Ga naar inhoud

Verslag forummeet 18 september


Aanbevolen berichten

De locaties dus...

Hier komt mijn verhaal! Ik sta niet in voor de gevolgen van het lezen hiervan...

Ik zal maar meteen beginnen in Rotterdam, want daar zou de bende aan de achterkant van het station samenkomen. Toen ik bij deze uitgang kwam bleek Wer Al-Zwowe (vanaf nu Albert) al klaar te staan met een krantje. Er stond helaas niks in over ontsnapte boeven! Even later arriveerden ook Doeska (Tim) en Lennert en de pa van Lennert die na 24 seconden al een bon wegens onbetaald parkeren kreeg. Toen even later rpc123nl (Robert) belde dat hij 1) vertraagd was en 2) Wonderer (Maike) ziek was en niet kwam zat het meteen al lekker tegen. Gelukkig arriveerde Angela op tijd! Na een kwartier kwam ook Robert en hoppa, in de auto en op weg naar Vlaardingen, voor locatie 1: de villa van de Baron uit de Schatkaart!

De villa zag er mooi uit, eigenlijk een stuk vrolijker dan in de serie. Naast de villa stond een auto, en daarnaast stond....een persoon! De nieuwe baron! Of beter gezegd: de oude, want hij zat al 25 jaar in de villa! Hij wist nog goed dat (de cameracrew van) Bassie en Adriaan bij het huis had gefilmd, en wat bleek ze hebben ook IN het huis gefilmd! Wij blij en we mochten zelfs naar binnen! En jawel..we stonden in de kamer van de Baron! Wat een belevenis! Het huis was doorschoten met jongeren, wat ze precies deden weet ik niet meer maar ze waren volgens mij toch wel n beetje fan want er werd een videoband van de Schatkaart gehaald en meerdere personages passeerden de revue. Uniek was het moment dat op de TV de Baron prijkte, op zijn stoel naast de schouw, waar zich nu de TV bevond!

Voldaan vervolgden wij onze weg en we gingen richting het centrum van Vlaardingen. Van het politiebureau van vdSteen is helaas niks meer over, een nieuw pand *snif* Wel kregen we het voor elkaar dat de receptioniste speciaal voor Angela even naar vdSteen vroeg!

In rap tempo volgden de locaties elkaar daarna op: De Stadsgehoorzaal , waar zich de Rekwisietenzolder bevond (hebben we niet gezien) en de achterkant van het gebouw waar Adriaan in de Plaaggeest halsbrekende toeren uithaalde, sja dat muurtje is immens hoog! Zelfs met 'pootje' kom je er niet op...

Het stadhuis ligt er nog wel hetzelfde bij, maar ipv een auto met caravan reed er nu een vrouw op brommer langs...verder was het poortje van het boevenhuis uit de sleutel niet te zien omdat er iets krottigs voorgetimmerd is, maar de locatie was nog wel herkenbaar en het poortje zal er nog zijn geweest!

De schandebakker is inmiddels een schandemakelaar, maar dat weerhield Angela er niet van om nog even 2 schavuiten knoerthard het pand uit te sodemieteren! 'Goeiemiddag, mag ik hier even 2 mensen naar buiten gooien?' 'Ja hoor...' Geweldig!!

Ook kwamen we langs Bas' huis, het Visserijmuseum en het pakhuis uit de Schatkaart waar de boeven zich verschanst hadden. Het achteromsteegje is er nog steeds, maar het gebouw is grotendeels gerenoveerd. Ook de Pelmolen hebben we gezien, het was een aaneenschakeling van herkenning!

Ons wachtte hierna het Lickebaertbos, maar het zoeken van het juiste veldje is onbegonnen werk.We waren bij een veldje dat het goeie had KUNNEN zijn, maar zekerheid heb je niet en aangezien we al aardig wat vertraging op het schema hadden gingen we door, richting Teylingen! Maar eerst: Garage Piet vd Kooij!

