Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan, aanleiding tot verkeersovertredingen.


Aanbevolen berichten

Heey allemaal,

Ik dacht zal ff 'n nieuw onderwerp aansnijden. Ik heb het net in gedachten gehad tijdens het autorijden.

Door het kijken naar Bassie en Adriaan wilde ik vroeger altijd al in de auto van m'n vader, net alsof doen of ik heel hard aan het scheuren was. En dan flink hard het gaspedaal intrappen, terwijl de motor niet eens liep..:?

Toen ik autorijles ging nemen was ik zo blij dat ik binnen afzienbare tijd lekker zelf kon scheuren. De eerste dag dat ik mijn rijbewijs dan ook had, flink scheuren en eens kijken of zo'n auto nou echt wel met piepende banden weg kan rijden (bij Bassie & Adriaan is dat er natuurlijk gewoon onder gemonteerd 8)7 )...

En net in de auto ook al, dan heb ik de neiging om heel hard te gaan rijden met m'n achtergrondmuziek-CD aan. Ik wil nog steeds het gas heel hard intrappen als ik voorbij 'n telefooncel rijd!

Kortom: Bassie en Adriaan is niet goed voor je rijstijl en je snelheid op de weg, wat vinden jullie?

Groetjes,

Sander

PS: Als jullie het 'n erg onzinnige topic vinden, sluiten!

Link naar bericht
Delen op andere sites

wat vinden jullie?

Ik vind dat je je nogal erg laat meeslepen en laat beïnvloeden door B&A. :P Als ik auto rijd, denk ik echt niet steeds aan B&A en heb ik dus niet de behoefte om ineens harder/gevaarlijker te rijden bij plekken die gerelateerd aan B&A kunnen zijn.

Ik ben het dus niet met je eens: Bassie en Adriaan beïnvloeden niet niet eens mij rijstijl en je snelheid op de weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, nou onze auto heeft zo'n schuifdak. Dus laatst toen mijn moeder reed, en we even in de stil stonden voor de ronde van NH hadden we het dak open. Ik ging toen even op stoel staan om door het raam te gaan met mn hoofd om die wielrenners kijken. Voelde me eigenlijk best wel *bas* :P

Mn rijstijl wordt er niet echt door veranderd denk ik. Dus tja, denk niet dat ik het helemaal met je stelling eens ben :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heey allemaal,

Kortom: Bassie en Adriaan is niet goed voor je rijstijl en je snelheid op de weg, wat vinden jullie?

Groetjes,

Sander

PS: Als jullie het 'n erg onzinnige topic vinden, sluiten!

Ik heb geen rijbewijs, en dat is waarschijnlijk maar goed ook... ;)

Die v-snaar in de kroon is er trouwens duidelijk niet onder gezet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was niet altijd 'n v-snaar, ook een geluidseffect van piepende banden.

Groetjes,

Sander.

Kan iemand dit leek even uitleggen wat een v-snaar is? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kan iemand dit leek even uitleggen wat een v-snaar is? :?

Moet je het garagelied eens goed bekijken ;)

Het is een rubberband, driehoekig van vorm, vandaar de naar v-snaar... hij brengt de beweging van de moter over op iets anders, hoe het precies zit weet ik niet, maar zonder dat ding rijdt de wagen niet. Als ie een beetje uitrekt, slipt ie bij het optrekken over het wiel, wat een piepend geluid voorbrengt. Het is erg duidelijk te horen in een van de scenes waar Adriaan wegrijdt bij de caravan in de Kroon, volgens mij als hij boodschappen gaat doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien is dit hetzelfde effect dat je wel eens hebt bij racespelletjes op de computer, daarvan werd ook wel eens gezegd dat ze roekeloos rijgedrag in de hand zouden werken.

Of B&A scènes dit ook doen waag ik zelf te betwijfelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rij alleen zo als ik door boeven achterna gezeten word :P

Overigens is de V-snaar bij het garagelied niet de echte V-snaar, je denkt toch niet dat dat ding ZO groot is ?!

Nee hoor, die zit wel beter verborgen. Bij de Kroon hoor je inderdaad de V-snaar van de prelude slippen (niet netjes, zo duur is ie ook weer niet, ik moest laatst ook een slippende pompsnaar laten vervangen, 25 euro ;) ) viel me laatst ook al op ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik rij alleen zo als ik door boeven achterna gezeten word :P

Overigens is de V-snaar bij het garagelied niet de echte V-snaar, je denkt toch niet dat dat ding ZO groot is ?!

Nee, dat was een geintje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Straks gaan we ook nog als we haast hebben over de motorkap lopen. :9~:P

Hah! Dat heb ik altijd al willen doen, maar dat mocht nooit van mijn ouders (ra ra, waarom niet :s)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was niet altijd 'n v-snaar, ook een geluidseffect van piepende banden.

Groetjes,

Sander.

Niet alleen geluidseffecten. Kijk maar eens naar de scene in De Schatkaart waar de boeven in hun Amerikaanse slee B&A willen inhalen: je ziet dan een close-up van 1 van hun banden. Die is echt heel erg zacht. Ook in andere fragmenten in andere series en met andere auto's (o.a. de Prelude) kun je dit zien.

Voordeel van zachte banden is dat ze sneller piepen, vooral bij bochten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat Adriaan in de series ook regelmatig overtredingen begaat? Vooral parkeerovertredingen zijn populair.

Ik weet niet precies meer de scenes, maar het gebeurt vooral in De Schatkaart en De Kroon. Twee schieten me nu te binnen:

- Adriaan parkeert op een invalidenparkeerplaats wanneer Bassie even een winkel in wil. Er is verder plek zat.

- Adriaan parkeert zijn wagih midden over de scheidingslijn van 2 parkeervakken. Lekker sociaal :)

Weten jullie er nog meer?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet meer in welke series, maar soms heeft bassie zijn gordel niet om.

Dat wordt ook gebruikt in een van de shorties. Alleen dan doet *adriaan* er wat aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat wordt ook gebruikt in een van de shorties. Alleen dan doet *adriaan* er wat aan.

Nee, het gebeurt niet in de shorties, maar in een serie daarna, dan heeft Bassie zijn gordel niet om. Ik denk dat dat op Lanzerote is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weten jullie er nog meer?

Hij geeft niet altijd richting aan. Maar wat ik wel weer lief vindt, is dat hij bij "een gewaarschuwd mens" echt constant in de spiegeltjes kijkt.

En die gordels natuurlijk. Maar ik denk dat je dat alleen ziet in de scenes waar ze aan komen rijden en ze snel uit de wagen moeten springen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij geeft niet altijd richting aan. Maar wat ik wel weer lief vindt, is dat hij bij "een gewaarschuwd mens" echt constant in de spiegeltjes kijkt.

En die gordels natuurlijk. Maar ik denk dat je dat alleen ziet in de scenes waar ze aan komen rijden en ze snel uit de wagen moeten springen.

Niet alleen in die scenes hoor! Ook als ze gewoon eventjes willen rijden ofzo...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Straks gaan we ook nog als we haast hebben over de motorkap lopen. :9~:P

Dat doe ik dus wel... Maar dan ook alleen maar over de kap van de jeep als ik thuis met m'n oom, tante of gewoon iemand daar erg snel bij een beessie o.i.d moet zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...