Ga naar inhoud

[centraal] FILMS (bios, dvd, etc.)


Aanbevolen berichten

Aangezien we een kleine community zijn (die overigens snel groeit) kunnen we in 1 topic de nieuwste/oudste/beste/slechtste films bespreken. Wat vinden jullie nou goede films naast de B&A series?

Ik vond de LOTR Trilogie erg goed, maar wel een beetje overhyped. The Last Samurai vond ik ook erg vermakelijk, alleen jammer dat Tom Cruise van begin tot eind op het scherm te zien moest zijn.

Waar ik momenteel echt in geïnteresseerd ben is de film Shade die binnenkort uit komt. Ik heb persoonlijk contact met de regisseur van die film en hij is heel aardig :)

Nu jullie! Waar kijken jullie naar?

== edit: even een centraal filmtopic van gemaakt ==

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Films als LOTR, the Matrix, pirates of the carribean, MIB, Bruce Allmighty etc. etc. vind ik dus totale BAGGER

De beste film allertijden is: Naar de Klote!

Verder erg goed:

Toy Story I & II (NL!!!)

Monsters & Co (NL!!!)

Finding Nemo (NL!!!)

The Game

Se7en

Identity

What lies beneath

Gerorge and Mildred ;)

the texas chainsaw massacre (2004)

Ken Park

Ring 0, 1, 2 en Spiral (Japans)

Fucking Amal (Zweeds)

Theo & Thea en de ontmaskering van het tenenkaasimperium ;)

maar ook films als gone in 60 seconds (zowel nieuw als origineel) en the fast and the furious kan ik wel waarderen.

tja de meeste films zit ik gewoon niet op te wachten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Monsters Inc en Finding Nemo zijn cool ja!

Het hangt ook meestal van je stemming af. De ene keer heb je zin om een "goede film" te kijken (zoals LOTR), dan wil je weer entertainment zien in een 80's actiefilm (Rambo ofzo :D).

Overigens houd ik ook van oude klassiekers, vooral nu veel van deze films geremasterd op dvd uitkomen. Voorbeelden daarvan:

The Magnificent Seven

Lawrence Of Arabia

Butch Cassidy & The Sundance Kid

Bij dat soort films kan ik mijn ouders nog wel eens strikken om mee te kijken :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens houd ik ook van oude klassiekers, vooral nu veel van deze films geremasterd op dvd uitkomen. Voorbeelden daarvan:

The Magnificent Seven

Lawrence Of Arabia

Butch Cassidy & The Sundance Kid

Ik kan ook goed van oude klassiekers genieten. Vooral Romeinse Epossen zoals Ben-Hur en Spartacus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil die Lord of de Rings films niet eens zien, omdat je iedereen er maar over hoort praten. Misschien mis ik daar door veel prachtig filmmateriaal maar dat boeit me niet zo

Toppers op dit moment zijn : Lost in Translation (zo enorm leuk :D), De Tweeling, Moulin Rouge, Schindler's list, Kill Bill, Big Fish, Mystic River & In America _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

8-) Aaaaaaaaaaaah, dit is nu echt een topic waar ik me thuis voel! _O_

FILM is echt werkelijk de grootste hobby die ik heb. Ik ben helemaal gek van filmmuziek (verzuip in de

soundtracks) en elke acteur/actrice is mijn idool. Er zijn maar heel weinig films die ik niet leuk vind, zolang

het maar geen drama is. :P Maar horror, comedy, actie of combinaties daarvan, allemaal heerlijk! :9~

Mijn favoriete film is Kruimeltje (daar speel ik in mee :Y)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Drama is juist mijn ding, alhoewel ik een goede comedy op z'n tijd ook wel lekker vind. Een film moet niet te makkelijk zijn, hij moet je aan het denken zetten, pas dan vind ik iets een goede film :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Drama is juist mijn ding, alhoewel ik een goede comedy op z'n tijd ook wel lekker vind. Een film moet niet te makkelijk zijn, hij moet je aan het denken zetten, pas dan vind ik iets een goede film :P

:Y

Klassiekers uit de jaren '60 bijvoorbeeld zetten mij extra aan het denken, omdat je er tijdsgebonden naar moet kijken om het te begrijpen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Een paar weken geleden op een vrijdag was er een leuke film met Eddy Murphy.

Ik weet niet meer hoe de film heet.

Het gaat over een afrikaanse prins die alles heeft wat hij wil.

Hij zoekt een vrouw in de arme wijken van New York.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een paar weken geleden op een vrijdag was er een leuke film met Eddy Murphy.

Ik weet niet meer hoe de film heet.

Het gaat over een afrikaanse prins die alles heeft wat hij wil.

Hij zoekt een vrouw in de arme wijken van New York.