En wat schetst onze verbazing: het pand is in bijna exact dezelfde staat als bijna 30 jaar geleden! Alleen de letters zijn anders, maar het raam, het houtwerk, zit er nog en binnenin de garage heeft de tijd stilgestaan...dezelfde tegeltjes, dezelfde sfeer, niks leek er veranderd! Dit was voor ons toch een grote, aangename verrassing...

Er moest natuurlijk wel weer wat gereconstrueerd worden: jawel jullie voelen m al aankomen: Bandeeeen!!! Lennert liet zich door Angela in autobanden inpakken. Angela schopte Lennert vervolgens omver en rolde hem de straat door: GENIAAL!!!!! Wát n actie! Welagen helemaal dubbel en Lennert, onder de smeer, was zichtbaar in zn noppies :) Na Adriaan is Lennert de 2e autobandenrolkampioen van Nederland!

Na dit geweldige bezoek peerden we m naar Teylingen, dat helaas steeds meer omgeven wordt door woonwijken, Teylingen zelf is natuurlijk wel nog gewoon hetzelfde, wel ietsje groener. Aangezien Robert, Angela en ik eerder bij teylingen waren dan de rest gingen we ons natuurlijk wel even verstoppen...de poort ging dicht ;) en we verstopten ons in het Baronstruweel! Geniaal!

*KNAL* Dat was de poort! Datbetekent dat ze op...en toen werden we al gevonden.. :(

We hebben het hele gebeuren van binnen en buiten bekeken, en het was een en al Kroonsfeer! Aangezien er verder geen kip te vindenwas konden we naar hartelust scenes uit de Kroon spelen, achtervolgingen, ontsnappingen, kreten en het drommels, drommels was niet van de lucht! Het pontje is er al niet meer maar de resten zijn nog goed zichtbaar! Het pontje bestaat overigens nog steeds en bevindt zich nu in Valkenburg (Zuid-Holland) alwaar nu per dag honderden kinderen eroverheen fietsen (dit scheelt ze bakken tijd!), dus het heeft een goed doel...

Na Teylingen wachtte nog één locatie: Haarlem en dan wel de Koepelgevangenis waar VJ en de Baron uit ontsnapten. De locatie was zeer gemakkelijk herkenbaar en de VJ-loopjes waren niet van de lucht! Onder toeziend oog van Molen Adriaan begaven we ons naar het stdscentrum om in Eetcafé 'de Baron' deze prachtige dag af te sluiten.

Het bleek natuurlijk een geniaal eetcafe waar we heerlijk hebben gegeten en hebben nagepraat over de gewezen dag. Voor 15 euro hadden we een driegangenmenu! Maar helaas: aan alles komt een einde en ook aan deze dag: Eerst verlieten Lennert en zijn vader Haarlem, de overige 5 keuvelden nog na met wat koffie maar ook zij gingen even later naar huis...ik nam de bus naar Ouderkerk, de rest reed met Robert mee en wat er toen is gebeurd weet ik niet, dat moet je hun maar vragen ;)

Het was een geniale dag, en er komt zeker een vervolg hierop, met andere locaties! Foto's volgen nog...en die zijn zomogelijk nóg genialer!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hardstikke leuk voor jullie dat jullie een fijne dag gehad hebben! De volgende "meet" zal ik er kosten wat kost bij zijn! Binnekort ga ik nog ff met een vriend van mij (Dennis, hier ook aangemeld op dit forum) naar Tyelingen op de fiets! 60 km bij ons vandaan, maar ja... Je moet er wat voor over hebben! Maar ik hoop dat er nog meer verslagen van de forummeet komen! En uiteraard veel foto's!

