Ga naar inhoud

[centraal] FILMS (bios, dvd, etc.)


Aanbevolen berichten

[..]

*O* Jeeeeej, nog iemand die een horror-fan is.

Haha, ben dus niet de enige. ^O^

Ben qua films wel van alle markten thuis, maar horror is echt één van m'n favoriete genre (ben een gigantische Freddy fan !)

Maar of het nu de goedkope "ingewanden-eruit" films zijn of goed doordachte thrillers als (zoals Wonderer al zei) The Sixth Sense ... Ik vind het allemaal erg leuk om te bekijken ! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Die films zijn idd eerder sfeer films, maar zijn eigenlijk veel akeliger dan de expliciete horrors.

Aan vele "ingewanden"-films vind ik het steeds leuk om te zien hoe fake het allemaal is, en daardoor vind ik ze wel lekker vermakelijk.

Sterke zenuwen, maar zwakke maag ;) Ik vind teen slashers soms wel leuk (hoop gezien, weinig leuk gevonden) maar zombie-horror hoef ik ECHT niet.

Laatst Underworld gekeken, had wel wat. Maar al heel lang geen goeie vampierfilm meer gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi hoi een film topic, ik ben erg benieuwd naar allerlei films, jullie ook, wat te denken van Alexander, Hellboy, The incredibles, Batman the beginning, Superman( Christhoper Reese is en blijft in de enige echte RIP)

Indiana Jones 4, die film van De bont over die superhaai, x-men 3 en pirates of the caribbean 3 of Jurassic park 4 en Kingkong en War of the Worlds en niet te vergeten Charlie and the Chocolat Factory

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Maar of het nu de goedkope "ingewanden-eruit" films zijn of goed doordachte thrillers als (zoals Wonderer al zei) The Sixth Sense ... Ik vind het allemaal erg leuk om te bekijken ! *)

Ik zie het als mijn plicht als misschien wel grootste horrorfan op dit forum te verdedigen dat The Sixth Sense geen thriller maar een horrorfilm in hart en nieren is.

Een horrorfilm heeft de intentie eng te zijn

Een thriller heeft de intentie spannend te zijn

een ander verschil is er niet, zit niet in de hoevelheid ingewanden of monsters.

Ik ben zelf op het gebied van horror van alle markten thuis, ik kan intens genieten van absurde zombiesplatter als Braindead, maar ook (vooral)van de subtiele horror die Azië tegenwoordig aflevert: Ringu, Honogurai mizu no soko kara etc.

Als het op zombiefilms aankomt is Night of the living dead misschien wel mijn favoriet, voor zover ik weet de eerste echt maatschappijkritische horrorfilm.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Een horrorfilm heeft de intentie eng te zijn

Een thriller heeft de intentie spannend te zijn

Ik dacht dat een thriller geen bovennatuurlijke elementen bevatte en een horror wel... Ik vind Silence eng, en die intentie hadden de makers zeker, maar het is geen horror, want er komen geen bovennatuurlijke monsters in voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Ik dacht dat een thriller geen bovennatuurlijke elementen bevatte en een horror wel... Ik vind Silence eng, en die intentie hadden de makers zeker, maar het is geen horror, want er komen geen bovennatuurlijke monsters in voor.

Onzin.

The Silence of the Lambs is een horrorthriller.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik dacht dat een thriller geen bovennatuurlijke elementen bevatte en een horror wel... Ik vind Silence eng, en die intentie hadden de makers zeker, maar het is geen horror, want er komen geen bovennatuurlijke monsters in voor.

Ik denk eerder dat het verschil tussen horror en thriller eerder is dat je bij een thriller in een mysterie rond de rare dingen die gebeuren zit terwijl in een horrorfilm je alles ziet.

Daardoor noem ik Silence ook een thriller, en geen horrorthriller, want eigenlijk zo "goor" is Silence niet echt hé

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk eerder dat het verschil tussen horror en thriller eerder is dat je bij een thriller in een mysterie rond de rare dingen die gebeuren zit terwijl in een horrorfilm je alles ziet.

