Ga naar inhoud

Smurfen plaat uit de jaren 80 op Vinyl


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een Smurfen plaat met o.a. de volgende teksten gebruikt in de liedjes die de smurfen op deze ouderwetse Vinyl plaat zingen.

 

De Indianen Sherrif die schiet met slagroom

Echo, Echo

 

Toen ik klein was ging ik iedere week altijd het vuilnis af op zoek naar spullen die ik kon repareren, zo ook televisies en platenspelers of radio's. Soms verkocht ik die dan voor een extra zakcentje, want vaak was er maar iets kleins kapot zoals een zekering. Wel heb ik weleens een schok van 220 volt (toendertijd) gehad. Gelukkig was er een neefje die op tijd waarschuwde dat Televisies CRT hoogspanning hebben van 20 duizend volt waardoor ik wel wat voorzichtiger ben.

 

Maar! Toen mocht ik een plaatje kopen, en dat werden de smufen, graag zou ik deze plaat willen herontdekken. Ik weet het de tekst is nogal summier, maar misschien is er iemand anders die de 2 aangegeven zinnen herkent. (Nostalgie)

 

Uiteraard lang op zoek geweest, en soms geef ik het op, maar nu probeer ik het opnieuw. Ken jij de tekst 'De Indianen Sherrif die schiet met slagroom' ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De catalogus van de CDR (muziekweb.nl) vermeldt twaalf Smurfen-lp's. Helaas zonder beschrijving van de individuele nummers, maar het is voorlopig even het beste beginpunt dat ik kan aanraden.

 

'Indianensheriff' is (als mijn roestige terminologie nog correct is) een zelfstandig naamwoord voorafgegaan door een bijvoeglijk naamwoord, dus aan elkaar geschreven, en verder is de gebruikelijke spelling eerder 'sheriff' dan 'sherrif' Die kennis wil ook nog wel eens helpen om goede zoekresultaten te krijgen. Niet dat ik ze zo meteen kan vinden...

 

Spotify of iets dergelijks levert ook niets op? Dergelijke diensten zijn, in tegenstelling tot wat ik vaak zie roepen, gruwelijk beperkt (eigenlijk alleen maar spul dat op CD is uitgebracht) maar een lp uit de jaren tachtig kan natuurlijk tezelfdertijd of enige tijd later ook op DVD verschenen zijn. Zo heeft de CD 'Bloemen kun je ruiken' (we kijken even over die voor mij zeer onnatuurlijke vervoeging...) een nummer dat 'De cowboy-smurf' heet. Misschien is dat wat? Lijkt ook op Youtube te staan...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok haha ben nu Cowboy Smurf aan het luisteren op Youtube. M'n geheugen komt langzaam op gang, met name over het 2e liedje, het ging zo:

 

"Echo" andere stem "Echo!"

"Wie ben jij" andere stem "Wie ben jij!¨

"Hey lieve echo" andere stem "Hey lieve echo!"

 

Het was dus een liedje gezongen door 2 smurfen waarbij 1 smurf de echo is van de 1e smurf. Heb wel degelijk smurfenplaatjes geprobeerd, maar kan het niet vinden.

 

Wat zoeken in databases betreft zijn spaties inderdaad soms best belangrijk. Omdat ik veel Engels lees en leer heb ik de gewoonte ontwikkeld samengestelde woorden apart te schrijven omdat dit in het Engels wel zo gaat. Bijvoorbeeld het woord 'bril' wordt 'pair of glasses'. Ook een 'schaar' wordt in het Engels vaak 'pair of scissors'.

 

Voorlopig ga ik even voor Cowboy smurf heb het nu opstaan. :9~

aangepast door Alias 1984
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...