Ga naar inhoud

Rate The Game 37 - Super Mario World (1990)


  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef je beoordeling voor "Super Mario World"

    • 0
      0
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      1
    • 8
      3
    • 9
      1
    • 10
      2
    • niet gespeeld
      0


Aanbevolen berichten

Dit heerlijke spel kreeg je destijds bij de Super Nintendo erbij. Ik heb het uren gespeeld en nog niet zo lang geleden heb ik alles nog eens opnieuw gedaan. Vooral het zoeken naar de geheime exits was een uitdaging. En sommige forten waren echt vreselijk pittig.

Deze geef ik weer gewoon een 10. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ook van mij krijgt ie de volle score. En ik heb hem eigenlijk vooral gekgespeeld op een Turkse Bootleg voor de GBA! :P

Álles is gewoon perfect aan dit spel. De grappige karakters (Inclusief enemies), de replay-factor voor alle mogelijke routes en levels, de muziek, de graphics, de vrolijke omgeving en al die kleine geheimpjes maken het een uniek spel uit de Mario Bros-reeks, misschien haast beter dan het origineel voor de NES. Zelfde vind ik overigens ook voor SMW2, Yoshi's Island, maar als die weer eens langskomt vertel ik daar wel weer wat over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario World (Of eigenlijk Super Mario 4) is relatief gezien best een leuk spel, maar ten opzichte van het deel ervoor (Mario 3) is het qua graphics aanzienlijk minder en is de gameplay ook veel minder. Het komt te simpel over en ook de koopalings (Bowsers kinderen) zien er afschuwelijk uit.

Daarnaast lijkt het erop of er een soort "bug" in het spel zit, want in wereld 6, beland je opeens in een spookhuis en daarin moet je de goede uitgang zoeken. Doe je dat niet dan blijf je net zo lang rondjes lopen tot je zodanig gefrustreerd bent dat je het spel afzet. Zonde.

Ik geef dit spel zeker geen onvoldoende, maar verder dan een ruim voldoende (een 7) kan ik het niet geven

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarnaast lijkt het erop of er een soort "bug" in het spel zit, want in wereld 6, beland je opeens in een spookhuis en daarin moet je de goede uitgang zoeken. Doe je dat niet dan blijf je net zo lang rondjes lopen tot je zodanig gefrustreerd bent dat je het spel afzet. Zonde.

Een bug is een fout in het spel. Wat dit is, is echter een met bedoeling ingeplaatste route van de makers. Er zitten in het spookhuis in wereld 6 meerdere uitgangen, je moet ze alleen kunnen vinden. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een bug is een fout in het spel. Wat dit is, is echter een met bedoeling ingeplaatste route van de makers. Er zitten in het spookhuis in wereld 6 meerdere uitgangen, je moet ze alleen kunnen vinden. ;)

Daarom plaatste ik het woord ook tussen haakjes, omdat ik het persoonlijk wel een bug vind. Als maker zou ik zelf niet zo hebben gedaan namelijk.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is op zichzelf een zeer vermakelijke game (vooral de soundtrack heeft van die deuntjes die in je

kop blijven hangen :P ), maar hij staat een beetje in de schaduw van Super Mario Bros 3...

en die vind ik zelf veel beter. De makers hebben te overduidelijk met Super Mario World

de voorganger willen rebooten qua gameplay en opzet, zonder eigenlijk nieuwe dingen toe te voegen.

En zoals al gezegd vind ik het spel grafisch ook veel minder ogen (Bowser en de Koopalings zien er gewoon echt niet uit) en het is ook veel korter. Toch is het een klassieker, want hier zit Yoshi in 8-)

en het is gelijk de introductie van Bowser's 'Flying Clown Mobiel".

Ik geef 'm een 8

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...