Daardoor noem ik Silence ook een thriller, en geen horrorthriller, want eigenlijk zo "goor" is Silence niet echt hé

Silence niet nee (afgezien die scene met de bewakers en het gezicht ;)), maar Hannibal weer wel... 't is dat ik die scenes aan zag komen, omdat ik het boek gelezen had, maar allemachtig, wat was dat ranzig...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk eerder dat het verschil tussen horror en thriller eerder is dat je bij een thriller in een mysterie rond de rare dingen die gebeuren zit terwijl in een horrorfilm je alles ziet.

*zucht*

Nee, ik heb de definitie al eerder gegeven. Er is geen ruimte voor meningen, er is gewoon één definitie in de Nederlandse en Engelse taal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan het begin van de 19e eeuw maakt Ann Radcliff, schrijfster van gotische romances, onderscheid tussen 'horror' & 'terror'; horror is dat wat de ziel verkrampt & verstikt, terror dat wat de ziel & de zintuigen stimuleert. Deze 2 begrippen vormen een verdere precisiering in de 'sublime' een bepaald soort zintuiglijke ervaring die een belangrijk aspect was van de beleving in de Engelse romantiek(1789-1835). De bekendste, maar niet de enige geldende, definitie van dit fenomeen is die van Edmund Burke:

"Whatever is fitted in any sort to excite to idea of pain, and danger, that is to say, whatever is in any sort terrible, or is conversant about terrible objects, or operates in a manner analogous to terror, is a source of the sublime; that is, it is productive of the strongest emotions which the mind is capable of feeling...".

Bron: http://www.socialfiction.org/psychogeog ... rafie.html

Het woordenboek had het verassend bij het rechte eind met 'kunstwerk met griezeleffect'. Inderdaad, dat houdt horror in. Geen bloederige lijken, lelijke monsters en vlijmscherpe bijlen, als het maar eng is is het horror. Dat wil zeggen, eng bedoeld, want bij het indelen in genres in de filmwereld gaat het om de intentie. Zolang een film maar grappig bedoeld is is het een komedie, zolang hij eng bedoeld is is het horror.

Een film die spannend bedoeld is, noemen we een thriller. In dat genre gaat het om de sensatie, de spannende achtervolgingen, de gemaskerde moordenaars, terwijl het horrorgenre zich meer concentreert op échte angst, met suggestie en het creëren van een ijzingwekkende sfeer. Dat maakt films als Ringu, The Shining, The Blair Witch Project en The Sixth Sense pure horror en Scream, Urban Legend en Valentine (vaak 'tienerhorror' genoemd) thrillers.

Bron: http://www.horror.nl/column/column.php? ... 2003-12-07

Okidoki.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ok, ik kan me neerleggen bij die definities, maar er zijn toch maar weinig mensen die dat dan juist gebruiken.

Als je horror zegt denkt iedereen onmiddelijk aan Freddy, Jason, Haloween, Helraiser etc

En bij thriller denkt iedereen toch eerder aan films als The Sixth Sense en dergelijke.

Dusja, ik vind het zo een dubbeltje op z'n kant, gebruiken we de officiële benamingen of de gewone triviale

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het woordenboek had het verassend bij het rechte eind met 'kunstwerk met griezeleffect'. Inderdaad, dat houdt horror in. Geen bloederige lijken, lelijke monsters en vlijmscherpe bijlen, als het maar eng is is het horror. Dat wil zeggen, eng bedoeld, want bij het indelen in genres in de filmwereld gaat het om de intentie. Zolang een film maar grappig bedoeld is is het een komedie, zolang hij eng bedoeld is is het horror.

Een film die spannend bedoeld is, noemen we een thriller. In dat genre gaat het om de sensatie, de spannende achtervolgingen, de gemaskerde moordenaars, terwijl het horrorgenre zich meer concentreert op échte angst, met suggestie en het creëren van een ijzingwekkende sfeer. Dat maakt films als Ringu, The Shining, The Blair Witch Project en The Sixth Sense pure horror en Scream, Urban Legend en Valentine (vaak 'tienerhorror' genoemd) thrillers.

