Ga naar inhoud

Wie was de geheimzinnige opdrachtgever?


Aanbevolen berichten

Iets waar ik al een tijdje over na liep te denken en waar misschien mooi over te speculeren valt (al zal er wel weer snel iemand komen die het anwoord *weet*...):

we weten allemaal dat in "De Geheimzinnige Opdracht", Bassie en Adriaan pakjes moesten opzoeken in allerlei landen van Europa. In de laatste aflevering komen ze erachter wie de geheimzinnige opdrachtgever is:

30.jpg

Maar wat ik mij nu afvraag is,

Is deze meneer naar Aad toegegaan en heeft ie gezegd "Zeg meneer van Toor, Bassie en Adriaan zijn de grootste vrienden van de jeugd in Nederland.. En ik wil de jeugd graag wat meer laten weten over Europa, zou jij niet een serie kunnen bedenken en maken om ze er wat meer over te leren?"

Of is Aad naar deze meneer toegegaan:

"hallo, ik heb een serie bedacht en zou u daarin even de volgende tekst willen zeggen?"

En als het de eerste is, wie heeft de opdrachten dan bedacht, Aad, die minister, of zoals in de serie wordt gezegd, ministers uit alle EU landen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar wat ik mij nu afvraag is,

Is deze meneer naar Aad toegegaan en heeft ie gezegd "Zeg meneer van Toor, Bassie en Adriaan zijn de grootste vrienden van de jeugd in Nederland.. En ik wil de jeugd graag wat meer laten weten over Europa, zou jij niet een serie kunnen bedenken en maken om ze er wat meer over te leren?"

Of is Aad naar deze meneer toegegaan:

"hallo, ik heb een serie bedacht en zou u daarin even de volgende tekst willen zeggen?"

En als het de eerste is, wie heeft de opdrachten dan bedacht, Aad, die minister, of zoals in de serie wordt gezegd, ministers uit alle EU landen?

Cold45, over die vraag dacht ik ook al lang na, maar was hem de laatste tijd wat vergeten. Maar toen ik je topic zag moest ik toch eens antwoorden ;) Mijn mening is dat Aad van Toor gewoon eerst heel het verhaal geschreven heeft en dus ook heeft gevraagd aan Dhr. Dankert of hij wou een rol spelen in de serie van de Geheimzinnige Opdracht. *caravan*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er waren toch eigenlijk 12 geheimzinnige opdrachtgevers (uit elk land van de EEG 1 opdrachtgever)?

Dat wordt indd in de serie gezegd... Maar ik wil de waarheid weten ;)

En Lorenzo, ik dacht er een hele tijd geleden ook al over na, maar was het weer vergeten en dacht er gister opeens weer aan, dus vanochtend ff t topic geopend..

Zelf denk ik wel dat Dankert (tnx, k was de naam ff kwijt ;)) Aad heeft gevraagd een serie te maken om de kinderen meer over Europa te weten laten te komen, maar dat Aad het verhaal en de opdrachten allemaal zelf heeft bedacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, ik denk dat Aad gewoon het hele verhaal bedacht heeft en toen is gaan zoeken wie er eventueel medewerking wilt geven.

Het zou ook andersom kunnen, ik denk ook wel dat het ministerie er blij mee was, maar toch denk ik dat Aad het brein was achter de series en de opdrachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien dat het ministerie van Buitenlandse zaken aan B&A gevraagd heeft om een serie rond de éénwording van Europa te maken. Tenslotte was dat in die tijd iets waar veel aandacht voor werd gevraagd in de media. B&A zouden dan de kinderen mooi met Europa vertrouwd kunnen maken, zoals Piet Dankert ook mooi uitlegde in de slotaflevering van de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het zo zwart-wit niet is gegaan. Aannemende dat die ophanden zijnde eenwording veel in de media was, zal het Aads creatieve brein een idee geleverd hebben. Hij zal een idee gehad hebben en voor hij ging schrijven het ministerie hebben benaderd, voor subsidie, lijkt me.

Het is niet een verhaal van de kip en het ei. Het lijkt me een stuk logischer dat het verhaal en de serie met een wisselwerking tot stand zijn gekomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat het zo zwart-wit niet is gegaan. Aannemende dat die ophanden zijnde eenwording veel in de media was, zal het Aads creatieve brein een idee geleverd hebben. Hij zal een idee gehad hebben en voor hij ging schrijven het ministerie hebben benaderd, voor subsidie, lijkt me.

Het is niet een verhaal van de kip en het ei. Het lijkt me een stuk logischer dat het verhaal en de serie met een wisselwerking tot stand zijn gekomen.

Inderdaad, zo zal het wel gebeurd zijn. Die mensen hebben zo en zo weinig tijd :P.

Overigens is het leuk steeds meer in posts en avatars caps van mn site te zien ^O^.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat het zo zwart-wit niet is gegaan. Aannemende dat die ophanden zijnde eenwording veel in de media was, zal het Aads creatieve brein een idee geleverd hebben. Hij zal een idee gehad hebben en voor hij ging schrijven het ministerie hebben benaderd, voor subsidie, lijkt me.

Dat kan natuurlijk ook. Feit is dat aan de éénwording van Europa destijds veel aandacht werd besteed in de media. Wat dat betreft paste De geheimzinnige Opdracht daar goed in. Of het ministerie het nu aan Aad heeft gevraagd of andersom.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er echt een samenwerking is geweest. Immers is daar ook niks in oude kranten artikelen terug te lezen die de nieuwe serie aankondigen. Alleen dat schrijver Aad van Toor is niets wil proberen met een andere formule.

Volgens mij is het verhaal rond die geheimzinnige opdrachtgever gewoon door Aad verzonnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet het wel zeker. Anders zou er bij de aftiteling toch wel een vermelding staan? Aad schrijf zelf alle scripts dus waarom deze niet? En in opdracht van . . . denk ik al helemaal niet. Ik denk dat het 2e scenatio wel klopt, dat Aad de toenmalige minister gevraagd heeft om dit te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet het wel zeker. Anders zou er bij de aftiteling toch wel een vermelding staan? Aad schrijf zelf alle scripts dus waarom deze niet? En in opdracht van . . . denk ik al helemaal niet. Ik denk dat het 2e scenatio wel klopt, dat Aad de toenmalige minister gevraagd heeft om dit te doen.

tsja in opdracht van... of naar idee van... had was indd waarschijnlijk wel vermeld geweest ja, heb je gelijk in

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is op deze manier wel een "slimme" manier geweest om te laten zien wie de opdrachtgever was. Bedenk maar eens een andere reden waarom een opdrachtgever B&A die pakjes op liet halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...