Ga naar inhoud

Medisch Centrum West (MCW)


Aanbevolen berichten

ik heb danny de munk ooit een lied bij de tros zien zingen van: waar blijf jij, medisch centrum west? en toen zag je allemaal beelden uit een ziekenhuis serie. is dat medisch centrum west?

EDIT: ik hoor net van mijn moeder dat vroeger medisch centrum west een echt, nederlands, kijkcijfer kanon was, en dat ze zelfs de televiezierring hadden gewonnen. is dat waar? ook hoor ik dat dat liedje een eindlied was, nadat medisch centrum west was afgelopen, en daarmee bedoelt ze, nadat de HELE SERIE was afgelopen. klopt dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb danny de munk ooit een lied bij de tros zien zingen van: waar blijf jij, medisch centrum west? en toen zag je allemaal beelden uit een ziekenhuis serie. is dat medisch centrum west?

EDIT: ik hoor net van mijn moeder dat vroeger medisch centrum west een echt, nederlands, kijkcijfer kanon was, en dat ze zelfs de televiezierring hadden gewonnen. is dat waar? ook hoor ik dat dat liedje een eindlied was, nadat medisch centrum west was afgelopen, en daarmee bedoelt ze, nadat de HELE SERIE was afgelopen. klopt dat?

je 2e gerucht weet ik niet zeker maar het eerste kan ik bevestigen.

het was een kijkcijferkanon zie----->deze site

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb danny de munk ooit een lied bij de tros zien zingen van: waar blijf jij, medisch centrum west? en toen zag je allemaal beelden uit een ziekenhuis serie. is dat medisch centrum west?

EDIT: ik hoor net van mijn moeder dat vroeger medisch centrum west een echt, nederlands, kijkcijfer kanon was, en dat ze zelfs de televiezierring hadden gewonnen. is dat waar? ook hoor ik dat dat liedje een eindlied was, nadat medisch centrum west was afgelopen, en daarmee bedoelt ze, nadat de HELE SERIE was afgelopen. klopt dat?

Medisch Centrum West was Nederlands eerste soort soap.

Het speelt zich af in het ziekenhuis genaamd Medisch Centrum West en is opgenomen in een ècht ziekenhuis in Lelystad op de bovenste verdieping die toen niet gebruikt werd.

De begin/eindtune van Medisch Centrum West is er speciaal voor geschreven en altijd hetzelfde gebleven.

Tijdens de eerste uitzendingen haalde deze serie inderdaad zeer hoge kijkcijfers, maar het was wel in de tijd dat er nog geen andere zenders waren dan 1, 2 en 3.

Later is de serie overdag herhaald en slecht bekeken, vandaar dat men twijfelde over een DVD release, gelukkig hebben ze het toch gedaan.

MCW heeft een aantal mensen groot gemaat zoals Marc Klein Essink en Annemieke Verdoorn.

MCW heeft inderdaad een Televisierring gewonnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
MCW heeft een aantal mensen groot gemaat zoals Marc Klein Essink en Annemieke Verdoorn.

MCW heeft inderdaad een Televisierring gewonnen.

Die Televizierring klopt inderdaad, maar het jaar ervoor waren ze ook genomineerd en grepen ze ernaast. Vergeet nooit dat hoofd van TROS voorzitter Cees den Daas toen. Hij was er zeker van dat MCW de ring zou winnen en had al een enorme party geregeld in de zaal ernaast. Vervolgens bleek dat Ook dat nog de ring had gewonnen, waarna Den Daas in de microfoon mocht pruttelen dat hij het zo onrechtvaardig vond enzo. Maar een jaar later was het dan gelukkig toch prijs.

Wat die acteurs betreft: inderdaad, er zijn er een hoop bekend mee geworden. Wat ook wel leuk was waren de gastacteurs, er zijn me er een hoop voorbijgekomen in de loop der seizoenen. Ik zal nooit die rol van Freark Smink vergeten. Hij speelde in seizoen 2 ene Glastra en viel in die rol verpleegster Suzanne lastig in de hal van haar flat. Dat deed hij zo overtuigend en angstaanjagend dat die reeks afleveringen echt superspannend was. Zag je bijvoorbeeld Suzanne in de flat lopen, met in de hoek van het beeld het silhouet van Glastra, begeleid door een eng muziekje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die Televizierring klopt inderdaad, maar het jaar ervoor waren ze ook genomineerd en grepen ze ernaast. Vergeet nooit dat hoofd van TROS voorzitter Cees den Daas toen. Hij was er zeker van dat MCW de ring zou winnen en had al een enorme party geregeld in de zaal ernaast. Vervolgens bleek dat Ook dat nog de ring had gewonnen, waarna Den Daas in de microfoon mocht pruttelen dat hij het zo onrechtvaardig vond enzo. Maar een jaar later was het dan gelukkig toch prijs.