Coming to America (1988)

Regisseur: John Landis

Leuk weetje: Allereerste filmrol voor een toen nog (vrij jonge) Cuba Cooding Jr.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben erg fan van Stanley Kubrick. A CLOCKWORK ORANGE, 2001: A SPACE ODESSY, THE SHINING en DR STRANGELOVE OR: HOW I LEARNED TO STOP WORRYING AND LOVE THE BOMB behoren tot mijn favorieten.

Ook THE GODFATHER I&II, DAWN OF THE DEAD (origineel), SUSPERIA, PROFFONDO ROSSO, RINGU, THE EXORCIST (origineel), THE TEXAS CHAIN SAW MASSACRE (origineel), PSYCHO (origineel), MEMENTO & SCARFACE behoren ook tot de besten ooit.

De beste films van dit moment: GOODBYE LENIN, KILL BILL VOL 1, LOST IN TRANSLATION, BIG FISH

Zwaar overgewaardeerd: LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING, THE PASSION OF CHRIST, THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE (2004)

Vreselijk slecht: WRONG TURN, SCARY MOVIE 3, THE ST. FRANCISVILLE EXPIRIMENT, THE BIRDS II, THE 13TH CHILD

Link naar bericht
Delen op andere sites
:D

Welke rol speel je dan? Wel gaaf zeg. Nu in Kruimeltje, morgen in Hollywood :P

De auditie was bedoeld voor de rol van Spijker, maar ik werd uiteindelijk een weesjongen in het gesticht. Figurantenrolletje, maar toch 1 van de 5 (!) figuranten die in beeld komen. :P

Beste shot = Tussen 01:24:09 & 01:24:18 minuten = Ik ben het blonde jongetje dat vooraan uit bed stapt en daarna aan zijn onderbroek krabt. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Ik ben erg fan van Stanley Kubrick. A CLOCKWORK ORANGE, 2001: A SPACE ODESSY, THE SHINING en DR STRANGELOVE OR: HOW I LEARNED TO STOP WORRYING AND LOVE THE BOMB behoren tot mijn favorieten.

Ook THE GODFATHER I&II, DAWN OF THE DEAD (origineel), SUSPERIA, PROFFONDO ROSSO, RINGU, THE EXORCIST (origineel), THE TEXAS CHAIN SAW MASSACRE (origineel), PSYCHO (origineel), MEMENTO & SCARFACE behoren ook tot de besten ooit.

De beste films van dit moment: GOODBYE LENIN, KILL BILL VOL 1, LOST IN TRANSLATION, BIG FISH

Zwaar overgewaardeerd: LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING, THE PASSION OF CHRIST, THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE (2004)

Vreselijk slecht: WRONG TURN, SCARY MOVIE 3, THE ST. FRANCISVILLE EXPIRIMENT, THE BIRDS II, THE 13TH CHILD

Jij bent iemand naar mijn hart. Bij mij ongeveer hetzelfde, enkel nog de 007 reeks en alle tarantino film en je hebt mijn favoriete films.

Ps : wie anders eens mijn filmcollectie wil bekijken : http://users.pandora.be/peterpje/Films.htm

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Coming to America (1988)

Regisseur: John Landis

Leuk weetje: Allereerste filmrol voor een toen nog (vrij jonge) Cuba Cooding Jr.

Thanks, ik wist het niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jij bent iemand naar mijn hart. Bij mij ongeveer hetzelfde, enkel nog de 007 reeks en alle tarantino film en je hebt mijn favoriete films.

Ps : wie anders eens mijn filmcollectie wil bekijken : http://users.pandora.be/peterpje/Films.htm

Indrukwekkende collectie.

Ik heb zelf alles van Kubrick en Tarantino (wat op video verschenen is). Pulp Fiction en Kill Bill 2 vind ik nog altijd zijn besten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Indrukwekkende collectie.

Ik heb zelf alles van Kubrick en Tarantino (wat op video verschenen is). Pulp Fiction en Kill Bill 2 vind ik nog altijd zijn besten.

Ik heb Pulp Fiction pas gezien, maar volgens mij mis ik iets, want ik vond er geen ruk aan... mooi gemaakt hoor, en goeie chars, maar het verhaal... Losse hoofdstukken, ik zag het verband niet.

Ik keek eigenlijk voor die beroemde scene met het kapotgeschoten hoofd. Dat was wel grappig. Verder vond ik het stuk met Bruce Willis het coolst. Dat hij zo veel waarde hecht aan dat horloge... en het dan nog niet terugkrijgt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb Pulp Fiction pas gezien, maar volgens mij mis ik iets, want ik vond er geen ruk aan... mooi gemaakt hoor, en goeie chars, maar het verhaal... Losse hoofdstukken, ik zag het verband niet.

