Ga naar inhoud

Hulp gezocht van auto-buffs!


Aanbevolen berichten

Ok nog 1x dan en doe het nu GOED dan.

De 2 garage auto's zijn 100% zeker Opel Kadetts (plaaggeest)

De politieauto waarin Bassie & Adriaan worden opgehaald door de politie na het rennen achter 'zichzelf' aan is een Volkswagen 1200, bijnaam: Volkswagen Kever. (diamant)

Ik zal van de diamant ook nog eens wat caps maken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 213
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb net even gekeken naar de sportwagen van B3, en hij lijkt erg veel op een Datsun 140j. Zie hier een foto van een Datsun 140j, die qua model lijkt op die sportwagen van B3:

-plaatje weggehaald-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een goede tip:In 1982 veranderde de naam van de Rancho pas in Talbot-Matra rancho.

Daarvoor was het nog gewoon Matra-Simca Rancho.

Dus die van de Sleutel & Diamant waren Matra-Simca Rancho, en die van de huilende professor een Talbot-Matra Rancho.

Link naar bericht
Delen op andere sites
-plaatje weggehaald-

Auto B4

Wat ik zo vreemd vind is dat de stem in die auto van B3 is en de persoon die uitstapt B4 is...

De rode auto van B4 is volgens mij een Datsun Sunny. Vergelijk het onderstaande plaatje maar met het plaatje van de rode auto van B4:

-plaatje weggehaald-

In ieder geval is die rode auto van B4 zeker een Datsun, want als B4 de kruising nadert zie je rechts in de auto DATSUN staan, met daaronder iets wat je bijna niet kan lezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn moeder die had vroeger een Datsun Cherry maar die is het niet.

Die lijkt er wel veel op, maar die is het inderdaad niet... Die sportwagen van B4 is namelijk een 2 persoonsauto (volgens mij).

Een Datsun Cherry de luxe zou het misschien wel kunnen zijn:

-plaatje weggehaald-

Link naar bericht
Delen op andere sites
-plaatje weggehaald-

Auto B3

Dit is echt zeker een Datsun 160 B de Luxe. Maar een Datsun Violet lijkt er ook veel op. Zie hieronder screenshots van beide auto's:

-plaatjes weggehaald-

Link naar bericht
Delen op andere sites

taxistad.jpg

Verzonken stad: De taxi waarmee B&A terugrijden na hun bezoek aan het reisbureau

Toevoegingen:

taxifrankrijk.jpg

Frankrijk - De taxi in Bretagne die Bassie & Adriaan terug naar hun hotel brengt.

Kenteken: 2656 VX 35

taxiduitsland.jpg

Duitsland - De taxi op de Loreley in Duitsland

Kenteken: SM LH 5

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wagens waarvan ik niet het merk, noch het kenteken weet, kan ik niet van een plaatje voorzien, zo werkt dat script nu eenmaal. Dat jullie het even weten.

Verder bedankt voor de info. Die wagen van B4 is dus nog niet duidelijk...? En kan niemand het merk van de beide bussen vinden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
taxistad.jpg

Verzonken stad: De taxi waarmee B&A terugrijden na hun bezoek aan het reisbureau

>> OPEL (ik denk Opel Ascona)

Toevoegingen:

taxifrankrijk.jpg

Frankrijk - De taxi in Bretagne die Bassie & Adriaan terug naar hun hotel brengt.

Kenteken: 2656 VX 35

>>> Mercedes Benz (type weet ik niet)

taxiduitsland.jpg

Duitsland - De taxi op de Loreley in Duitsland

Kenteken: SM LH 5

>>> Mercedes Benz (type weet ik niet)

Link naar bericht
Delen op andere sites
taxistad.jpg

Verzonken stad: De taxi waarmee B&A terugrijden na hun bezoek aan het reisbureau

Toevoegingen:

taxifrankrijk.jpg

Frankrijk - De taxi in Bretagne die Bassie & Adriaan terug naar hun hotel brengt.

Kenteken: 2656 VX 35

taxiduitsland.jpg

Duitsland - De taxi op de Loreley in Duitsland

Kenteken: SM LH 5

die eerste is een opel. ik denk een ascona oid maar heb geen zin om het op te zoeken.

die tweede is een mercedes 190 E of 190 D(e en d staan voor einspritz((benzine)) en diesel dus dat verschil kun je aan de buitenkant niet zien)

de onderste is ook een Mercedes. Ik denk een Mercedes 200 ofzo

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wagens waarvan ik niet het merk, noch het kenteken weet, kan ik niet van een plaatje voorzien, zo werkt dat script nu eenmaal. Dat jullie het even weten.

Een plaatje maakt het juist toch duidelijk wat het merk is of zie ik dat nu verkeerd :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Een plaatje maakt het juist toch duidelijk wat het merk is of zie ik dat nu verkeerd :P

Ja, als je wat van auto's weet... Maar ik weet dus niet welk merk die bussen zijn, noch het kenteken, dus ik kan het plaatje niet aan de entry koppelen, simpel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De politieauto uit de plaaggeest kan ook een Opel Manta B zijn.

