Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoe zit het met de rechten van de uitzendingen van het B&A-circus. Ik weet dat rond kerst en oud en nieuw vroeger vaak het B&A-circus werd uitgezonden door de TROS. Hoe kan het zijn dat Aad en Bas de rechten niet hebben hiervoor, terwijl het hun circus was?

Link naar bericht
Delen op andere sites

topictitel verberterd (typo)

Ik meen dat de rechten bij Joop van den Ende lagen en dat ze die hebben gekocht, ze waren namelijk ook bezig met de circusvoorstellingen op video uit te brengen voor Adriaan ziek werd.

Voor zover ik begrepen heb ligt het nog op stapel om dit te doen, wanneer geen idee, ik denk nog voor 2010 (want het contract met Bridge loopt iig nog tot 2010).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

die voorstellingen zijn allemaal hetzelfde :/ ze doen altijd hetzelfde...

Kom je hier nou de sfeer verzieken ofzo? Heb jij de circusvoorstellingen gezien dan? Zo nee, houdt dan je mond... Een circusvoorstelling is inderdaad wel mooi iets anders dan een lachspektakelshow voorstelling. In het circus treden natuurlijk niet alleen B&A op...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kom je hier nou de sfeer verzieken ofzo? Heb jij de circusvoorstellingen gezien dan? Zo nee, houdt dan je mond... Een circusvoorstelling is inderdaad wel mooi iets anders dan een lachspektakelshow voorstelling. In het circus treden natuurlijk niet alleen B&A op...

GOED GEZEGD _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, een klein beetje het zelfde waren ze wel moet ik eerlijk zeggen.

De lachspektakelshow in de zalen waren alle sketsjes achterelkaar en in het circus werd dat afgewisseld met circusnummers, ik heb alle circusshows op de band staan dus ik kan er over meepraten.

O.a het glas appelsap, de man in de geluidsbox en dus ook spoken bestaan niet, de spreekstalmeester (aankondiging zoals dat in een circus hoort...), de hypnozeact, de scherpshutter en het briefje van 10 op de kruk.

Deze heb ik op de band staan in het circus, het glas met appelsap in dan zelfs in 2 gesplitst, nadat Bassie het glas met appelsap over zich heeft gekregen zegt Bassie "ik ga even een droge pamper aantrekken" en dan komt Herman Renz.

Na die act komt Bassie terug met een nieuw glas sap voor Adriaan.

De watercamera en de trechter heb ik inderdaad nog nooit in het circus gezien en in het circus zongen ze andere liedjes zoals "het circus is weer in de stad, alles is voor Bassie, Ga je mee?, Ik ben een clown (met daar achteraan de Crockson-act door hunzelf)

Die rechten liggen bij de TROS Copyrigt staat er bij de aftiteling van het circus.

probeer eens via http://www.beeldengeluid.nl of bestel ze gewoon bij de TROS afdeling publieksvoorlichting, zij geven je bestelling door aan het archief en zij kopieren het voor je als zij echt die rechten hebben zo ben ik er ook aan gekomen, het kost 30 euro per uitzending.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, een klein beetje het zelfde waren ze wel moet ik eerlijk zeggen.

De lachspektakelshow in de zalen waren alle sketsjes achterelkaar en in het circus werd dat afgewisseld met circusnummers, ik heb alle circusshows op de band staan dus ik kan er over meepraten.

O.a het glas appelsap, de man in de geluidsbox en dus ook spoken bestaan niet, de spreekstalmeester (aankondiging zoals dat in een circus hoort...), de hypnozeact, de scherpshutter en het briefje van 10 op de kruk.

Deze heb ik op de band staan in het circus, het glas met appelsap in dan zelfs in 2 gesplitst, nadat Bassie het glas met appelsap over zich heeft gekregen zegt Bassie "ik ga even een droge pamper aantrekken" en dan komt Herman Renz.

Na die act komt Bassie terug met een nieuw glas sap voor Adriaan.

De watercamera en de trechter heb ik inderdaad nog nooit in het circus gezien en in het circus zongen ze andere liedjes zoals "het circus is weer in de stad, alles is voor Bassie, Ga je mee?, Ik ben een clown (met daar achteraan de Crockson-act door hunzelf)

Die rechten liggen bij de TROS Copyrigt staat er bij de aftiteling van het circus.

probeer eens via http://www.beeldengeluid.nl of bestel ze gewoon bij de TROS afdeling publieksvoorlichting, zij geven je bestelling door aan het archief en zij kopieren het voor je als zij echt die rechten hebben zo ben ik er ook aan gekomen, het kost 30 euro per uitzending.

Rechten zijn nu gekocht door B&A zelf (teminste zo werd vertelt op 1 juli)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Rechten zijn nu gekocht door B&A zelf (teminste zo werd vertelt op 1 juli)

Inderdaad. En er bestonden plannen om het op dvd uit te brengen, maar toen werd Aad ziek. Dus hebben ze noodgedwongen besloten het uit te stellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad. En er bestonden plannen om het op dvd uit te brengen, maar toen werd Aad ziek. Dus hebben ze noodgedwongen besloten het uit te stellen.

Ja maar toen waren de rechten nog niet gekocht, er waren toen alleen plannen voor

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zelf heb de afleveringen van de TROS gekocht in april voor 30 euro per uitzending.

Wat ik al zei op de aftiteling staat copyrigt TROS, dus volgens mij lagen die rechten niet eens bij Bas en Aad zelf anders had ik die uitzendingen toch ook nooit kunnen krijgen/kopen.

Als je ze besteld dan krijg je ze op videoband op dvd doen ze niet, en dan krijg je 1 uitzending per band mits je meer uitzendingen in 1x besteld zoals ik deed, ik heb nu 6 circusshows achterelkaar.

O.a in Drachten, Venlo, Enschede en Belgie, ze duren 40 minuten per uitzending.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal het noh sterker maken ik was voor totaal 435 euro kwijt maar had wel gelijk veel onbrekende programma's, o.a

Bassie en Adriaan op de Henri dunant, triviant, bananasplit, allemaal familie, 100 maal B&A en nog wat andere met de circusprogramma's.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kom je hier nou de sfeer verzieken ofzo? Heb jij de circusvoorstellingen gezien dan? Zo nee, houdt dan je mond... Een circusvoorstelling is inderdaad wel mooi iets anders dan een lachspektakelshow voorstelling. In het circus treden natuurlijk niet alleen B&A op...

Daar krijg ik nou echt lichte jeuk van! Steeds wanneer iemand een stevige uitspraak doet, heb jij het over "de sfeer verzieken."

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mag uithalen ook? O-)

Zolang het niet naar mij is...

Ben het trouwens wel gedeeltelijk met je eens, maar sommige opmerkingen snijden wel heel weinig hout en lijken er alleen maar op uit om te rellen, dus ik snap Maiko's reactie ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zal het noh sterker maken ik was voor totaal 435 euro kwijt maar had wel gelijk veel onbrekende programma's, o.a

Bassie en Adriaan op de Henri dunant, triviant, bananasplit, allemaal familie, 100 maal B&A en nog wat andere met de circusprogramma's.

435 euro ??? dat is wel ontzettend veel zeg.

Je mag hopen dat die stukjes dan niet nog eens ergens anders op komen te staan, bijv. een DVD van 10 euro :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...