P.S. Boevenhuis uit de Schatkaart ben ik al heengefietst met die vriend, twas idd erg fleurig tegenwoordig... Veel rood geverfd! Stadsgehoorzaal ook, uiteraard ook de achterkant ervan... Bassie's huis, stadhuis....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het tweede verslag:

Aangezien ik rekening had gehouden met eventuele vertragingen, was ik al een half uur van te voren bij station Rotterdam centraal. Na een tijdje daar rond gekeken te hebben, besloot ik naar de afgesproken plaats aan de achterkant te gaan. Er bleek echter nog niemand van de groep te zijn. Dus daar stond ik een tijdje te wachten, tot mijn oog op een bak met gratis kranten viel (Metro). Net toen ik deze wou beginnen te lezen, kwam Dr. Ommels(Jorrit) aan. Na een tijdje bijgepraat te hebben en gezocht te hebben naar nieuws over boeven, kwam Doeska (Tim) aan. Even later ariveerde Lennert met zijn vader, die voor de 2e keer in één weekend een parkeerboete kreeg. Maar goed, even later kwam het bericht dat rpc123nl (Robert) iets later kwam en dat Wonderer (Maike) ziek was. Maar toen Angela aankwam en wat later Robert konden we vertrekken.

Ik zat samen met Tim en Lennert in de auto van Lennert's vader. Nadat we eerst iets verkeerd reden, waardoor we al langs een aantal locaties kwamen, kwamen we bij het boevenhuis uit de schatkaart aan, waar Lennert voor het bekende boevenmuziekje zorgde. Toen we er even buiten waren vroegen we aan de eigennaar of hij besefte dat zijn huis regelmatig op tv te zien was. Hij bleek het te weten en vertelde dat er ook binnen opnames gemaakt waren. Dat wilden we natuurlijk zien en dat mocht. Daar hebben we nog een stukje van de schatkaart gezien op een tv die op de plaats stond, waar de stoel van de Baron heeft gestaan.

Nadat we even om reden over het brugje uit de plaaggeest (waar die jongen vanaf valt) gingen we naar de locatie van het oude politiebureau. Maar daar bleek een nieuw bureau te staan.

Daarna maakten we een tochtje door de stad. Langs de stadsgehoorzaal, het stadshuis, de schuilplaats van de boeven uit de sleutel, de schandemakelaar (vroegen een bakkerij).

Vervolgens heeft Lennert nog een verjaardagskaart, die door ons allen getekend is, bij Bas door de brievenbus gegooit. We zijn nog bij het museum uit de Kroon gestopt en bij het pand, waar de boeven zich op het eind van de schatkaart verstopten.

We zijn nog even bij een mogelijke caravanlocatie geweest, maar daar waren we na een halve minuut weer weg (kan iets langer geweest zijn, maar in ieder geval erg kort).

Toen gingen we naar Garage Piet van der Kooij. Tot mijn verbazing zag het daar er nog bijna hetzelfde uit als ten tijde van de plaaggeest. Daar hebben we ook nog een scene na kunnen spelen (Angela rolde Lennert in wat autobanden weg).

En daarna zijn we naar de ruïne van Teylingen gegaan. Maar waar was iedereen ineens gebleven? Toen zag ik ineens een bekend struweel, dus daar maar naartoe. En wie dacht je dat daar achter zaten? Nee, niet de boeven, maar wel de rest van de groep.

We hebben een aantal scenes nagespeeld, indien mogelijk met de oorpronkelijke camerahoeken. En dat kan lastig zijn als ze een informatiehokje er bij gebouwd hebben. We hebben ook Maike nog even gebeld, met de boodschap: Dat was de poort...

Na deze leuke dingen zijn we naar de gevangenis gegaan. Maar dan wel er buiten. En ik heb het voor elkaar gekregen om aan de baron te ontsnappen (ik heb daar de bekende Japie ren gedaan, uit de geheimzinnige opdracht).

Wat later zijn we de Baron in gegaan. Dat wil zeggen eetcafé de Baron. Daar hebben we een heerlijk driegangenmenu gehad. Maar aangezien het al laat werd, hebben we afscheid genomen van Lennert en zijn vader. Even later van Jorrit. Daarna heeft Robert, Angela, Tim en mij naar station Rotterdam Alexander gebracht waarna we allen op onze weg terug gingen.

