Ga naar inhoud

Billie Turf


Aanbevolen berichten

Met die gemene Meester Kwel (of zoals ik hem altijd noemde, KWAL) :P

hahah

k heb er een film van maar als k die zie dan mot k altijd lachen

dan lig k eg in een scheur als die die grappe uithaal

Link naar bericht
Delen op andere sites
hahah

k heb er een film van maar als k die zie dan mot k altijd lachen

dan lig k eg in een scheur als die die grappe uithaal

^O^

Welke film heb jij? Want er zijn er meerdere, toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

k zal eens kijken

als k em ken vinde

ik weet nog wel hoe die gaat of wat er in gebeurd

billie droomt aan het begin dat ie allemaal taart krijgt te eten in het internaat

en later dan gaat bille met meneer kwel mee om te picknicken

en dat meneer kwel allemaal kneuzingen krijgt doordat hij billie zijn auto laat repareren (een blauwe mini cooper)

en verder dat josje ontvoerd wordt door van die gangsters

verder weet k em nie meer

dan moet ik hem weer zien ( en opzoeken en daar heb k nie zo zin in )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik! Wat is het voor programma?

Er zijn 3 films van uit gebracht van zo'n 90 minuten.

1. Billie Turf Het Dikste Studentje Ter Wereld (1978)

2. " " Haantje De Voorste (1982)

3. " " Contra Kwel (1983)

Echt heel leuk, over een dikke jongen die in een internaat zit, met een meester genaamd Kwel die elkaar het leven zuur maken. Vooral de achtervolgingen tussen die twee zijn echt ^O^

Ook zijn er altijd op het einde een aantal boeven, maar die kunnen niet op tegen de B&A boeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik weet nog wel hoe die gaat of wat er in gebeurd

billie droomt aan het begin dat ie allemaal taart krijgt te eten in het internaat

en later dan gaat bille met meneer kwel mee om te picknicken

en dat meneer kwel allemaal kneuzingen krijgt doordat hij billie zijn auto laat repareren (een blauwe mini cooper)

en verder dat josje ontvoerd wordt door van die gangsters

verder weet k em nie meer

dan moet ik hem weer zien ( en opzoeken en daar heb k nie zo zin in )

Vergeet die achtervolging niet, die is meesterlijk! Kwel op dat karretje van de trap, vervolgens een knal op z'n neus met het schoolbord en loopt hij zelf een zich van geen kwaad bewuste man omver met de woorden "Ga opzij man!" *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vergeet die achtervolging niet, die is meesterlijk! Kwel op dat karretje van de trap, vervolgens een knal op z'n neus met het schoolbord en loopt hij zelf een zich van geen kwaad bewuste man omver met de woorden "Ga opzij man!" *O*

gwoon schitterend

heb jij alle 3 die video's ofzo

ik heb die 2e

nu k de naam zie

k moet tog eens op zoek naar die ene

om een x te digitaliseren

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er zijn 3 films van uit gebracht van zo'n 90 minuten.

1. Billie Turf Het Dikste Studentje Ter Wereld (1978)

2. " " Haantje De Voorste (1982)

3. " " Contra Kwel (1983)

Echt heel leuk, over een dikke jongen die in een internaat zit, met een meester genaamd Kwel die elkaar het leven zuur maken. Vooral de achtervolgingen tussen die twee zijn echt ^O^

Ook zijn er altijd op het einde een aantal boeven, maar die kunnen niet op tegen de B&A boeven.

IK heb alleen de eerste 2. Maar de derde heb ik ook weleens gezien. Geweldige films. Zijn die ook in de bioscoop geweest?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

gwoon schitterend

heb jij alle 3 die video's ofzo

ik heb die 2e

nu k de naam zie

k moet tog eens op zoek naar die ene

om een x te digitaliseren

Ja, ik heb ze alle drie. Heb je ze wel allemaal gezien? Die derde is de beste, dan zit het hele lerarenkorps achter hem aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 months later...
[..]

Ja, ik heb ze alle drie. Heb je ze wel allemaal gezien? Die derde is de beste, dan zit het hele lerarenkorps achter hem aan.

Ik heb ook de eerste 2 op video en de derde helaas niet. Wel gezien. Geniaal hoe Kwel staat te zwaaien met zijn armen als hij op die rolschaatsen staat. En Mina die natuurlijk van de trap aflazert...!

Ook leuk dat Janus en Blinkie het internaat binnen komen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me wel eens af of die acteurs nog wel leven. Zoals die Jan Kruijk (Meester Kwel) bijvoorbeeld. Die is naar mijn idee al aardig op leeftijd in die films en die zijn nu toch al 20 jaar oud...

Weet je dat ik me dat ook afvraag. Nog iets anders: op IMDB.com staat de eerste Billie, Tom Janssen, als Tom Jansen. Nu vraag ik mij af: Klopt dat wel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me wel eens af of die acteurs nog wel leven. Zoals die Jan Kruijk (Meester Kwel) bijvoorbeeld. Die is naar mijn idee al aardig op leeftijd in die films en die zijn nu toch al 20 jaar oud...

Ik heb de regisseur/maker van de films een jaartje geleden gesproken. Jan Kruyk leeft nog... Ik was daar namelijk ook benieuwd naar! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb 2 en 3 wel op video, maar 1 niet. Dus ik kan helaas geen kijkje nemen om te zien of Tom Jansen en Tom Janssen misschien één en dezelfde zijn.

Natuurlijk zou het best kunnen, maar met IMDb weet je het nooit. Zo heeft een of andere onverlaat bij Rinus Michels (de geluidsman van de Diamant en belichter van de Professor) de geboorte- en overlijdensdatum van die andere Rinus Michels opgegeven... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
http://www.imdb.com/name/nm0418078/

Deze Tom Jansen is geboren in 1945, en zou bij Billie Turf dus 33 zijn. Het kan wel, maar leeftijdsverschil (hij speelt een tiener :P) valt vaak wel te merken.

Maar als Tom dan al in die film 33 is, hoe oud moet Dolfie dan zijn in die film en hoe oud was Kwel dan al?

Natuurlijk zou het kunnen, maar ik zet er mijn vraagtekens bij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...