Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Eerlijk, goed topic en heel passend hier op Retroforum (Welkom overigens!), maar zelf veel te weinig kennis over. Ik heb de naam wel eens gehoord, maar niet iets wat ik ooit gebruikt heb. De mogelijkheid om geëmuleerde roms ermee te spelen is wel heel mooi en ook de mogelijkheden voor homebrew zijn top, maar inmiddels zijn er best wel veel mogelijkheden met betrekking van retro games op handheld en andersoortige hardware.

 

Wat is voor jou hetgene waarin de Evercade er voor jou uitspringt? En welke games speel jij er zo op, TS? Althans, ik ga er even voor het gemak van uit dat jij er wel zelf één hebt? :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Evercade handheld. Wat ik er tof aan vind zijn de fysieke releases, cartridges, doosjes en het is heel betaalbaar.

Wat ik er minder aan vind is dat de cartridges eigenlijk gemodde SD-kaartjes zijn in een andere vorm en dat alle spellen op basis van software-emulatie zijn. Daarom heb ik de console die later uitkwam niet gekocht.

De arcade-carts zijn vaak NES-versies in emulatie. Viel mij enorm tegen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik moet door dit topic ineens denken aan de 'Retroid Pocket', of tenminste, volgens mij was het de Retroid Pocket (Kan ook dat ik juist bij het hiernavolgende verhaal met de Evercade te maken kreeg, maar denk het niet). Dat was voor mij een gevalletje 'Aww, ze waren er bij-na!', want daar deed je dus originele cartridges in... Om deze vervolgens op een verplicht widescreen-scherm te moeten spelen. Oude retro games. Dat vond ik toen zo'n afschuwelijke designflaw (Die ze later wel iets hadden hersteld, als ik me niet vergis), dat ik er meteen helemaal klaar mee was.

 

Inmiddels vind ik de Analogue Pocket wel een schitterend apparaat en volgens mij ook de ultieme manier om in ieder geval GB en GBC-games op te spelen. Wát een schitterend scherm.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-12-2023 om 14:33, Hinse zei:

Ik heb er wel eens op gespeeld en ik vind vooral de kwaliteit van het scherm echt ondermaats voor hedendaagse standaarden. Een gemiddelde Chinese handheld heeft een veel beter display. Maar het idee met fysieke cartridges is wel erg tof natuurlijk.

Dit was trouwens gebaseerd op de eerste generatie van de handheldversie van de Evercade.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-12-2023 om 22:05, samba-boy zei:

Ik moet door dit topic ineens denken aan de 'Retroid Pocket', of tenminste, volgens mij was het de Retroid Pocket (Kan ook dat ik juist bij het hiernavolgende verhaal met de Evercade te maken kreeg, maar denk het niet). Dat was voor mij een gevalletje 'Aww, ze waren er bij-na!', want daar deed je dus originele cartridges in... Om deze vervolgens op een verplicht widescreen-scherm te moeten spelen. Oude retro games. Dat vond ik toen zo'n afschuwelijke designflaw (Die ze later wel iets hadden hersteld, als ik me niet vergis), dat ik er meteen helemaal klaar mee was.

 

Inmiddels vind ik de Analogue Pocket wel een schitterend apparaat en volgens mij ook de ultieme manier om in ieder geval GB en GBC-games op te spelen. Wát een schitterend scherm.

 

 

 

Ja alleen jammer dat ie zo duur is, achterlijk hoge verzendkosten en continu niet of slecht leverbaar.

 

 

Vanaf 16:37 zie je hier een vergelijking met een van de op dit moment populairste Chinese handhelds (vanwege het 1:1-scherm) en als je puur naar het scherm kijkt is dat van die Chinezen tegenwoordig echt heel acceptabel t.o.v. de Analogue Pocket.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...