Ga naar inhoud

De geschiedenis van PC geluid


Aanbevolen berichten

Ik heb de hele opkomst van de pc-muziek wel bewust meegemaakt, niet per-sé vanwege mijn leeftijd, maar omdat wij geen spelcomputer hadden. Ja, de Videopac, maar daarna altijd homecomputers en pc's gehad. Mijn eerste echte console was de Playstation. Mijn eerste echte handheld was de Gameboy Advance. Kun je nagaan wat ik gemist heb (en dat probeer ik nu in te halen, zoals alle mensen van deze generatie :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de hele opkomst van de pc-muziek wel bewust meegemaakt, niet per-sé vanwege mijn leeftijd, maar omdat wij geen spelcomputer hadden. Ja, de Videopac, maar daarna altijd homecomputers en pc's gehad. Mijn eerste echte console was de Playstation. Mijn eerste echte handheld was de Gameboy Advance. Kun je nagaan wat ik gemist heb (en dat probeer ik nu in te halen, zoals alle mensen van deze generatie :P )

Hehe, en ik probeer eigenlijk het omgekeerde te doen, het grootste probleem daarbij is plaats: retro-pc's nemen beduidend meer plaats in dan een oude atari :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hehe, en ik probeer eigenlijk het omgekeerde te doen, het grootste probleem daarbij is plaats: retro-pc's nemen beduidend meer plaats in dan een oude atari :P

Ik heb 1 pc in dienst als retro-pc met een Voodoo3 3000 (16MB dacht ik), die AWE64 Gold (ISA), ZIP drive, 2 harddisks. 1x DOS 1x Win 95.

Dit alles op een P3/866 met 128MB geheugen, dikke overkill natuurlijk, maar hij draait wel alles, ook de dikke Windows spellen :P

Ik moet Nerf Arena Blast weer eens opzoeken, dat was tof. Maar ik dwaal af.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Even een reactie op het laatste filmpje. Ik vind het echt wel knap gedaan hoe ze dat voor elkaar krijgen.

Deze vind ik dan ook zo leuk.

of zoiets :P

Bij deze laatste zit een stappenmotor in en kun je het bijv met een PLC besturing zoiets doen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had altijd gedacht dat zoiets was als bij jeen hardeschijf.

Vroegah, je weets retro ;) had je RLL / MFM hardeschijven, deze werden nog aangedreven door stappenmotoren, maar tegenwoordig is het allemaal voice-coil. In feite het principe van een luidspreker, een magneet en een spoel, die heen en weer beweegt.

post-446-0-86553200-1297463602.gif

post-446-0-14871400-1297463603.gif

post-446-0-43203800-1297463603.gif

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...