Ga naar inhoud

Stunts in B&A series


Aanbevolen berichten

Aangezien ik dit niet in de andere subfora's vinden passen en ik nog geen topic kon vinden hierover met de zoekfunctie...

Stunts in B&A, je ziet Aadriaan veel en vooral vaak klimmen, B100 & andere boeven veel flaters maken (die met opnemen niet het makkelijkste zijn om te maken) en dan zijn er nog autostunts en die handel.

Autostunt zijn uiteraard (bijna) altijd stuntmannen (Of regisseur zoals in de Huilende professor ;) ).

Maar mijn vraag gaat over de klimpartijen van Aadriaan. Zijn deze met/zonder beveiliging gedaan? Op beeld zie je namelijk bar weinig van een beveiliging. Heeft Aad van Toor deze zelf uitgevoerd of waren dit stuntmannen?

Hopelijk weet iemand het antwoord, dit houd me namelijk al langer bezig. Je kunt het een domme vraag noemen, maar een beetje verdieping in TV/stuntgeschiedenis en terugkijken op de jaren '70/'80 zegt genoeg :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik denk dat je soms adriaan zit klimmen dat dat Aad zelf is hoor

Want je ziet latter hem niet meer klimmen of stunts doen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar mijn vraag gaat over de klimpartijen van Aadriaan. Zijn deze met/zonder beveiliging gedaan? Op beeld zie je namelijk bar weinig van een beveiliging. Heeft Aad van Toor deze zelf uitgevoerd of waren dit stuntmannen?

Hij heeft in de diamant zelf tegen het kasteel opgeklommen. Dat staat op de adriaan homepage bij de vragen.

''Adriaan, vond je het nou eng om soms zo hoog te klimmen of een sprong in het diepe te maken, zoals ik zag in de huilende professor?

Ja Jessica. In bijvoorbeeld de serie Bassie en Adriaan en de diamant, klom ik in een kasteeltoren. Daarvoor gebruikte ik een veiligheidslijn, maar toen ik uiteindelijk, op 10 meter hoogte, door het raam klom bleek dat mijn veiligheidslijn niet vast zat. Dat was heel eng.''

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Hij heeft in de diamant zelf tegen het kasteel opgeklommen. Dat staat op de adriaan homepage bij de vragen.

Daar had ik al gekeken, heb ik er overheen gelezen blijkbaar :)

Gelukkig is het goed afgelopen met die veiligheidslijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat springen van het huis bij de buren bij de schatkaart was ook niet echt.
.

Neej maar het was wel Adriaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat springen van het huis bij de buren bij de schatkaart was ook niet echt.

Het is gedaan zoals in films, hij springt 2 keer,

De eerste keer springt hij vanop het dak in een hoop kartonnen dozen, dit is dan voor het sping shot

De tweede keer springt hij van minder hoog op de grond, en dat is dan voor het land shot.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is gedaan zoals in films, hij springt 2 keer,

De eerste keer springt hij vanop het dak in een hoop kartonnen dozen, dit is dan voor het sping shot

De tweede keer springt hij van minder hoog op de grond, en dat is dan voor het land shot.

zoals je hieronder kan zien (voor de luie mensen die niet naar bassie-adriaan.nl gaan)

020_a_springtvandak.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Aad vertelde over de stunt op de Euromast. Die was zonder enige vorm van beveiliging gedaan, hoewel hij niet bovenaan stond, maar op de tweede ring. Als hij gevallen was, zou dat zo'n vier meter geweest zijn, minder dan de afstand die hij zou vallen met het stoelennummer (5.80).

Ze hebben dus alle stunts zelf gedaan, en zelfs stunts overgenomen van de boeven, die acteurs waren en geen stuntmannen.

Brr, moet er niet aan denken dat er iets echt fout was gegaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 meter hoog, dan zou je minstens iets breken.

Maar, goed de stunt ging goed en daar zijn we allemaal blij om.

Want anders bleef het maar bij een halve serie. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 meter hoog, dan zou je minstens iets breken.

Maar, goed de stunt ging goed en daar zijn we allemaal blij om.

Want anders bleef het maar bij een halve serie. :{

Hij was het gewend... en ik kan me voorstellen dat ie van vier meter niet erg schrikt, aangezien ze genoeg vechtsporten hebben gedaan om hun val te breken in plaats van hun botten (zowel Bas als Aad dus). Maar ja, gelukkig is alles goed gegaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aad vertelde over de stunt op de Euromast. Die was zonder enige vorm van beveiliging gedaan, hoewel hij niet bovenaan stond, maar op de tweede ring. Als hij gevallen was, zou dat zo'n vier meter geweest zijn, minder dan de afstand die hij zou vallen met het stoelennummer (5.80).

Ze hebben dus alle stunts zelf gedaan, en zelfs stunts overgenomen van de boeven, die acteurs waren en geen stuntmannen.

Brr, moet er niet aan denken dat er iets echt fout was gegaan...

Adriaan is acrobaat (8) :P

En Bassie valt steeds op zijn naat :(

Nee geintje, ze zijn imo lang genoeg acrobaat geweest om dergelijke dingen goed uit te kunnen voeren. Alleen dat stukje wat Bassie vertelde met openstaande brug in de polder :? k heb het niet helemaal meegekregen, maar t klonk niet erg aangenaam ;) (In de Sleutel, als je de boeven door de polder ziet rijden met 200km/uur oid, zit Bas dus achter het stuur)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

(In de Sleutel, als je de boeven door de polder ziet rijden met 200km/uur oid, zit Bas dus achter het stuur)

Geen flauw idee welke scene hij bedoelde... :@

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien een scene die verloren is gegaan.

Ooooh, da's een goeie, het is de Sleutel tenslotte. Of misschien het stuk waar ze Bassie ontvoeren, dat ziet er wel polderig uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ooooh, da's een goeie, het is de Sleutel tenslotte. Of misschien het stuk waar ze Bassie ontvoeren, dat ziet er wel polderig uit.

Ja: zie mijn post. zou goed kunnen dat he tdie scene is

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...