Hier een plaatje:

Opel%20Manta%20B.jpg

Nee! Ik ga het NIET meer veranderen, al is het een Lancia! Grrr...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is gewoon een Ascona! :)

Ja, precies.

ik stel dan ook voor: vanaf nu van de al bekende auto's geen ''maar misschien is het wel een...'' maar alleen als het zeker weten, met onderbouwd bewijs (foto's) een andere is kun je het neerzetten. Wonderer krijgt volgens mij een punthoofd van al dat gewissel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Natuurlijk gebruiken Bassie & Adriaan in hun eigen circus ook een auto, ik weet niet of deze ook op de site moeten? Maar hier een privefoto van de Bassie & Adriaan auto bij het circus:

circus_auto.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die rancho heeft een heel ander kenteken als de auto uit de serie zelf.

Dus dan hadden ze nog een Rancho.

idd, dat brengt het totaal al op 6 rancho's. best veel eigenlijk in slecht 4 jaar. wat zouden ze met die andere gedaan hebben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
idd, dat brengt het totaal al op 6 rancho's. best veel eigenlijk in slecht 4 jaar. wat zouden ze met die andere gedaan hebben?

Misschien gebruiken ze de rancho's voor autostunts in de series. Er is bijvoorbeeld een andere rancho gebruikt toen ze op de racebaan waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die rancho heeft een heel ander kenteken als de auto uit de serie zelf.

Dus dan hadden ze nog een Rancho.

+ Die 2 gele stippen aan de buitenkant, Heb dat nog

nooit in een serie gezien!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan het niet gewoon zijn dat ze alleen andere nummerborden hadden? Of wat? Ik weet niet hoe dat werkt, maar 6 dezelfde wagens is wel veel hoor ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan het niet gewoon zijn dat ze alleen andere nummerborden hadden? Of wat? Ik weet niet hoe dat werkt, maar 6 dezelfde wagens is wel veel hoor ...

Maja wat heeft het voorzin om de nummerborden te verwisselen ? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maja wat heeft het voorzin om de nummerborden te verwisselen ? :)

Gokje. Als je een nummerbord hebt, moet je belasting betalen. Dus, als je de wagen niet gebruikt haal je het nummerbord eraf, en als je hem weer nodig hebt, vraag je een nieuw nummerbord aan? Weet het ook niet hoor, maar zes dezelfde verschillende auto's klinkt gewoon zo vaag. Waarom zoveel nieuwe, gingen die anderen stuk?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gokje. Als je een nummerbord hebt, moet je belasting betalen. Dus, als je de wagen niet gebruikt haal je het nummerbord eraf, en als je hem weer nodig hebt, vraag je een nieuw nummerbord aan? Weet het ook niet hoor, maar zes dezelfde verschillende auto's klinkt gewoon zo vaag. Waarom zoveel nieuwe, gingen die anderen stuk?

Voor zover ik weet kun je niet zomaar kentekenplaten gaan wisselen.

Wanneer je een auto zeg maar 'op wacht' zet dan blijft die auto dat kenteken houden, maar mag hij niet meer op de openbare weg staan. Het zou heel onlogisch en volgens mij onmogelijk zijn om dat zo even snel snel te regelen en bovendien: waarom zoveel kentekens?

Nee ik ben er van overtuigd dat het echt allemaal andere wagens zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Voor zover ik weet kun je niet zomaar kentekenplaten gaan wisselen.

Wanneer je een auto zeg maar 'op wacht' zet dan blijft die auto dat kenteken houden, maar mag hij niet meer op de openbare weg staan. Het zou heel onlogisch en volgens mij onmogelijk zijn om dat zo even snel snel te regelen en bovendien: waarom zoveel kentekens?

Nee ik ben er van overtuigd dat het echt allemaal andere wagens zijn!

ik ook. ik meen dat ik ook ergens gelezen had dat de rancho uit de diamant nog steeds rondrijdt met datzelfde kenteken. weet alleen niet meer waar

Link naar bericht
Delen op andere sites

GT-38-PS (die van de foto van heidbuurt) bestaat niet meer

33-XP-86 bestaat niet meer

53-TA-98 bestaat ook niet meer

DY-19-LN bestaat ook niet meer...

HJ-85-LJ ook niet...

HT-16-RS bestaat nog wèl:

Merk: Matra

Type: Talbot Rancho

4 wielen, 2 deuren, 4 cylinders, benzine.

Link naar bericht
Delen op andere sites
GT-38-PS (die van de foto van heidbuurt) bestaat niet meer

33-XP-86 bestaat niet meer

53-TA-98 bestaat ook niet meer

DY-19-LN bestaat ook niet meer...

HJ-85-LJ ook niet...

HT-16-RS bestaat nog wèl:

Merk: Matra

Type: Talbot Rancho

4 wielen, 2 deuren, 4 cylinders, benzine.

leuke info dit, maar hoe kom je hier eigenlijk aan en waar rijdt die rancho nu??

weet je soms ook of de beide honda preludes nog rijden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

leuke info dit, maar hoe kom je hier eigenlijk aan en waar rijdt die rancho nu??

weet je soms ook of de beide honda preludes nog rijden?

je gaat naar http://www.a2sp.nl klik op Kenteken Demo, vul wat onzin in en vanaf dan kun je per dag 3 kentekens opvragen.

Staat rechtstreeks in verbinding met het RDW (RijksDienst voor het Wegverkeer) waar alle kentekens geregistreerd staan.

Staat er: kenteken niet gevonden dan is dat kenteken niet (meer) geregistreerd, dus staat dan niet meer op de openbare weg (per wet verboden)

Ik heb nu al op 2 pc's 3 kentekens nagevraagd dus als jij nou de preludes opzoekt ;)

Maar volgens mij had ik dat al eens gedaan en deze bestaan niet meer...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...