Ga naar inhoud

Wat vinden jullie de minst leuke boef?  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden jullie de minst leuke boef?

    • BB (Geheim Van De Sleutel)
      30
    • BB (Diamant)
      7
    • B1
      8
    • B2 uit de jaren '70
      1
    • De Baron (Gespeeld door Adriaan)
      4
    • De Baron (Gespeeld door Paul)
      0
    • Vlugge Japie
      0
    • B2 uit de jaren '80
      1
    • Handige Harry
      17
    • B100
      2


Aanbevolen berichten

Ik heb gekozen voor handige harry, omdat hij niet echt leuk is. Hij laat alleen maar een boem ontploffen en hij zegt de hele tijd foutje moet kunnen, hij heeft wel wat leuke momenten, maar dat waren er niet zoveel. De meeste mensen stemmen op de BB uit de sleutel, maar die is best wel grappig(er) omdat hij soms echt van die uitbarstingen heeft zoals op het einde van de sleutel als hij opgepakt wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch vind ik *bb* de minst leuke boef, want er zijn maar weinig leuke momenten met de boevenbaas te zien in het geheim van de sleutel. Handige Harry zegt weliswaar vaak ''foutje moet kunnen'', alleen bij de boevenbaas is het ook niet meer dan ''heb je de sleutel al?...frikandel, zakpatat!'' en dan een sigaar breken. In dat opzicht is er weinig verschil, alleen Harry komt op een andere manier in actie in de series en heeft ook andere leuke momenten die de boevenbaas mist. De Boevenbaas zit de hele serie achter zijn zendapparatuur en verder kan je niet veel om hem lachen. (Hier kwam bij de Diamant dus al verbetering in, toen Frans Kokshoorn het over nam ^O^ ) Ik vind het er wel grappig uitzien bij aflevering 4; een luie vakantie, als je *bb* met zijn voeten op zo'n bankje ziet liggen |:(:N , maar das natuurlijk andere humor :P . Wel inderdaad heel leuk aan het einde van de sleutel als hij een uitbarsting krijgt. Vooral als hij zegt:

*bb* Wat is dat met die sleutel!!

*bas* hier probeer deze eens...

*bb* GEEF HIER STOMMELING!! _O__O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn minst favoriete boef is:

Tataratatatadaaaaa!

De Boevenbaas uit de Sleutel.

Een korte toelichting per boef:

Boevenbaas Sleutel

Minst favoriete boef. Hij onderneemt zelf niets en hij heeft totaal geen humor, dat vindt ik jammer. Toch is dat sigarenbreken wél briljant!

Boevenbaas Diamant

Die vind ik leuker dan de Boevenbaas uit de Sleutel, en gaat tenminste een beetje met de boeven mee (Ik bedoel hierbij in de Vesting Naarden, als ze de diamant gaan "verkopen")

"Kom, gooi hem erin!"

B1

Tja, beetje saai en humorloos. Een beetje boef moet toch wel een beetje humor hebben, vind ik.

B2 '70

Deze vind ik wel briljant, maar minder briljant dan de '80 B2. Ook hij heeft zo'n typisch loopje.

*b2oud* Is ie een beetje doof?

Baron (Adriaan)

Die vind ik natuurlijk ook wel een goeie. Helemaal hoe 'ie praat, briljant.

*aadbaron* Drommels, Japie! Wat is er gebeurd?

Baron(Paul van Gorcum)

Hij is natuurlijk de beste boevenbendeleider. Ik lig altijd helemaal scheel over zijn snackbar-beledigingen en hoe hij B2 vaak een optater geeft.

Vlugge Japie

Ook een hele leuke boef. Leuk dat ie door Bas wordt gespeeld. Hij probeert altijd een beetje de leiding over te nemen van de Baron, zo komt het altijd op mij over (Dat commanderen op B2)

B2 '80

De beste boef aller tijden. Dat typische platte "Wat seggie?" vind ik briljant!