Wat die acteurs betreft: inderdaad, er zijn er een hoop bekend mee geworden. Wat ook wel leuk was waren de gastacteurs, er zijn me er een hoop voorbijgekomen in de loop der seizoenen. Ik zal nooit die rol van Freark Smink vergeten. Hij speelde in seizoen 2 ene Glastra en viel in die rol verpleegster Suzanne lastig in de hal van haar flat. Dat deed hij zo overtuigend en angstaanjagend dat die reeks afleveringen echt superspannend was. Zag je bijvoorbeeld Suzanne in de flat lopen, met in de hoek van het beeld het silhouet van Glastra, begeleid door een eng muziekje.

Freark! _O_

Ik snap niet dat die gozer nooit echt een grote rol heeft gekregen in een serie. De man met de hoed speelde hij de dooie goochelaar, maar die was dus amper in beeld.

Ik vind hem echt geweldig maar hij heeft veel te weinig gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Freark! _O_

Ik snap niet dat die gozer nooit echt een grote rol heeft gekregen in een serie. De man met de hoed speelde hij de dooie goochelaar, maar die was dus amper in beeld.

Ik vind hem echt geweldig maar hij heeft veel te weinig gedaan.

Ja inderdaad een goede acteur _O_ Hij heeft ook bij Baantjer meegedaan, dus daar ken ik 'm van. ;) In de eerste aflevering al, met de motorclubmoord en in een andere aflevering werd hij zelf een keer vermoord ;) Hij speelt ook altijd van die norse figuren :P . Marc Klein Essink vind ik zelf niet echt een bijzonder goeie acteur, maar hij doet het wel leuk! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja inderdaad een goede acteur _O_ Hij heeft ook bij Baantjer meegedaan, dus daar ken ik 'm van. ;) In de eerste aflevering al, met de motorclubmoord en in een andere aflevering werd hij zelf een keer vermoord ;) Hij speelt ook altijd van die norse figuren :P . Marc Klein Essink vind ik zelf niet echt een bijzonder goeie acteur, maar hij doet het wel leuk! ^O^

Een typische bij-/gastrolacteur. Zo zonde, hij is echt tof.

Maar goed. Ik weet nog wel dat ik alleen de laatste paar afleveringen heb gezien omdat het daarvoor zo laat kwam dat ik naar bed moest. Mijn moeder keek het wel en soms nam ze het op, dan kon ik meekijken. Vond het reuze spannend.

Klaas Hofstra (kwam hem tegen in De Kameleon 2 ;)) en Arend... (ik zou eigenlijk niet weten of dat de rol was of de acteur, die arts met die wenkbrauwen en diepliggende ogen) vond ik tof. En een paar jaar terug zat ik tegenover Margreet Blanken in de trein O+ Die vond ik altijd zo gaaf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

misschien dat jullie het weten. ik weet het niet meer,

wie speelt die vader van susanne, als die in het ziekenhuis komt te liggen, en suus niets van hem wil weten. (en waar heeft ie nog meer ingespeeld en als wie)

en wie is de vrouw van 'van de voort' dat mens ken ik erges van maar weet niet meer waarvan. kunnen jullie mijn geheugen een beetje helpen haha

succes

Link naar bericht
Delen op andere sites
wie speelt die vader van susanne, als die in het ziekenhuis komt te liggen, en suus niets van hem wil weten. (en waar heeft ie nog meer ingespeeld en als wie)

Vader Suzanne was Niek Pancras. Hij heeft onder andere Wik Jongsma tijdelijk vervangen als Harmsen in GTST.

Die vrouw zegt me niets, weet niet meer wie dat was

Enne Wonderer! De rol van Arend-Jan die dokter werd geloof ik gespeeld door Roeland Radier.

