. Het is best een leuk verhaaltje, en een goed punt wordt er aangesneden (Ze doen er altijd zolang over om de boeven te vangen :')), maar dat er nieuwe muziek in zit... Het is jammer maar opzich niet al te erg. We hadden het natuurlijk kunnen verwachten. Wat ik erger vind is dat de aflevering volgens mij een flink stuk is geknipt. De hele tijd komen er nieuwe voice-overs van Aad overheen, en dat wekt toch enige argwaan op. Wat betreft de achtergrondmuziek... Er zit nog steeds een aardig stuk Halloween in en dat gaat na een tijdje over in het Smorenburg-dreigingmuziekje (Dat overigens erg netjes op het ritme van de shots zit gemonteerd (Drum 1 en je ziet de ene camera, nog een drum en je ziet een andere camera die is opgehangen, en zo door). Ik vind het dus niet al te storend, al had ik uiteraard liever het origineel gehoord.

SPOILER

Het stukje van Japie vond ik leuk (Eerste keer in tijden dat ik weer moest lachen om een scene uit B&A :P) en het punt dat hij in cement zit is erg mooi gedaan, maar ja, wanneer Bassie en Japie samen in een shot zitten is het uiteraard een ander als standbeeld en dat klopt voor geen meter :') Ook dat einde van de aflevering, een brief van de TROS-directie waarin staat dat de uitzending veel te kort is en dat B&A pisnijdig weglopen van de kinderen vond ik wel mooi :')

Hier kwam ook direct de aftiteling achterna, dus de DVD was hierna meteen afgelopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is niet geknipt in de Trosster. Ik heb de originele Tros uitzending en het hele avontuur(tje) staat op de DVD. Er ontbreekt echter wel een voorstukje, daarin doen kinderen auditie bij Bassie & Adriaan.

De opvulling in de Stop En Stap reeks vind ik ook wat storend, maar ik vond het erg leuk weer eens wat nieuws te zien van B&A. ^O^

"Dan ben je dom, dom, dom. Peteroliedom!":D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, misschien... Ik vind het toch vreemd gedaan met die achtergrondmuziek. Halloween is eringebleven, terwijl die bij remasteringen toch echt 9 van de 10 keer eruit werd geflikkerd. Maar ja, misschien was ook daar dan de boel niet meer van elkaar te scheiden. O}

Ik ben er dus wel blij mee, zeker als je dan ook nog kijkt naar de prijs. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...