Bron: http://www.horror.nl/column/column.php? ... 2003-12-07

Okidoki.

haha die column heb ik geschreven :)

(niet al te goed trouwens)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

haha die column heb ik geschreven :)

(niet al te goed trouwens)

Hmpf ;) Ok dan. Laten we er maar over ophouden, ik kan me er wel in vinden verder, dacht alleen dat het anders zat.

Leuke site verder wel, trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even tussendoor: :'(R.I.P. :'( Christopher Reeve = (1952-2004)

Doe maar ff hier en niet in een heel nieuw topic.

Man, wat vind ik dit zielig. Hij had zo veel goeie hoop dat hij ooit weer zou kunnen lopen.

Daarnaast is hij altijd één van mijn favoriete acteurs geweest.

Hoeveel Supermanfilms er ook nog gemaakt gaan worden, niemand overtreft Christopher!

Er had gewoon geen betere Superman kunnen zijn dan hij. Hij heeft echt het gezicht en het lichaam voor dat beroemde blauwe, gele, rode pak alsof hij rechtstreeks uit het stripboek komt wandelen. Zijn Clark Kent-vertolking is helemaal ge-

weldig. De manier waarop hij met een hoog stemmetje, grote bril en kromgebogen rug in die rol verschijnt en dan over

schakelt naar de stevig lopende, met diepe stem sprekende Superman is een manier die geen enkele andere S-speler ooit heeft vertoont. De Oscar heeft wat mij betreft iemand onterecht overgeslagen! _O_

Bijna 9 jaar heeft hij gevochten tegen zijn verlamming MET steeds beter resultaat en wat krijgt hij opeens als beloning?

Ik zal de wereld nooit begrijpen. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hmpf ;) Ok dan. Laten we er maar over ophouden, ik kan me er wel in vinden verder, dacht alleen dat het anders zat.

Leuke site verder wel, trouwens.

:) dank je, ook al heb ik buiten de columns weinig met de site te maken.

Vanavond trouwens Small Time Crooks van en met Woody Allen gekeken, een uiterst vermakelijk tussendoortje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Nou voor de horror fans komen er weer een smak films aan van Seed of Chucky tot een verhaal in 2006 over een jonge hannibal lecter( zonder Anthony :'( en The grudge die in de Vs 2 weken op nummer 1 heeft gestaan en natuurlijk ook Saw en andere horrorfilm en een vervolg op Dawn of the dead en een nieuwe Freddy versus Jason versus nog iemand die me even ontschoten is

Link naar bericht
Delen op andere sites
over een jonge hannibal lecter( zonder Anthony :'(

Ik ben ERG benieuwd. Het boek Hannibal zat vol fouten omdat HArris onder druk van de studio's werkte, dus ik hoop dat dit boek beter wordt. Ik betwijfel het echter. We weten genoeg van zijn verleden, dit is een sensatiefilm, voor de mensen die gewoon willen zien hoe zijn zusje werd opgegeten, welke moorden hij heeft gepleegd die hem in Baltimore deden belanden... Ik vind Dr Lecter een van de beste personen uit de literatuur, maar ik heb gemengde gevoelens over dit nieuws.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou voor de horror fans komen er weer een smak films aan van Seed of Chucky tot een verhaal in 2006 over een jonge hannibal lecter( zonder Anthony :'( en The grudge die in de Vs 2 weken op nummer 1 heeft gestaan

Weer zo'n remake van een geweldige Japanse horrorfilm, en hoogstwaarschijnlijk weer een tegenvaller.

en een nieuwe Freddy versus Jason versus nog iemand die me even ontschoten is

Heiligschennis, het zou Ash betreffen uit de Evil Dead serie, zo ongeveer de meest geweldige onder de bekende horror iconen. (samen met sadako natuurlijk)

Maar dit project gaat gelukkig nog lang niet door, Sam Raimi wil in ieder geval eerst een Evil Dead 4 maken voordat dit doorgang zou krijgen. Het is op zich een gaaf idee natuurlijk, maar ik was zo teleurgesteld in dat vreselijke prul Freddy vs Jason dat ik hier ook niet veel goeds in zie.

