Ga naar inhoud

Ronde 1-12  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Teenage Mutant Ninja Turtles (1989)
    • Power Blade (1991)


Aanbevolen berichten

Teenage Mutant Ninja Turtles (1989)

De Ninja Turtles moeten de Life Transformer Gun van Shredder terugpakken, die Splinter weer terug kan laten keren naar zijn menselijke vorm.

 

vs.

 

Power Blade (1991)

NOVA moet de Master Computer herstellen, die is uitgeschakeld door aliens.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide spellen veel gespeeld vroeger. Weet nog wel dat ik bij Turtles ergens vast kwam te zitten, vooral dat onderwater gedeelte vond ik lastig. :P 

Power Blade heb ik echter nog meer gespeeld, zo leuk! Om nog maar te zwijgen over de fantastische soundtrack. Mijn favoriete NES soundtrack van allemaal denk ik wel.

 

Ik ga voor Power Blade.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeer lastige keuze, want allebei top titels...

 

Toch voor de Turtles gekozen. Dit was echt een klassieker en ook een zeer uitdagende game. Leuk was vooral de afwisseling in gameplay. Je moest voortdurend kijken met welke Turtle je welke situatie het best kon aanpakken. Daarnaast moest je zowel Side-scroll levels door, maar was er ook een lastig water level en kon je met de Turtle-van over de kaart rijden. Veel bekenden uit de serie waren er ook bij, naast Shredder, Bebop en Rocksteady zelfs een legendarische battle tegen de Technodrome zelf (enige Turtles spel waar dit voorkwam en deze was zooooo moeilijk _O_). De soundtrack sprak me ook aan, vooral de Boss-Battle theme ademde 'gevaar' uit.

 

Uiteindelijk ben ik vroeger bij menig klasgenoot langgeweest om deze uit te spelen, omdat het niemand lukte... sommigen kwamen heel ver, maar strandden dan alsnog op het vliegveld bij het deel waar je door hele kleine gaatjes heen moest terwijl er 2 stekelige objecten van beide kanten op je af kwamen (waar je ook in 1 keer door af ging) ;) (bij 16:30 in de long play video in de OP)

 

Power Blade is ook zeer sterk en vooral ook de soundtrack. Toch was deze voor m'n gevoel wat kort en makkelijk en qua gameplay iets eentoniger dan Turtles. Wat overigens niet veel weten is dat deze nog een verschrikkelijke opvolger heeft gekregen... ;) 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Na lang wikken en wegen en met heel veel wrok heb ik toch gekozen voor de Turtles.

Powerblade is echt een fantastisch spel waar ik heel, heel veel plezier mee heb gehad, maar het is uiteindelijk toch minder klassiek dan de Turtles. 

Het blijft jammer dat deze 2 topspellen al zo vroeg tegenover elkaar staan.

 

Turtles dus...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...