Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De Bassie & Adriaan series werden vroeger, zoals bekend, uitgezonden bij de Tros. Ik weet nog dat ik daar als kind van genoot. Iedere zaterdagavond, met het hele gezin op de bank, Bassie & Adriaan kijken.

Midden jaren negentig stapte B&A op bij de Tros en sindsdien worden de series uitgezonden bij Kindernet/Nickelodeon.

Ik ben benieuwd naar jullie mening! Is die overstap slim geweest? Hebben B&A er goed aangedaan hun series onder te brengen bij Kindernet? Of had hun contract bij de Tros, ons fans, meer kunnen bieden? Misschien dat de circusprogramma's dan nog eens waren uitgezonden of shorties die af en toe eens voorbij zouden komen (in tegenstelling tot Nickelodeon dezer dagen). Misschien was een mooi afscheidsprogramma bij de Tros wel mogelijk geweest. Ik benieuwd naar jullie opinie....

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Bassie & Adriaan series werden vroeger, zoals bekend, uitgezonden bij de Tros. Ik weet nog dat ik daar als kind van genoot. Iedere zaterdagavond, met het hele gezin op de bank, Bassie & Adriaan kijken.

Midden jaren negentig stapte B&A op bij de Tros en sindsdien worden de series uitgezonden bij Kindernet/Nickelodeon.

Ik ben benieuwd naar jullie mening! Is die overstap slim geweest? Hebben B&A er goed aangedaan hun series onder te brengen bij Kindernet? Of had hun contract bij de Tros, ons fans, meer kunnen bieden? Misschien dat de circusprogramma's dan nog eens waren uitgezonden of shorties die af en toe eens voorbij zouden komen (in tegenstelling tot Nickelodeon dezer dagen). Misschien was een mooi afscheidsprogramma bij de Tros wel mogelijk geweest. Ik benieuwd naar jullie opinie....

Ik vind de tros een beetje een vage zender... hoog Frans Bauer gehalte ;)

Verder weet ik niet zo veel van rechten en zo, maar ik denk dat ze bij Nick een hoop meer mensen bereiken dan bij de Tros nu, met al die herhalingen. Zeg zelf, zou jij tweemaal daags naar de Tros kijken voor B&A (vooropgesteld dat de Tros in die frequentie zou uitzenden) en met jou honderdduizenden andere jongeren en ouderen? I think not.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met dat eerste ben ik het al niet eens. Ze maken inderdaad een hoop volksmuziek programma's maar ik ken ook zeer goede Tros producties en programma's (Flikken, Dit was het nieuws, Schone Schijn enz.)

Ik denk dat B&A bij de Tros best hadden kunnen worden ondergebracht bij het Zappelin jeugdblok. Of bijvoorbeeld rond 7 uur waar ook nog al eens jeugdprogramma's geprogrammeerd hebben gestaan. Zappelin zelf scoort misschien minder dan Nick, maar ik blijf vinden dat B&A prime time op de zaterdagavond toch leuk was geweest. Zo blijft het een generatie ding dat in stand wordt gehouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Met dat eerste ben ik het al niet eens. Ze maken inderdaad een hoop volksmuziek programma's maar ik ken ook zeer goede Tros producties en programma's (Flikken, Dit was het nieuws, Schone Schijn enz.)

Ik denk dat B&A bij de Tros best hadden kunnen worden ondergebracht bij het Zappelin jeugdblok. Of bijvoorbeeld rond 7 uur waar ook nog al eens jeugdprogramma's geprogrammeerd hebben gestaan. Zappelin zelf scoort misschien minder dan Nick, maar ik blijf vinden dat B&A prime time op de zaterdagavond toch leuk was geweest. Zo blijft het een generatie ding dat in stand wordt gehouden.

Prime time op zaterdagavond... Denk dat de kijkers van de tros dan eerlijk gezegd liever andere programma's zien. Nickelodeon is echt een zender voor kinderseries. Ik denk dat ze hier het grootste publiek bereiken. Zeg nu zelf: het is een kinderserie

Link naar bericht
Delen op andere sites
Prime time op zaterdagavond... Denk dat de kijkers van de tros dan eerlijk gezegd liever andere programma's zien. Nickelodeon is echt een zender voor kinderseries. Ik denk dat ze hier het grootste publiek bereiken. Zeg nu zelf: het is een kinderserie

Jah oke, maar vroeger heeft het toch wel gewerkt, en scoorde de Tros mooie cijfers met de series.

Ik denk dat de serie nu inderdaad misschien beter bij een kinderzender past. Maar ik blijf er bij: misschien had een mooi afscheidsprogramma bij de Tros wel geproduceerd kunnen, en ik vind het zo jammer dat dat bij Nick niet is gelukt (afgezien van de marathon)

Of zoals EO directeur Hagoort zegt: 'Nickolodeon heeft bij ons de huiskamer veroverd met Bassie en Adriaan. Het is frustrerend dat juist een voormalig programma van de Publieke Omroep ons nu nekt'. Dit na aanleiding van het feit dat het slecht gaat met Zappelin. Nickelodeon scoort op deze manier wel erg makkelijk met een productie waar zij geen geld in hebben moeten steken

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me zelf niet meer herinneren dat ik naar B&A op de TROS heb gekeken, vroeger altijd 's morgens op Kindernet en nu dan 's avonds op Nickelodeon.

Maar de TROS zendt nu vooral andere soorten programma's uit, zoals een of ander Idols-achtig smartlappenfestival :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou de TROS beter gevonden hebben omdat we hier in België dat kunnen ontvangen, net zoals Nederland 1 en Nederland 3.