Handige Harry

Komt soms m'n neus uit met dat "Foutje moet kunnen", maar soms heeft hij wel leuke droge opmerkingen. Dat die boemen steeds ontploffen; tja, soms een beetje irritant, soms lig ik helemaal dubbel.

*harry* Kan ik ook wat doen baas?

*baron* Jazeker, kan jij wat doen. Haal nú onmiddelijk die stomme grijns van je gezicht, anders haal ik hem d'r af.

*harry* :D -> :{

B100

B100 idendito. Soms irritant met z'n "Ik heb ook altijd pech!", soms wel grappig, zoals:

*B100* Probeer je of je met dat vliegtuig méé kan vliegen! Hahaha!

Zo, hèhè. Dat was hem weer.

Conclusie:

Favoriete boef: B2 '80

Minst favoriete boef: BoevenBaas Sleutel

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

ik heb op b1 gestemd, hoewel ik sterk zat te twijfelen of ik niet de boevenbaas uit de diamant zou nemen.

b1, een nors personage, doet nooit veel, dan alleen maar, stommeling, of, dat zeg ik toch! roepen. b2 komt daarintegen veel grappiger over.

en de bb uit de diamant, omdat ik hem heel slecht vind. tneminste, zijn stem komt veel te wijnig over als een echte boevenbaas. de aadbaron en paulbaron daarintegen zijn echt goed, hoewel ik de aadbaron leuker vind, met z'n zouteloze drommels! drommels! en nog is drommels! en als ie er dan nog bij gaat blairen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb gestemd op de *bb* uit de sleutel omdat hij alleen door zijn zender zit te praten en *b1* & *b2oud* zit af te kraken. omdat hij nodig de sleutel terug moet hebben.en alleen sigaren breekt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat de boevenbaas uit de sleutel niets ondernam kwam natuurlijk ook doordat hij tijdens de opnames ernstig ziek was... Je zou zeggen: "Neem dan iemand die niet ziek is en dus wel de rol goed kan vervullen", maar het is toch heel sterk van hem dat hij toch meegedaan heeft met de film! Dat moet ik hem nageven! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zonder twijfel: Handige Harry.

De flauwste boevenrol neergezet door Paul van Soest.

Alle anderen hebben of iets heel gemeens, of enorm grappigs....

Zelf vindt ik HH nog wel meevallen, hij heeft niet zo'n super uitgebreide rol (zeker niet in Europa), maar ik vind hem wel redelijk leuk.

Dat de boevenbaas uit de sleutel niets ondernam kwam natuurlijk ook doordat hij tijdens de opnames ernstig ziek was... Je zou zeggen: "Neem dan iemand die niet ziek is en dus wel de rol goed kan vervullen", maar het is toch heel sterk van hem dat hij toch meegedaan heeft met de film! Dat moet ik hem nageven! ^O^

Dit is natuurlijk wel zo, maar het blijft daardoor wel een saai personage en voor mij (en vele anderen zo te zien) te minst leuke boef, mede door zijn eigenlijk geringe bijdrage.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zonder twijfel: Handige Harry.

De flauwste boevenrol neergezet door Paul van Soest.

Alle anderen hebben of iets heel gemeens, of enorm grappigs....

Ik vind handige harry juist erg leuk.

Lekker intelligent.

Eerst maakt hij een schitterende boem, en die laatie vervolgens weer ontploffen.

Zat het rode draadje weer aan het zwarte draadje _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor de 1e b2.

Ondanks een prachtige rol en een practig karakter wat je fantastisch uit kunt spelen wordt deze b2 irritant neergezet. De eerste b2 wordt "sullig" neergezet, de tweede b2 is ook doof maar niet zo irritant lomp.

Ik moet wel bekennen dat ik als kind eerst de serie's van b&a met de tweede b2 heb gezien voordat ik de oudste serie's heb gezien.......

Afijn, smaken verschillen.......

R.N. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...