Ga naar inhoud

Egeltje strek je


Aanbevolen berichten

Wij hebben een tuin. In de tuin - onder de containers, de kliko's - bevindt zich een paddenfamilie http://www.retroforu...30-padstelling/ (even afwachten, zoals elk voorjaar, of ze er nog zitten). Het afgelopen jaar hadden we al het idee dat er behalve de padden ook een egel huisde. En ja hoor, vorige week op een middag gezien, half verstopt onder de bladeren en net voor de heg lag hij: onze eigen huisegel.

post-598-0-00473000-1367837932.jpg

Het leek of hij niet bewoog, maar even later ritselde het en kroop hij of zij vanaf het zonnige plekje de schaduwrijke, donkere heg in.

post-598-0-74408500-1367838007.jpg

post-598-0-63628500-1367838054.jpg

post-598-0-00364900-1367838083.jpg

post-598-0-81830600-1367838116.jpg

Toen de egel begon te bewegen heb ik gauw het filmknopje van mijn camera ingedrukt. Later afgedrukt als foto, vandaar dat ze opeenvolgend zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier lopen ook veel egels aan de waterkant (enkele tientallen meters van huis), maar niet in de tuin, daar zitten vooral mussen, duiven en onder de grond mollen. Ik vind het hele mooie beestjes, egels. Vooral het snuitje is echt heel erg lief. Maar egels zijn er om egel te zijn, dus na een paar seconden kijken loop ik altijd door, al is Sega meestal wel nieuwsgierig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...