Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan op VCD


Aanbevolen berichten

Ik zag toevallig dat mijn zusje een oude ARCADE videoband aan het kijken was. Daar stond B en A reclame op. Die luidde: B en A in het wilde westen nu op video en video cd. B en A op vcd? Ik wist niet dat dat bestond. Weet iemand hier misschien iets van?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag toevallig dat mijn zusje een oude ARCADE videoband aan het kijken was. Daar stond B en A reclame op. Die luidde: B en A in het wilde westen nu op video en video cd. B en A op vcd? Ik wist niet dat dat bestond. Weet iemand hier misschien iets van?

welke band is dat? ik heb er nog nooit van gehoord!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag toevallig dat mijn zusje een oude ARCADE videoband aan het kijken was. Daar stond B en A reclame op. Die luidde: B en A in het wilde westen nu op video en video cd. B en A op vcd? Ik wist niet dat dat bestond. Weet iemand hier misschien iets van?

De reis door Europa is ook (gedeelteijk) op vcd (laser sics werd dat ook wel genoemd) uitgebracht :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag toevallig dat mijn zusje een oude ARCADE videoband aan het kijken was. Daar stond B en A reclame op. Die luidde: B en A in het wilde westen nu op video en video cd. B en A op vcd? Ik wist niet dat dat bestond. Weet iemand hier misschien iets van?

Bijna de hele serie van De reis vol verassingen is op VCD verschenen, behalve het deel "B&A op zoek in Amerika" en zoals Hinse al zei, ook deel 1 van Europa is op VCD verschenen (allemaal oude versies trouwens..).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De reis door Europa is ook (gedeelteijk) op vcd (laser sics werd dat ook wel genoemd) uitgebracht :)

Offtopic:

Sorry, maar VCD en Laserdisc is echt niet hetzelfde. Een VCD is een CD met een film in mpeg 1 formaat er op. En een laserdisc is een soort van LP die met een laser te lezen is (dus stukken groter dan een CD). Verder is een Laserdisk analoog en een VCD digitaal.

Ontopic:

Ik heb nooit geweten dat er VCD's van Bassie en Adriaan te koop geweest zijn. Zouden ze nu nog ergens in aanbiedingsbakken liggen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bijna de hele serie van De reis vol verassingen is op VCD verschenen, behalve het deel "B&A op zoek in Amerika" en zoals Hinse al zei, ook deel 1 van Europa is op VCD verschenen (allemaal oude versies trouwens..).

En jij gaat me zeker nu vertellen dat je die allemaal hebt :9~_O_:'(

/me inbraakplan voorbereidt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad, ik had ze ook nog nooit gezien. Ik wist niet eens dat die dingen al bestonden in 1995. En zo'n speler heb ik ooknog nooit gezien. vroeger. Alleen de dvd spelers van nu spelen ze wel weer af.

Maar ja, zoals jullie weten wilde Adriaan altijd met alles modern zijn! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je had vroeger aparte VideoCD spelers waarmee je VCD's kon afspelen, maar de meeste mensen hadden een gecombineerde CD-i speler. Daarmee kon je ook VCD's afspelen. :)

Kan dat tegenwoordig ook op een DVD speler? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De meeste DVD spelers spelen nu ook VCD en SVCD

SVCD iets minder vaak, VCD eigenlijk wel bijna alle,

alleen de kwaliteit is natuurlijk een heel stuk minder dan DVD.

Hé, leuk is dat; zeg!

Ik kijk effe naar mijn DVD-speler, devolgende dingen kan hij afspelen :

DVD

VIDEO-CD

CD PLAYER

Dus ik kan ook video-cd's bekijken, ook al heb ik er geen :P

Zijn die nog bestelbaar/te koop ?! Ben es benieuwd.

En wat is het verschil tussen een DVD en een VIDEOCD ?!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dus ik kan ook video-cd's bekijken, ook al heb ik er geen :P

Zijn die nog bestelbaar/te koop ?! Ben es benieuwd.

En wat is het verschil tussen een DVD en een VIDEOCD ?!

Zoals DJ als zegt, de kwaliteit is een stuk minder, er zitten geen extra's noch menu's op, MAAR ze zijn ook niet geremasterd, dus de oude muziek is te horen! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
[..]

ja,hoe komt dat? :? heidbuurt jij weet er meer van!

Hhm.. :P

Ik heb eigenlijk geen idee.

Misschien hebben ze de laatste twee VCD's wel anders bewerkt, dat het meer mb in beslag nam.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hhm.. :P

Ik heb eigenlijk geen idee.

Misschien hebben ze de laatste twee VCD's wel anders bewerkt, dat het meer mb in beslag nam.

ik denk dat de eerste videocd 1.0 zijn en de laatste het betere videocd 2.0 formaat, zit ook weer kwaliteitsverschil in, kwam erg op in die tijd, maar heeft het nooit gehaald ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
he, je mag niet aleen smileys in een bericht plaatsen!!

PAS OP! Je hebt het hier wel tegen DE BAAS van dit forum! ;)

En die mag doen wat hij wil. De regels komen tenslotte van hemzelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik mag ALLES hier >:)

Maar als jij je niet aan je eigen regels houdt, waarom zouden wij dat dan wél doen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar als jij je niet aan je eigen regels houdt, waarom zouden wij dat dan wél doen?

omdat ik jullie ban als jullie je er niet aan houden whahahahahahaha >:) ik ben GENIAAL :P

nee onzin, als we gaan zeuren om 1 post met louter smilies (die wel degelijk nut hebben in dit geval)... zou ik ook niet doen...

Wel als iemand steeds alleen maar antwoord met smilies en het geen enkel doel heeft...

Bovendien staat er niets specifiek over in de FAQ, we zijn geen Fok!.

Zolang het een keertje gebeurt is er niets aan de hand ;) en het moet wel ergens op slaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...