Ik verheug me wel echt enorm op de volgende film van Darren Aronofsky!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Als je wel eens Montana kijkt (tekenfilm op Nickelodeon) en dat leuk vindt dan moet je zéker naar NATIONAL TREASURE gaan. Een film met Nicholas Cage.

Zeer geslaagde film met Montana-achtige invloeden.

Goed filmwerk, spannend verhaal, ik vind dit weer een regelrechte topper!

Zeker naartoe gaan binnenkort (draait nu in de bios)

Link naar bericht
Delen op andere sites
finding nemo

Maar ik wil dat Gremlins 2 op dvd komt!

In de VS is ie al sinds augustus 2004 :'(

Ik ken dat. Ze hebben van de Pink Panther (de echte films met Peter Sellers) een box uitgebracht met alle Peter Sellers films. Behalve Return of the Pink Panther. Die is al eeuwen uit in de VS en komt hier maar niet uit! Oja, geweldige films trouwens, The Pink Panther.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je wel eens Montana kijkt (tekenfilm op Nickelodeon) en dat leuk vindt dan moet je zéker naar NATIONAL TREASURE gaan. Een film met Nicholas Cage.

Zeer geslaagde film met Montana-achtige invloeden.

Goed filmwerk, spannend verhaal, ik vind dit weer een regelrechte topper!

Zeker naartoe gaan binnenkort (draait nu in de bios)

ik zie net dat hij pas de 19e januari in de bios draait ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze films komen volgende week op de Nederlandse tv:

Zaterdag 8 januari 2005

14:25 RTL 5: Dutch Komedie, VS, 1991

17:40 Net 5: Prince of Egypt Animatie, VS, 1998 (tip van Wonderer)

19:15 Net 5: Jumping ship Familie, VS, 2001

20:35 RTL 5: Hound of the Baskervilles Thriller, Cdn, 2000

21:00 Net 5: Outbreak Thriller, VS, 1995

21:00 SBS 6: Police academy 3: Back in training Komedie, VS, 1986

22:00 Yorin: The silence of the lambs Thriller, VS, 1991

22:00 Veronica: The dirty dozen Actie, GB/VS, 1967

22:45 Veronica: Southern comfort Oorlog, VS, 1981

23:20 Net 5: Gremlins 2: The new batch Komedie, VS, 1990

23:25 Nederland 2: A marriage of convenience Drama, VS/Cdn, 1998

23:30 Nederland 3: Avalon Drama, VS, 1990

23:35 SBS 6: Cocoon Sf, VS, 1985

00:15 RTL 4: Silkwood Drama, VS, 1983

00:15 Yorin: Mercy Thriller, VS, 2000

00:40 Veronica: High plains drifter Western, VS, 1973

01:05 Net 5: Seven girlfriends Komedie, VS, 1990

01:35 SBS 6: Tobruk Oorlog, VS, 1967

Zondag 9 januari 2005

12:55 SBS 6: Scavenger hunt Komedie, VS, 1978

14:00 Nederland 3: Bear's kiss Drama, D/S/Rus, 2002 (tip van DJ Koelkast)

14:00 RTL 5: The Maldonado miracle Familie, VS, 2003

15:10 RTL 4: Once upon a forest Animatie, VS/GB, 1993

15:50 RTL 5: Revenge of the nerds III Komedie, VS, 1992

18:55 Veronica: Bill & Ted's excellent adventure Sf, VS, 1989

20:30 Net 5: Volcano: Fire on the mountain Drama, VS, 1997

20:30 Veronica: Snake eyes Thriller, VS, 1998

22:20 Nederland 2: Cool! Drama, NL, 2004 (tip van DJ Koelkast)

22:20 Veronica: Anaconda Horror, VS, 1997

23:55 Veronica: King cobra Horror, VS, 1999

00:50 Net 5: She creature Horror, VS, 2001

Maandag 10 januari 2005

14:55 SBS 6: The disappearance of Vonnie Drama, VS, 1994

20:30 Net 5: Hanging up Komedie, VS, 2000

20:30 SBS 6: The fugitive Thriller, VS, 1993 (tip van Uncle Ar)

(Met van 22:30-22:45 uur onderbreking door Hart van Nederland)