Hoorde laatst trouwens een grappige anekdote van Marianne Vloetgraven (speelde Nel Terborg in MCW). Ze was op vakantie in Egypte toen de serie populair was en liep in het museum, waar ook dat masker van Toetanchamon te zien is. Op een gegeven moment kwamen er een stel Nederlanders binnen, gilt er een vrouw keihard door die ruimte: "heeee da's Nel Terborg van MCWeeeeee".

Heerlijk toch om bekend te zijn :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vader Suzanne was Niek Pancras. Hij heeft onder andere Wik Jongsma tijdelijk vervangen als Harmsen in GTST.

Die vrouw zegt me niets, weet niet meer wie dat was

Enne Wonderer! De rol van Arend-Jan die dokter werd geloof ik gespeeld door Roeland Radier.

Juist, dat was hem, dank je wel ;) Ik zat steeds met Roelof in mijn hoofd. Ook weinig meer van gehoord daarna...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vader Suzanne was Niek Pancras. Hij heeft onder andere Wik Jongsma tijdelijk vervangen als Harmsen in GTST.

Die vrouw zegt me niets, weet niet meer wie dat was

Enne Wonderer! De rol van Arend-Jan die dokter werd geloof ik gespeeld door Roeland Radier.

Hoorde laatst trouwens een grappige anekdote van Marianne Vloetgraven (speelde Nel Terborg in MCW). Ze was op vakantie in Egypte toen de serie populair was en liep in het museum, waar ook dat masker van Toetanchamon te zien is. Op een gegeven moment kwamen er een stel Nederlanders binnen, gilt er een vrouw keihard door die ruimte: "heeee da's Nel Terborg van MCWeeeeee".

Heerlijk toch om bekend te zijn :)

okee dat is 1 ik dacht al ik ken die man erges van.. maar waarvan..

nou die vrouw nog.. ik ken haar als een bezopen vrouw uit een comedy serie volgens mij.. maar welke... ik kan het ook verkeerd hebben

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vader Suzanne was Niek Pancras. Hij heeft onder andere Wik Jongsma tijdelijk vervangen als Harmsen in GTST.

Die vrouw zegt me niets, weet niet meer wie dat was

Enne Wonderer! De rol van Arend-Jan die dokter werd geloof ik gespeeld door Roeland Radier.

-edit: tag gefixt-

Ja Roeland Raider zegtr me wel wat ja _O_

Ik vond vooral Eric Koning (Rob Verhulst) erg goed, echt zo'n fout mannetje, heerlijk!

Overigens was het een spraakmakende serie want in de eerste paar afleveringen komen er al geregeld blote borsten langs, is er een buitenechtelijk kind, teelbal!@##$!@#, actieve euthanasie.

De leukset aflevering vind ik dat Paul van der Voort patient is en dan vooral de scene:

"meneer u liep helemaal scheef!"

"Voor de assistente ben ik nog steeds DOKTER van der Voort"

"ben ik scheef Reini?" (reinie:) "nee..."

"Dat nieuwe meisje moet niet zo zeuren! er is niets scheef aan mij!"

en de scene waarin hij denkt dat zijn zoon zijn vader is. Als het echt zou zijn zou het vreselijk zijn maar dit is echt meesterlijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites

DJ,

dat is dan cker in de laatste aflevering, aangezien ik op die box nog niets ben tegen gekomen. en afl. 13 nog moet kijken.

en Koning, ja dat vind ik zon akelig, miezerrig mannetje. beetje een achterbaks type, iedereen verraden, en liegen tegen zn collega's

wel vind ik het weer mooi als die met irene in de onderzoekskamer wordt betrapt door zn vrouw.

trouwens wanneer wordt bekend wie nou chef de kliniek wordt??

Link naar bericht
Delen op andere sites
en de scene waarin hij denkt dat zijn zoon zijn vader is. Als het echt zou zijn zou het vreselijk zijn maar dit is echt meesterlijk!

Owja Paul van der Voort kreeg later Alzheimer. Eric van Ingen speelden dat werkelijk voortreffelijk.

Ook een spannend stukje was de ontvoering van Elsje, de dochter van een patiënte. Eric Koning werd ook gegijzeld door die ontvoerder. Op een gegeven moment kon hij ontsnappen in een bos, maar werd weer gepakt. De man bindt Koning stevig vast en vervolgens ontstaat er een heel droge dialoog:

Eric: "Mogen m'n boeien wat losser?"

Ontvoerder: "Jaja en jij het bos weer in"

Uiteindelijk kwam alles weer goed geloof ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...