Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Uit een partijtje VCR1500 banden viste ik deze opname.

De eerste minuut van de band is een beetje tricky, maar daarna gaat het prima

voor een opname van 36 jaar oud.

Even terug naar 1 augustus 1978.

Ter land, ter zee en in de lucht achteruit racen op circuit Zandvoort.

Presentatie: André van Duin

Programma is compleet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Erg leuk om te zien!

Het Retroforum-kanaal op YouTube staat ook vol met video's van oude banden, maar die ken je vast al wel.

Best24 heeft onlangs ook een aantal van dit soort afleveringen uitgezonden, maar deze heb ik daar niet gezien, dus dit is wel een aanwinst.

Ik heb zelf ook nog wat VCR banden liggen, maar nog geen recorder tegengekomen helaas. Ik heb dus nog geen idee wat er op staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik heb her en der wel eens wat gezien op youtube.

Wat betreft die vcr bakken,

Als je ze al tegenkomt. Ze zijn standaard allemaal kaduuk en enige technische kennis om ze aan de praat te helpen is wel

geboden. Jammer dat je niet bepaald in de buurt woont anders zou ik zeggen... Prop die banden maar in mijn machines;)

Afgelopen week heb ik er weer 5 van een zoldertje gelift, de eerste van die partij loopt alweer.

Nog niet goed, maar ach.. het houdt je van de straat :)

aangepast door OttoRTV
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb her en der wel eens wat gezien op youtube.

Wat betreft die vcr bakken,

Als je ze al tegenkomt. Ze zijn standaard allemaal kaduuk en enige technische kennis om ze aan de praat te helpen is wel

geboden. Jammer dat je niet bepaald in de buurt woont anders zou ik zeggen... Prop die banden maar in mijn machines;)

Afgelopen week heb ik er weer 5 van een zoldertje gelift, de eerste van die partij loopt alweer.

Nog niet goed, maar ach.. het houdt je van de straat :)

Ik vind het veel te spannend om zelf de banden door te kijken :P

Heb momenteel minstens 1000 banden liggen die nog bekeken moeten worden en de stapel groeit gestaag. Afgelopen kerstperiode mijn hele stapel apparatuur verplaatst en opnieuw aangesloten, zo kan ik alles cappen.

Ik wacht alleen nog op mijn nieuwe Video 2000, Ross heeft hem maar is nog niet in de buurt geweest hier. Dan kan ik ook weer V2000 doorkijken. Vorige recorder is helaas onverwacht onherstelbaar beschadigd, maar er is een andere op komst die helemaal in orde is.

De zoektocht naar een VCR gaat door, meestal wil men er gewoon te veel voor hebben, dan haak ik af. Ik ga geen 50 euro voor een kapotte videorecorder betalen. Paar euro voor de moeite wil ik nog wel doen, maar eigenlijk zouden dit weggevertjes moeten zijn, want 99% werkt inderdaad niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was ook maar een nood oplossing ;)

Ja, 30 jaar geleden werkend op zolder gezet.

Daar trap ik niet meer in.

Allemaal kaduuk, en het zijn me een stelletje goudgravers niet normaal.

50 euro voor een stukke-bak is gekkenwerk.

10 euries als ze niet werken is mijn standaard biedprijs.

volledig geserviced 50 euries op marktplaats voor de liefhebbers is daarentegen weer een normale prijs.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was ook maar een nood oplossing ;)

Ja, 30 jaar geleden werkend op zolder gezet.

Daar trap ik niet meer in.

Allemaal kaduuk, en het zijn me een stelletje goudgravers niet normaal.

50 euro voor een stukke-bak is gekkenwerk.

10 euries als ze niet werken is mijn standaard biedprijs.

volledig geserviced 50 euries op marktplaats voor de liefhebbers is daarentegen weer een normale prijs.

Als jij een 1700-serie voor me op de kop kunt tikken voor een leuk prijsje hou ik me warm aanbevolen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Volledig geserviced, nieuwe snaren, schoongemaakt.

Kortom, goed voor jàààren zap plezier, dan is 50 euries een mooie prijs.

Bij inlevering van een defect exemplaar 10 euries statiegeld.

Ik heb momenteel 4 1700's staan die optisch in goede staat zijn.

1 is klaar en al gereserveerd.

Voor de overige 3 heb ik nieuwe snaren besteld,

die zullen vandaag of morgen wel komen, dan weet ik meer en wat er aan gebeuren moet.

1500's heb ik ook nog, maar daarvan is nog niet duidelijk wat wel/niet werkt.

aangepast door OttoRTV
Link naar bericht
Delen op andere sites

Volledig geserviced, nieuwe snaren, schoongemaakt.

Kortom, goed voor jàààren zap plezier, dan is 50 euries een mooie prijs.

Bij inlevering van een defect exemplaar 10 euries statiegeld.

Ik heb momenteel 4 1700's staan die optisch in goede staat zijn.

1 is klaar en gereserveerd. Voor de overige 3 heb ik nieuwe snaren besteld,

die zullen vandaag of morgen wel komen, dan weet ik meer en wat er aan gebeuren moet.