23:20 Nederland 2: 54 Drama, VS, 1998

00:00 RTL 4: Black widow Thriller, VS, 1987

Dinsdag 11 januari 2005

14:20 SBS 6: Hawmps! Komedie, VS, 1976

20:30 RTL 5: Encino man Komedie, VS, 1992

20:30 Veronica: Boiler room Thriller, VS, 2000

00:00 RTL 4: Dream storm Thriller, VS, 2001

00:10 RTL 5: On hostile ground Drama, VS/Cdn, 2000

Woensdag 12 januari 2005

14:55 SBS 6: Double platinum Drama, VS, 1999

20:30 RTL 4: In broad daylight Drama, VS, 1991

20:30 Yorin: The vanishing Thriller, VS, 1993

20:30 Veronica: Mystery, Alaska Komedie, VS/Cdn, 1999

22:45 Veronica: Death warrant Actie, Cdn, 1990

00:00 RTL 4: Killing moon Thriller, Cdn/VS, 2000

00:15 RTL 5: The man with the golden arm Drama, VS, 1955

Donderdag 13 januari 2005

20:30 RTL 5: No looking back Komedie, VS, 1998

20:30 Net 5: Dangerous minds Drama, VS, 1995

20:30 Veronica: Thunderbolt Actie, HK, 1995

22:40 Veronica: Spawn Actie, VS, 1997

00:00 RTL 4: The imposters Komedie, VS, 1998

00:15 RTL 5: Murder or memory? Thriller, VS, 1995

00:25 Veronica: I still know what you did last Summer Horror, VS, 1998

01:45 Net 5: Monty Python's the meaning of life Komedie, GB, 1983

Vrijdag 14 januari 2005

15:05 SBS 6: The fearless four Animatie, D, 1997

20:30 Net 5: Forces of nature Komedie, VS, 1999

20:30 SBS 6: On deadly ground Actie, VS, 1994

20:30 Yorin: Rounders Drama, VS, 1998 (tip van DJ Koelkast)

22:30 Net 5: The Messenger: The story of Joan of Arc Drama, F, 1999

23:20 Nederland 3: Unterwegs Drama, D, 2004

23:20 SBS 6: Death wish Actie, VS, 1974 (tip van DJ Koelkast; maar eigenlijk ook weer niet! :P )

23:35 Veronica: The sex files ancient desires Erotiek, VS, 2000

00:00 RTL 5: Indecent behaviour IV Erotiek, VS, 1996

00:05 RTL 4: Mary Reilly Drama, VS, 1996

00:10 Yorin: Susan's plan Komedie, VS, 1998

00:55 SBS 6: Serving in silence Drama, VS, 1995

01:10 Veronica: Pirates of Silicon Valley Drama, VS, 1999

01:15 Net 5: Fahrenheit 451 Sf, GB, 1966

Veel kijkplezier, allemaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zondag 9 januari 2005

14:00 Nederland 3: Bear's kiss Drama, D/S/Rus, 2002 < AANRADER, met de actrice uit fucking amal, engels gesproken

22:20 Nederland 2: Cool! Drama, NL, 2004 << ga ik zeker kijken

Vrijdag 14 januari 2005

20:30 Yorin: Rounders Drama, VS, 1998 << aanrader met Matt Damon en Famke Janssen!

23:20 SBS 6: Death wish Actie, VS, 1974 << Charles Bronson _O_

Gaaf overzichtje!

Bedankt!

Je tips komen erbij!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze films komen volgende week op de Nederlandse tv:

...

Veel kijkplezier, allemaal!

Ik kijk niet zo graag films op tv. Want meestal zijn ze dan Pan/Scan, wat betekend dat de helft van het beeld wordt weggeknipt. Daarom doe ik het liever met een dvdtje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

gebeurt gelukkig tegenwoordig seeds minder.