Deze dag heb ik als bijzonder plezierig ervaren en is daarom zeker voor herhaling vatbaar. Maar dan natuurlijk met een aantal nieuwe locaties.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ga ook zeker weten de volgende keer mee. als ik dit zo lees dan was het reuzegezellig.

EN IK GA MEE REKEN DAAR MAAR OP

*b2* wat zeggie

*baron* ik zei IK GA MEE REKEN DAAR MAAR OP

*b2* o dan heb ik je toch goed verstaan

*baron* drommels drommels drommel

*b2* wa zeggie nou

*baron* IK ZEG DROMMELS DROMMELS DROMMELS

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jorrit en Albert, bedankt voor de mooie verslagen. "Ze hadden van mij kunnen zijn!", zullen we maar zeggen... *baron* Wat een geweldige dag met zeer onverwachte hoogtepunten.

Ik had vandaag andere verplichtingen en heb nog weinig kunnen doen met het foto- en videomateriaal. Wel kan ik jullie vast verklappen dat de opnames technisch gezien bij vlagen niet erg geniaal zijn, maar dat komt van het lachen en hou dan maar eens een camera stil!! ^O^

De beelden maken natuurlijk alles weer ruimschoots goed!!

Nadat Albert mij zijn Mini DV stuurt (je krijgt mijn adres), zal ik er een DVD van maken. Kan wel een paar weekjes duren en het zal niet zo'n mega-produktie worden als we van DJ zijn geweest, maar toch...

De foto's zal ik zsm ergens plaatsen, dat laat ik nog wel weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jorrit en Albert, bedankt voor de mooie verslagen. "Ze hadden van mij kunnen zijn!", zullen we maar zeggen... *baron* Wat een geweldige dag met zeer onverwachte hoogtepunten.

Ik had vandaag andere verplichtingen en heb nog weinig kunnen doen met het foto- en videomateriaal. Wel kan ik jullie vast verklappen dat de opnames technisch gezien bij vlagen niet erg geniaal zijn, maar dat komt van het lachen en hou dan maar eens een camera stil!! ^O^

De beelden maken natuurlijk alles weer ruimschoots goed!!

Nadat Albert mij zijn Mini DV stuurt (je krijgt mijn adres), zal ik er een DVD van maken. Kan wel een paar weekjes duren en het zal niet zo'n mega-produktie worden als we van DJ zijn geweest, maar toch...

De foto's zal ik zsm ergens plaatsen, dat laat ik nog wel weten.

Kun je mij het stukje met de politievrouw die de adjudant belt asap sturen? Dan kan ik er misschien nog op inhaken met Dick, de 23ste. Zou leuk zijn ;)

En nogmaals, ik baal echt nog meer dan de Baron die in de val is gelopen dat ik er niet bij kon zijn :( :( :(

Volgende keer kom ik gewoon, al heb ik 42 graden koorts!

(Vandaag nog wel de koepel in breda gezien, plus een cafe dat "De Kroon" heette, alleen geen fototoestel bij me :'( )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kun je mij het stukje met de politievrouw die de adjudant belt asap sturen? Dan kan ik er misschien nog op inhaken met Dick, de 23ste. Zou leuk zijn ;)

En nogmaals, ik baal echt nog meer dan de Baron die in de val is gelopen dat ik er niet bij kon zijn :( :( :(

Volgende keer kom ik gewoon, al heb ik 42 graden koorts!

(Vandaag nog wel de koepel in breda gezien, plus een cafe dat "De Kroon" heette, alleen geen fototoestel bij me :'( )

0w, ow... Ik vindt het idd erg sneu voor je! Een dag waar je al z0'n tijd naar toe kijkt in eens afgeblazen moet worden (voor jou dan)! Het is flink matig idd! MAar ja Sh*t Happens... Volgende keer ben ik er ook bij hoor! (Niet dat jij daar een stuk vrolijker van wordt) Maar ik zou het voor geen goud willen missen! Meesterlijk gewoon! Wonderer, ik leef met je mee! MAar wat er ook gebeurt.... (vul de rest zelf maar in! ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die foto's zijn echt GE-NI-AAL! God, wat wil ik dat ik erbij was geweest... :'(

HEEL snel nog een keer doen. Bij voorkeur voor ik naar de VS vertrek :P

Oh yeah, Robert, jouw commentaar is ook fantastisch ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Prachtige foto's,mooie toelichting erbij.