Maar toch vind ik Nickelodeon passender voor B&A.

Maar da's nu toch geen probleem meer want Bassie & Adriaan is hier elke zaterdag te zien op Ketnet :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Tros vind ik meer bij B&A passen, op Nickolodeon is B&A echt een vreemde eend in de bijt aangezien er alleen maar van die geimporteerde rommel wordt uitgezonden.

Maar het meest ergerlijke vond ik altijd dat ze in het begin op Nickolodeon altijd een paar standaarduitzendingen uitzonden: De sleutel, de Diamant, de Schatkaart en de Reis door de Europa.

Pas na een hele lange tijd hebben ze eerst de Kroon, de Verzonken Stad, en de reis vol Verrassingen uitgezonden.

Sind kort de Professor en pas sinds heeeeeeel kort de Plaaggeest.

Nu nog de shorties....

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Tros vind ik meer bij B&A passen, op Nickolodeon is B&A echt een vreemde eend in de bijt aangezien er alleen maar van die geimporteerde rommel wordt uitgezonden.

Maar het meest ergerlijke vond ik altijd dat ze in het begin op Nickolodeon altijd een paar standaarduitzendingen uitzonden: De sleutel, de Diamant, de Schatkaart en de Reis door de Europa.

Pas na een hele lange tijd hebben ze eerst de Kroon, de Verzonken Stad, en de reis vol Verrassingen uitgezonden.

Sind kort de Professor en pas sinds heeeeeeel kort de Plaaggeest.

Nu nog de shorties....

idd, want ide heb ik maar heeeeeel zelden gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..] Nickelodeon scoort op deze manier wel erg makkelijk met een productie waar zij geen geld in hebben moeten steken

De Tros heeft toen zelf de stekker eruit getrokken, dan moeten ze niet met hangende pootjes terugkomen nu blijkt dat ze het gouden kalf geslacht hebben. Daarbij kan de Tros NOOIT deze frequentie halen, en dat vind ik juist zo lekker, elke dag kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Kindernet zond eerst ook niet alle series uit.

Alleen de Baron series.

Pas in 1997 begonnen ze met de professor,sleutel en de plaaggeest.

Ik weet niet of ze de Diamant ooit hebben uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben het met wonderer eens. Nu kun je tenminste elke dag kijken (of eigenlijk elke nacht)

Dat haalt de tros noooooit. Dus laat maar lekker bij Nick.

Waarom haalt de Tros dat nooooooit, ze kunnen B&A best iedere dag uitzenden rond 19.00 uur op nederland 3 of in het zappelin blok natuurlijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rond 19.00 heeft de tros een ander publiek. Denk eerlijk gezegd dat ze aan dat publiek meer kijkcijfers gaan overhouden..

En zappelin. Ja dat zou misschien ook kunnen.

Maakt mij ook niet zo gek veel uit wie het uitzend

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat Bassie & Adriaan beter bij Nickelodeon past. Nickelodeon heeft minder programma's en dus heb je meer kans dat Nickelodeon het vaker kan uitzenden (niet dat daar de laatste tijd veel van te merken is; Bassie & Adriaan om 23:40 uur :( ). Als Nickelodeon B&A om bijvoorbeeld 20:00 uur zou uitzenden, zou het heel gewoon zijn. Maar als de TROS dat zou doen op bijv. Nederland 2 worden ze voor gek verklaard. En bovendien: bij Nickelodeon zou Bassie & Adriaan dan niet zou gaan wegvallen door bijvoorbeeld een film of een sportwedstrijd. B&A hoort gewoon bij een kinderzender, ook al is B&A natuurlijk voor iedereen leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch vind ik dat de serie bij de tros hoort, daar zijn ze begonnen, en vroeger keek ik ook naar de tros. En toen vond ik het wel wat prettiger kijken, het viel niet weg op sommige momenten, geef mij maar de tros, ik vind dat Nickelodeon naast sommige programmas niet echt leuke heeft, en tros is voor: De grootste familie van Nederland, dus een zender voor de hele familie. Daarom past het wat beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kindernet zond eerst ook niet alle series uit.

Alleen de Baron series.

Pas in 1997 begonnen ze met de professor,sleutel en de plaaggeest.

Ik weet niet of ze de Diamant ooit hebben uitgezonden.

Dat klopt volgens mij niet. Ik kan mij herinneren dat ik heel vroeger ook naar Kindernet keek (1990-1994) en daar zag ik voor het eerst de Sleutelserie. Ik weet nog hoe bang ik toen voor *bb* was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens vind ik dat B&A bij Nickelodeon horen. Vroeger paste het goed bij de Tros, maar toen haalden ze daar nog hoge kijkcijfers. (half miljoen mensen). Nu is dat gewoon niet meer mogelijk. Bovendien krijgen B&A bij Nick (meestal) meer uitzendtijd. :)

't Is eigenlijk net als vragen of wij op FOK horen of hier. Vroeger pasten we op FOK, maar intussen zijn we zo gegroeid en veranderd dat we daar niet meer zullen kunnen zitten, net zoals B&A niet meer bij de Tros zouden kunnen zitten, omdat die frequentie nooit haalbaar zou zijn. *trots*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat klopt volgens mij niet. Ik kan mij herinneren dat ik heel vroeger ook naar Kindernet keek (1990-1994) en daar zag ik voor het eerst de Sleutelserie. Ik weet nog hoe bang ik toen voor *bb* was.

Het klopt ook niet. In 1996 zijn ze pas begonnen met uitzenden van de plaaggeest, maar de andere series zonden ze daarvoor al uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...