Maar nog wel te vaak. Ik kan me in ieder geval niet indenken dat ik ooit op een commerciele zender een film in het oorspronkelijke bioscoop formaat gezien heb. De publieke zenders doen het gelukkig soms wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen weekend naar drie films geweest, hier even korte reviews:

Floris **

Plot met meer gaten dan alle B&A series bij elkaar, slecht opgevuld door anachronismen en onmogelijkheden. De grappen met een knipoog naar de actualiteit werden na de derde nogal pijnlijk en het acteerwerk was ook niet om over naar huis te schrijven (hoewel Victor Low het als pappa Floris erg goed deed). Vond het leuk om Henk Poort terug te zien op het witte doek. Een regelrechte teleurstelling.

Alexander ***1/2

Lang. Erg lang. Mooie karakterstudie maar Stone wilde te veel in te weinig (drie uur) vertellen. Veldslagen bloederig maar weinig overtuigend. Ik snapte er geen moer van. Vriendschap tussen Alexander en Hephaistion prachtig uitgebeeld maar waarschijnlijk te subtiel voor de homofoben. Sterfscene Heph erg mooi. Val Kilmer onverwacht goed.

Phantom of the Opera *****

Genoten. Phantom uitstekend gecast, een opluchting. De rest ook, eigenlijk, behalve Raoul. Nee, ook Raoul, dat watje was precies goed. Aantal veranderingen vergeleken met musical waren voornamelijk verslechterend. Te hollywood, de phantom was te knap, te zielig en vooral te menselijk om nog enige eer te behalen aan het origineel. Goeie stemacteur, Butler. Flashforwards hadden eruit gemogen. Ik wil nog een keer O+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit ineens wel vaak in de bios... nou ja.

The Grudge ***

Het begon zo goed. Fucking scary die film, en amper smerig, een goeie combi voor mij. Schrikmomenten zag je lang niet altijd aankomen, goed gedaan. Het plot is echter bagger, de personages zijn plat als karton en het einde komt nogal abrupt en liet me met een onbevredigd gevoel achter. Het had nog een half uurtje door mogen gaan met een net einde, dan was het zeker de moeite waard geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Afgelopen weekend naar drie films geweest, hier even korte reviews:

Floris **

Plot met meer gaten dan alle B&A series bij elkaar, slecht opgevuld door anachronismen en onmogelijkheden. De grappen met een knipoog naar de actualiteit werden na de derde nogal pijnlijk en het acteerwerk was ook niet om over naar huis te schrijven (hoewel Victor Low het als pappa Floris erg goed deed). Vond het leuk om Henk Poort terug te zien op het witte doek. Een regelrechte teleurstelling.

Alexander ***1/2

Lang. Erg lang. Mooie karakterstudie maar Stone wilde te veel in te weinig (drie uur) vertellen. Veldslagen bloederig maar weinig overtuigend. Ik snapte er geen moer van. Vriendschap tussen Alexander en Hephaistion prachtig uitgebeeld maar waarschijnlijk te subtiel voor de homofoben. Sterfscene Heph erg mooi. Val Kilmer onverwacht goed.

Phantom of the Opera *****

Genoten. Phantom uitstekend gecast, een opluchting. De rest ook, eigenlijk, behalve Raoul. Nee, ook Raoul, dat watje was precies goed. Aantal veranderingen vergeleken met musical waren voornamelijk verslechterend. Te hollywood, de phantom was te knap, te zielig en vooral te menselijk om nog enige eer te behalen aan het origineel. Goeie stemacteur, Butler. Flashforwards hadden eruit gemogen. Ik wil nog een keer O+

Daar ben ik vorige week ook naar toe geweest, ik ben het met je eens, ongelofelijk slecht. Vooral omdat er geeneens een verhaal INZAT.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit ineens wel vaak in de bios... nou ja.