Dat is juist het knappe, dat alle stukken film apart lijken te staan en soms wel delen uit compleet andere films lijken, maar dat het toch overkomt als een geheel, een film waarin alles precies op zijn plaats is. Okee, op jou niet. Op de meeste mensen wel.

Ik vond het verder niet zo heel 'mooi gemaakt', het waren vooral de briljante dialogen die het voor mij deden, met de 'Royale with Cheese' en vrijwel alle gesprekken tussen Bruce Willis en zijn vrouw als hoogtepunten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is juist het knappe, dat alle stukken film apart lijken te staan en soms wel delen uit compleet andere films lijken, maar dat het toch overkomt als een geheel, een film waarin alles precies op zijn plaats is. Okee, op jou niet. Op de meeste mensen wel.

Misschien helpt het als ik tussendoor niet zit te chatten. Aan het einde had ik wel zoiets van HEE! Maar halverwege had ik meer iets van HUH?? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien helpt het als ik tussendoor niet zit te chatten. Aan het einde had ik wel zoiets van HEE! Maar halverwege had ik meer iets van HUH?? ;)

Je had dus zoiets als Crash in Finding Nemo : eerst Woow, dan Wauw, en dan Waaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw ( lees dit op z'n surfers ).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je had dus zoiets als Crash in Finding Nemo : eerst Woow, dan Wauw, en dan Waaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw ( lees dit op z'n surfers ).

Crash _O_ Die is in het Engels zo veel leuker dan in het Nederlands... Totally, dude!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien helpt het als ik tussendoor niet zit te chatten. Aan het einde had ik wel zoiets van HEE! Maar halverwege had ik meer iets van HUH?? ;)

Snapte je het verhaal niet? *verbazings smilie die er niet is*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Snapte je het verhaal niet? *verbazings smilie die er niet is*

Halverwege was het nogal vaag, ja. Aan het eind viel alles netjes op zijn plaats.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Deze week heb ik de film ''Van Helsing'' in de bioscoop gezien. Het was weer lekker ontspannend.

Zie verder mijn recensie (*) nummer 286!) = http://www.filmkeuze.nl/cgi-bin/loader?/cgi-bin/pm/film-6b6165.html

En voor wie het gewoon kort en bondig wil hebben = ik raad hem aan, maar verwacht geen enge film. ;)

Ik vond vooral de muziek mooi. Er hadden wel een paar rustpunten in mogen zitten, het bleef maar doorgaan. Ik was buiten adem op het eind, figuurlijk gesproken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze week heb ik de film ''Van Helsing'' in de bioscoop gezien. Het was weer lekker ontspannend.

Zie verder mijn recensie (*) nummer 286!) = http://www.filmkeuze.nl/cgi-bin/loader?/cgi-bin/pm/film-6b6165.html

En voor wie het gewoon kort en bondig wil hebben = ik raad hem aan, maar verwacht geen enge film. ;)

Ik raad hem net niet aan, ik vind het niet goed dat ze het originele verhaal van Mary Shelley zo hebben aangepast en ook het karakter van Van Helsing zo hebben veranderd.

Ik heb hem veel liever als Peter Cushing hem speelt ( Hammer-films uit jaren '60 ).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik raad hem net niet aan, ik vind het niet goed dat ze het originele verhaal van Mary Shelley zo hebben aangepast en ook het karakter van Van Helsing zo hebben veranderd.

Ik heb hem veel liever als Peter Cushing hem speelt ( Hammer-films uit jaren '60 ).

Ben ik met je eens. Nog afgezien dat Dracula zich zo'n 70 jaar later afspeelt dan Frankenstein. Ik vind het wel weer goed dat het monster gewoon kan praten en zich dat zelf heeft geleerd met een bijbel. Dat is dan weer wel goed. En het feit dat hij gewoon wilde bestaan zonder dat mensen op hem jaagden vanwege zijn uiterlijk.

Anthony Hopkins als Van Helsing is ook helemaal goed (behalve zijn accent).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ben ik met je eens. Nog afgezien dat Dracula zich zo'n 70 jaar later afspeelt dan Frankenstein. Ik vind het wel weer goed dat het monster gewoon kan praten en zich dat zelf heeft geleerd met een bijbel. Dat is dan weer wel goed. En het feit dat hij gewoon wilde bestaan zonder dat mensen op hem jaagden vanwege zijn uiterlijk.

Bwa, ik moet zeggen, ik vond dat hij zeer goed elementen had, maar ik was toch wel ontgoocheld toen ik uit de bioscoopzaal stapt. *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de persvoorstelling van Van Helsing gezien, hilarisch slecht.