1500's heb ik ook nog, maar daarvan is nog niet duidelijk wat wel/niet werkt.

Probleem is dat je niet veel van die banden meer ziet (of mensen als jij kopen ze allemaal op :+ ) of ze vragen er 6-10 euro PER BAND(!) voor.

50 euro is geen grote investering voor een geservicede recorder, maar voor maar 6 banden is het wel weer veel. Ik ga eens kijken of ik in de buurt nog wat banden kan vinden. Het liefst voor een paar zakken chips of een bos bloemen (zo doe ik het meestal hier in de buurt)

Ik zoek ook nog een recorder voor mijn Sony Helical Scan reel to reel banden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Daar heb je wel een punt. Voor 6 bandjes is dat iets te veel van het goede.

Heb je nou een hele berg banden dan zeg ik ja..

Sony AV 1/4 inch?

Heb ik, met tapes alleen die machien loopt nog niet goed.

De tapes zijn altijd wel een probleem. Ze verdrogen en dan wordt het net schuurpapier.

De inhoud ben ik overigens wel nieuwsgierig naar. Die komen van de man met het rode haar en de rode schoenen :P

VCR banden heb ik ook. 10 bananendozen a 30st per doos.

Deze zijn al bekeken en mogen weer doorgeruild worden evt.

Ik kan eigenlijk alle formaten wel afspelen, tis lichtelijk uit de hand gelopen 8)7

Sony AV-CV / Philips LDL / EL3400-02 etc. 1/4 inch 2/4 en 1inch

je zoekt je alleen suf naar de machines.

aangepast door OttoRTV
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, Bassie had die recorders te koop staan, maar hij vroeg er veel te veel geld voor.

Ik heb laatst een setje banden op de kop getikt in een kringloopwinkel. Het zijn zwart/wit banden (en recorders) heb ik begrepen. Het kan van alles zijn wat daar op staat.

Zie deze post: http://www.retroforum.nl/topic/3009-show-hier-je-laatste-retroaankoop/page__st__200#entry131744

Tapes zien er niet slecht uit, zitten ook in de originele case.

Wat zou jij betalen voor een doosje VCR banden? Wat is redelijk?

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ah, Jordy toch?

Ja danku :)

VCR banden, ja dat varieert nogal.

Meestal haal ik een doos voor een prikkie op, soms worden ze ook wel eens kosteloos aangeboden.

na een paar google pogingen door iemand die zn zolder opgeruimd heeft ;)

Veel ruilen met (vaste) collega's doe ik ook.

Even over de Sony tapes.

Staar je er niet blind op, ook al lijken ze goed.

De back coating gaat het 100% op fout.

Droge siliconenspray op een doekje kun je het mee oplossen(op eigen risico) helaas zijn er verder weinig alternatieven.

de tapes gaan schuren en piepen om dat ze na 40 jaar gewoon verdroogd zijn wat je geheid een paar koppen kost.

Voor die tapes heb je een Sony AV-3670 machine nodig

Zie: http://i.ebayimg.com...0iV!~~60_12.JPG

Een vriend van mij heeft de tapes bij Bas opgehaald, ik ben er zelf niet geweest.

Wat betreft mijn machine.. de capstanmotor heeft geen kracht meer. Ik heb hem al uit elkaar gehad en nagekeken

maar het is gewoon einde verhaal. Zodra je de aandrukrol er tegen aan zet is het afgelopen met'm. Jammer!

Inderdaad wat je zegt, het is zwart wit. maar de kwaliteit is niet fantastisch. Ze werden hoofdzakelijk gebruikt om

thuis opnames te maken met een camera.

De optionele tuners voor de recorders waren duur. Als je al een machine tegen komt zit de tuner

er vrijwel nooit bij.

De kwaliteit is minder dan Philips LDL.

En als je wilt weten hoe LDL met een opname uit '72 er uit ziet:

http://www.youtube.com/watch?v=EC0FAxJxXi0

http://www.youtube.com/watch?v=rWevNRpb04k

Wat ik zelf nog zoek is een AKAI VT-100, bij voorkeur met camera en monitorschermpje.

Hoeft uiteraard niet werkend te zijn

aangepast door OttoRTV
Link naar bericht
Delen op andere sites

Al dit technische gedoe is meteen ook de reden waarom ik geen VCR in bezit heb; die opnames laat ik mooi uitzoeken door mensen die er wel het technische inzicht voor hebben ;)

Daarover gesproken, een vriend van mij schijnt een VCR-recorder te hebben maar daar was iets mis mee... Ik zal hem eens vragen hier op het forum aan te melden, kan hij misschien hulp krijgen van ervaren VCR-gebruikers :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

VHS-Boy ;) Dan krijg je dat haha ;)

VCR bakken sleutelt makkelijk, kwestie van een paar schroeven en je kan overal bij om te meten e.d

Printje opklappen terwijl de machine loopt, allemaal geen probleem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Rare klacht.

Dat is de rem voor de haspels die op hol lijkt.

Blijft er er een relais hangen op de bodemprint ??

De makkelijkste manier is 1 draadje los solderen van de rem.

Maarja, dan moet je wel oppassen met spoelen :P

aangepast door OttoRTV
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...