Ga naar inhoud

P2000T aan/uit knop defect


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een P2000T uit nostalgische overwegingen overgekocht van iemand die hem weg deed. Dit was de eerste computer waar ik mee in aanraking kwam op mijn basisschool. Ik hem aangesloten op mijn 1084S monitor en hij doet het nog. Dolblij natuurlijk.

 

Het enige probleem is dat ik de aan/uit knop in moet houden om de stroom erop te houden. Ik heb begrepen dat dit een bekend probleem is, maar wat is de beste oplossing hiervoor? Heeft iemand hier de schakelaar al gerepareerd / vervangen? Ik hoor graag tips. 🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord Ross!

 

Ik heb een tweetal foto's gemaakt van de schakelaar. Wat ik merk is dat als ik hem indruk, dan hij dan meteen terugveert en niet blijft 'haken'. Weet jij wat voor type schakelaar dit is en waar dat je deze (nog) kan kopen? Of anderzijds; is dit een bekend probleem dat valt op te lossen?

 

In het ergste geval soldeer ik hem los en zet ik er een nieuwe schakelaar op, maar het liefste blijf ik natuurlijk bij het oorspronkelijke design.

IMG_20210721_161637.jpg

IMG_20210721_161651.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Uiteindelijk heb ik geen vervangend onderdeel kunnen vinden voor de originele schakelaar en heb ik een 'moderne' inbouwschakelaar erin gezet. Niet de meest elegante oplossing, maar het werkt uitstekend en deze schakelaars zijn bekend heel robuust te zijn.

 

power_switch.thumb.jpg.bf12497e43e814567b48c54ea3f1fd59.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...
On 8/13/2021 at 11:00 AM, Bertus said:

Uiteindelijk heb ik geen vervangend onderdeel kunnen vinden voor de originele schakelaar en heb ik een 'moderne' inbouwschakelaar erin gezet. Niet de meest elegante oplossing, maar het werkt uitstekend en deze schakelaars zijn bekend heel robuust te zijn.

 

power_switch.thumb.jpg.bf12497e43e814567b48c54ea3f1fd59.jpg

Hallo Bertus. Wat jammer dat je geen originele schakelaar hebt kunnen vinden. Ik heb verdorie ergens gelezen welke type schakelaar je nodig hebt en ik kan het niet meer vinden (misschien was het niet eens op dit forum!). Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.
Mocht ik er nog achter komen, dan laat ik het hier weten.

Update: Uiteraard vind ik meteen hierna dat @cancom er een heeft gevonden die bijna hetzelfde is. Alleen de boorgaatjes zitten op een andere plek.
Als je op google zoekt naar de "PWL-2P1TL-6SASHA" krijg je hem te zien bij o.a. Conrad.

aangepast door demesmaeker
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...

Mijn 3 P2000's hebben allemaal hetzelfde euvel. Ik heb geen zin om er in te zagen, dus dan maar een bypass en een sterkkerdoos met wipschakelaar.

Dit probleem is overigens een echt Philips probleem. Hun CRT televisies en stofzuigers hebben er ook last van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...