De acteerprestaties waren zonder uitzondering over the top en ieder personage was een cliché typetje. De dialogen waren echt stompzinnig (vooral die over de zee tussen Van Helsing en Anna) en de slotscene is de meest belachelijke die ik dit jaar heb gezien. Nog nooit een biospubliek zo hard zien lachen om een serieus bedoelde scene. Je moet het zien om het te geloven.

Verder zag de actie er wel goed uit, aan meer rustpunten had ik totaal geen behoefte. Er zaten hier en daar wel wat slordigheidsfoutjes in de montage en de special effects varieerden van aardig tot lelijk maar werden nooit echt mooi.

Complete heiligschennis tegenover Stoker, Stevenson en Shelly, maar daar moet je maar overheen kijken. Gewoon een ontspannende, hilarisch slechte actiefilm.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Complete heiligschennis tegenover Stoker, Stevenson en Shelly, maar daar moet je maar overheen kijken. Gewoon een ontspannende, hilarisch slechte actiefilm.

Dat ben ik helaas intussen wel gewend... heel weinig films houden de oorspronkelijke verhalen in ere :{ Ik had ook niet anders verwacht, van deze film. Het ergste vond ik nog dat ze bram Stoker's Dracula (1992) probeerden na te doen... Gary Oldman kan tenminste een Oost-Europees accent nadoen, die Dracula uit Van Helsing sprak Spaans! |:(

Triest, maar genoeg voor een leuk avondje uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

*schop*

Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald genre, hooguit een lichte afkeer tegen Sci-Fi..

Films die mij niet vervelen, en die ik kijk als ze op tv zijn:

-the People Under the Stairs, prachtige 'horror' (zo eng issie niet) van Craven, vol inktzwarte humor en een heel bizarre sfeer. Prachtfilm

-Airplane! Doldwaze komedie over man met vliegtrauma die vliegtuig moet besturen als piloten onwel zijn geworden. Type 'Naked Gun'-humor, maar dan nog nét wat leuker

Nog n paar films die ik erg goed vind: Edward Scissorhands, The Secretary, Seven, Tootsie, en een paar bondfilms (met name de wat oudere)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind beide versies van de Italian Job helemaal geweldig. LOTR trioligy vond ik ook top. Welke film ik nog steeds wel om moet lachen is The Pink Panther en The Naked Gun.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind beide versies van de Italian Job helemaal geweldig. LOTR trioligy vond ik ook top. Welke film ik nog steeds wel om moet lachen is The Pink Panther en The Naked Gun.

Do you have a.....reum? Inderdaad, geweldig, Peter Sellers als Inspector Clouseau ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Ik ben zelf een groot filmfan en kijk dus geregeld (tussen de B&A afleveringen door) een filmpje ...

Dit zijn een paar van mijn favoriete films :

The Lord of the Rings trilogie

The Shawshank Redemption

A Nightmare on Elm Street

One Flew Over Cuckoo's Nest

Dawn of the Dead

Back to the Future

Nou ja, en zo kan ik nog wel even doorgaan ... *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben zelf een groot filmfan en kijk dus geregeld (tussen de B&A afleveringen door) een filmpje ...

Dit zijn een paar van mijn favoriete films :

The Lord of the Rings trilogie

The Shawshank Redemption

A Nightmare on Elm Street

One Flew Over Cuckoo's Nest

Dawn of the Dead

Back to the Future

Nou ja, en zo kan ik nog wel even doorgaan ... *)

*O* Jeeeeej, nog iemand die een horrot-fan is.

Qua horror ben ik gek van de slashers ( Jason, Freddy, Mike, Leatherface, ... ) maar vooral de kanibaal en zombi films van vroeger zijn zalig : Zombi 2, De dawn of the dead trilogy, Canibal Holocaust.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*O* Jeeeeej, nog iemand die een horrot-fan is.

Qua horror ben ik gek van de slashers ( Jason, Freddy, Mike, Leatherface, ... ) maar vooral de kanibaal en zombi films van vroeger zijn zalig : Zombi 2, De dawn of the dead trilogy, Canibal Holocaust.

*meldt* Alleen ik ben van de spookfilms zonder ingewanden, zoals Sixth Sense en zo. Verder Silence of the Lambs (en in mindere mate Hannibal en Red Dragon) en Dracula. Ik heb een hoop horror gezien, maar weinig goed spul.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*meldt* Alleen ik ben van de spookfilms zonder ingewanden, zoals Sixth Sense en zo. Verder Silence of the Lambs (en in mindere mate Hannibal en Red Dragon) en Dracula. Ik heb een hoop horror gezien, maar weinig goed spul.

Die films zijn idd eerder sfeer films, maar zijn eigenlijk veel akeliger dan de expliciete horrors.

Aan vele "ingewanden"-films vind ik het steeds leuk om te zien hoe fake het allemaal is, en daardoor vind ik ze wel lekker vermakelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...