Ga naar inhoud

[NL] Die 2 (Henk Spaan en Harry Vermeegen)


Aanbevolen berichten

Nadat Henk en Harry gestopt waren met Verona, kwamen zij in 1990 terug op de buis met het programma 'Die 2'.

Dit programma was een antwoord op de vele komische series die er bestaan, oftwel 'sitcoms' zoals ze ook wel bekend staan, een afkorting voor 'situation comedy'. Uitgangspunt voor Die 2 is, dat Henk en Harry een dergelijke sitcom willen maken, en daar een onderwerp voor zoeken.

In 12 afleveringen, die wekelijks werden uitgezonden, proberen zij elke keer een beroep uit, om te zien of dat geschikt kan zijn als basis voor een komische serie.

Henk en Harry spelen voornamelijk zichzelf. Beroepen die zij proberen zijn o.a: begrafenisondernemers, cafe-eigenaren, politieagenten en verhuizers.

Zij opereren vanuit een kantoor gevestigd midden in een brandweerkazerne. De secretaresse Sonja (Anita Heiker, voormalig Dolly Dots lid) maakt hier nogal wat mee omdat de glijpaal van de kazerne zich midden in het kantoor bevindt.

Quotes

"We konden ook een ruimte krijgen boven een smederij, maar dit leek mij gewoon, rustiger" (Harry, net voordat het brandalarm in de kazerne afgaat)

"Stel je nou niet zo aan, dat is gewoon een brandslang" (Harry tegen Henk, die schrikt van een python gewikkeld om de brandpaal)

"Waarom doen we nou niet gewoon een nudistenkamp" (Harry)

"Kwak kwak kwaak kwak" (Sonja)

Liedjes

"Heel klein potje met as"

"Dus we zitten met z'n allen in de bus"

"Buren, buren, buren"

"Daar heb je de aanstekers weer"

"Mozart en Paul McCartney"

"Oh, oh, oh, een patatje mayo"

"Weet je wat we gaan doen"

"Rondje van de zaak"

"Ik wil zitten"

"Ik krijg het warm van binnen (de zomer gaat beginnen)"

"Alimentatie"

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...