The Grudge ***

Het begon zo goed. Fucking scary die film, en amper smerig, een goeie combi voor mij. Schrikmomenten zag je lang niet altijd aankomen, goed gedaan. Het plot is echter bagger, de personages zijn plat als karton en het einde komt nogal abrupt en liet me met een onbevredigd gevoel achter. Het had nog een half uurtje door mogen gaan met een net einde, dan was het zeker de moeite waard geweest.

ik ga hem dit weekend zien... dus toch zal het einde 'veramerikaanst' zijn... jammer... wordt het tijd voor het origineel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weiger 'The Grudge' te zien voor ik het origineel gezien heb, omdat ik van het origineel optimaal wil genieten en dat lijkt me minder goed mogelijk als ik het verhaal al helemaal ken. En ook dan zal ie trouwens niet erg hoog op mijn lijstje staan. De veramerikaanste Ringu-remake beviel me ook niet echt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weiger 'The Grudge' te zien voor ik het origineel gezien heb, omdat ik van het origineel optimaal wil genieten en dat lijkt me minder goed mogelijk als ik het verhaal al helemaal ken. En ook dan zal ie trouwens niet erg hoog op mijn lijstje staan. De veramerikaanste Ringu-remake beviel me ook niet echt.

Ik heb de originele Ringu op DVD... maar ik durf niet te kijken :X Ik moet zeggen dat ik de Grudge wel hartstikke "eng" vond, omdat je vaak de schrikmomenten niet ziet aankomen (zoals het hoort), maar dat ben ik dus eigenlijk niet gewend. Daarom zijn die films natuurlijk geweldig, daar niet van, maar het is wel even slikken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb de originele Ringu op DVD... maar ik durf niet te kijken :X

Terecht. Maar toch doen!! En Honogurai mizu no soko kara (Dark water), van dezelfde regisseur (Hideo Nakata) is ook zeer aan te raden voor zij die wel kunnen genieten van een slapeloze nacht of twee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Noem eens een voorbeeld dan? Ik vond hem namelijk in vrijwel ieder opzicht inferieur.

het paard dat overboord sloeg, de manier waarop het meisje uit de tv kwam, die ladder in het filmpje was ook meerzeggend... niet dat ik de amerikaanse beter vond, het verhaal was nu gewoon echt af en bij de japanse niet echt naar mijn mening ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

SPOILER!

[..]

de manier waarop het meisje uit de tv kwam,

Ik ben dan wel geen moderator, maar ik zou je toch willen verzoeken niet zomaar een cruciale verassing uit de film te verklappen. Denk ook aan de mensen die hem nog niet gezien hebben en waarschuw voortaan eerst even.

Hoe dan ook, ik vond die scene in de Amerikaanse versie juist vreselijk. Verbinski gaat opeens van de tv-scene over naar een shot van Naomi Watts in een auto! 100% anticlimax, en daardoor totaal niet eng; gemiste kans. Ik was ook niet echt onder de indruk van die special effects (veel beter in het origineel), en dat we Samara's gezicht te zien krijgen vind ik al helemaal niks.

niet dat ik de amerikaanse beter vond, het verhaal was nu gewoon echt af en bij de japanse niet echt naar mijn mening ;)

Het wordt in de Japanse versie goed afgemaakt in de vervolgen, en laat nog wat te denken over. In de remake is het wat meer voorgekauwd voor Hollywoodpubliek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik zeg helemaal niets over het verhaal en als je de film nog niet gezien hebt heb je geen idee waar dit over gaat, vandaar geen spoiler ;)

Nou, bij mij is nu toevallig wel het schrikeffect weg. Want als ik de film (nog) ga kijken en er komt

een TV in beeld, dan ben ik niet verrast, want dan weet ik dat er een meisje uit gaat komen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
in die hele film zie je zeker 20x een televisie :P

Oh, nog erger. Dus telkens als ik een TV zie, ga ik daar specifiek alert op zitten letten, waardoor ik dus geen

aandacht meer heb voor andere gebeurtenissen die zich op dat moment afspelen. Allemaal dankzij jou. :P

Zie je nou wat een problemen je veroorzaakt met één zo'n postje? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

*lekkere schop onder de kont van dit topic*

Vandaag 2 filmpjes gehuurd met m'n vriendin en ze gezellig bekeken, en man, wat een schitterende films

*Lost in Translation

*Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Beiden films die op een rare manier vooruit gaan, het lijkt alsof je naar een lange film zit te kijken, maar ze duren elk nog geen 2 uur, en daarenboven wordt in beide films zo'n massa dingen gezegd.

Beiden échte aanraders

PS : Ik geef niets weer van de verhalen want anders is de pret van het kijken er bij beide films af

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...