Zo te zien hebben jullie een geweldige dag gehad.

Lijkt mij ook geweldig om al die plekken uit de series te zien.

Maar ik woon ook erg ver weg.Als ik wat dichterbij gewoond

had,was ik zeker meegegaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook in Augustus met een paar vrienden naar Vlaardingen geweest ! Ik was idd ook erg gecharmeerd van de OPEL- GARAGE ! Haast nog precies identiek !

In de Stadsgehoorzaal kregen wij een rondleiding ! Ze hadden daar nog nooit van een rekwisietenzolder gehoord, zelfs niet iemand die er al 25 jr. werkte !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben ook in Augustus met een paar vrienden naar Vlaardingen geweest ! Ik was idd ook erg gecharmeerd van de OPEL- GARAGE ! Haast nog precies identiek !

In de Stadsgehoorzaal kregen wij een rondleiding ! Ze hadden daar nog nooit van een rekwisietenzolder gehoord, zelfs niet iemand die er al 25 jr. werkte !

Hahaha... Dat is wel apart! Ik heb niet zo'n rondleiding gedaan. Misschien een idee voor in de toekomst. Kost het geld? En waar is die Garage precies? Daar zou ik ook wel eens een kijkje willen nemen! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hahaha... Dat is wel apart! Ik heb niet zo'n rondleiding gedaan. Misschien een idee voor in de toekomst. Kost het geld? En waar is die Garage precies? Daar zou ik ook wel eens een kijkje willen nemen! *)

Die garage ligt aan de Kethelweg in Vlaardingen. P.A. van der Kooij heeft ook nog andere vestigingen in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.opeldealer.net! Daar staat alles over P.A. van der Kooij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die garage ligt aan de Kethelweg in Vlaardingen. P.A. van der Kooij heeft ook nog andere vestigingen in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.opeldealer.net! Daar staat alles over P.A. van der Kooij.

Oké, ik zal eens kijken! En als het goed weer is er een keer heen gaan! Bedankt! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jongens, loop es niet zo te baggeren joh. *(* De laatste vier berichten zijn amper nuttig te noemen en daarvoor was het ook niet super interessant. Let even op alsjeblieft.

Oké, de laatste 2 waren een beetje overbodig... Maar je mag toch wel wat informatie vragen over locaties enz.? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jongens, loop es niet zo te baggeren joh. *(* De laatste vier berichten zijn amper nuttig te noemen en daarvoor was het ook niet super interessant. Let even op alsjeblieft.

Sorry, hoor! Maar ik ben niet de enige...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kom op zeg je hoeft echt niet altijd op deat soort berichten (zoals nu van Wonderer) te reageren, als je er maar wat mee doet,

de dag was trouwens geweldig, ik heb egt genoten.

volgende tour naar Naarden en Schoonhoven ??? ;):P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kom op zeg je hoeft echt niet altijd op deat soort berichten (zoals nu van Wonderer) te reageren, als je er maar wat mee doet,

de dag was trouwens geweldig, ik heb egt genoten.

volgende tour naar Naarden en Schoonhoven ??? ;):P

Oh yeah, Schoonhoven baby! Al heb ik 42 graden koorts, ik ga mee!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Ik heb het kastje, dat de eigenaar van het boevenhuis uit de schatkaart liet zien, gespot in de serie. De luidspreker van het afluisterapparaat staat er op (zie Schatkaart deel 1 op 1 uur 42 minuten.)

Ik heb het ook meteen de dag erna opgezocht, en nogmaals ik vond het geweldig, misschien kan ik via die vage kennis nog wel een keer binnen kijken :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...