Ga naar inhoud

Baantjer


Aanbevolen berichten

Weet iemand trouwens uit welke aflevering de scène komt waarin De Cock en Vledder naar het (oude) bureau teruglopen en enkele jongens passeren, die met motoren op de stoep bij het bureau staan? Je hoort dan even keiharde housemuziek schallen. Die scène is me steeds bijgebleven, maar ik heb geen idee welke aflevering het is.

Voor de duidelijkheid, het is dus een kort fragment, de rechercheurs lopen terug na een bezoek ergens en passeren dan die jongens.

Ik heb het fragment gezien en het komt uit ''De Cock en de moord met de schaar''. (Seizoen 2) Je ziet een aantal jongens met een scooter staan voor het politiebureau en je hoort ook keiharde housemuziek. Volgens mij was dit het fragment dat je bedoelde ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb het fragment gezien en het komt uit ''De Cock en de moord met de schaar''. (Seizoen 2) Je ziet een aantal jongens met een scooter staan voor het politiebureau en je hoort ook keiharde housemuziek. Volgens mij was dit het fragment dat je bedoelde ;)

Aha Dus het zit in die aflevering. Het zijn zo van die dingen die je je herinnert, terwijl je totaal niet meer weet uit welke aflevering het komt, maar het is dus De Schaar. Kan ook wel kloppen, want ook in die winkel van Ruut van Billingen hoorde je die harde muziek. Scène paste er dus wel een beetje bij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aha Dus het zit in die aflevering. Het zijn zo van die dingen die je je herinnert, terwijl je totaal niet meer weet uit welke aflevering het komt, maar het is dus De Schaar. Kan ook wel kloppen, want ook in die winkel van Ruut van Billingen hoorde je die harde muziek. Scène paste er dus wel een beetje bij.

Waarom was je daar eigenlijk zo naar op zoek?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom was je daar eigenlijk zo naar op zoek?

Zoals ik al schreef kunnen dit soort dingen mij heel lang bezig houden. Ik wist dat MarsM allevier de seizoensboxen heeft, vandaar eigenlijk mijn vraag, verder eigenlijk niets bijzonders. Het zijn zo van die leuke weetjes.

Edit: Ohja en die scène viel me destijds ook op omdat 'ie zo anders is als vele anders shots waarin De Cock en Vledder teruglopen naar het bureau. Meestal hoor je dan een stukje Toots, nu dus die housemuziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
voor niet te veel geld mag ik hopen... het is namelijk best zonde want die dvd's met 2 afleveringen kosten bijna overal 10 euro, terwijl je voor 30 euro een heel seizoen hebt van 13 afleveringen...

tenzij je 1 van die afleveringen afzonderlijk heel leuk vindt ;)

Nee hoor, was in de aanbieding bij V&D voor 4.99 ;) (anders had ik 'm niet gekocht).

Ik wou de moord op de moordenaar graag zien, maar hij viel enorm tegen helaas :{.

Link naar bericht
Delen op andere sites

haha, ja klopt dat had ik ook toen ik 'm voor het eerst zag. Het duurde ook ontzettend lang voor die man uiteindelijk zelf werd vermoord. Ik vond aan de andere kant wel dat Jack Wouterse ontzettend goed speelde ^O^ . Maar voor de betere afleveringen moet je ze eens bekijken uit seizoen 2, die uit zijn op dvd dan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
haha, ja klopt dat had ik ook toen ik 'm voor het eerst zag. Het duurde ook ontzettend lang voor die man uiteindelijk zelf werd vermoord. Ik vond aan de andere kant wel dat Jack Wouterse ontzettend goed speelde ^O^ . Maar voor de betere afleveringen moet je ze eens bekijken uit seizoen 2, die uit zijn op dvd dan ;)

Ja Jack Wouterse speelde goed, maar het verhaal enz. viel me erg tegen. Ik had namelijk van verschillende mensen gehoord dat het een erg leuke aflevering was, maar ik vond dus van niet ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar voor de betere afleveringen moet je ze eens bekijken uit seizoen 2, die uit zijn op dvd dan ;)

Ik heb de box van seizoen 2 inmiddels ook in bezit (inclusief de scène met de jongens met de scooters ;) ). Inderdaad 1 van de allerbeste seizoenen ooit wat Baantjer betreft. Die box ziet er trouwens verder ook prima uit. Mooie verpakking en de afleveringen zijn netjes op de box gezet, daarnaast zien ook de menu's er perfect uit!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een vraagje aan Antonio, want jij had namelijk seizoenbox 2: :)

is het bij jou DVD ook zo dat bij de cock en de moord op de rode roos na de intro geen titel staat weergegeven?

Na een tijd stoppen namelijk de credits en verdwijnen de rode balkjes met de scriptschrijver, producent, titel enz..

Link naar bericht
Delen op andere sites
is het bij jou DVD ook zo dat bij de cock en de moord op de rode roos na de intro geen titel staat weergegeven?

Na een tijd stoppen namelijk de credits en verdwijnen de rode balkjes met de scriptschrijver, producent, titel enz..

Ja. Dat is mij ook ook zo. Na de naam Den Koninghen - Hans Karsenbarg worden geen namen getoond. Ook de naam van de aflevering ontbreekt.

Wel vreemd idd. Ben benieuwd of dat ook op tv zo was. Ik kan me wel herinneren dat ik de titel heb zien staan.

Overigens: als seizoen 5 ook als dvd box verschijnt (of als herhaling op tv komt) moet je eens letten op de titel De Cock en de moord op de schandknaap. Dat laatste woord staat namelijk verkeerd geschreven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er viel me trouwens nog iets op. In het menu kun je op het nummer van de aflevering klikken om die aflevering te starten. Bij sommige afleveringen wordt er echter ook een woord onderstreept. ls je daar op klikt start de aflevering ook. (voorbeeld: Moord op papier en Moord met 300 getuigen).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Overigens: als seizoen 5 ook als dvd box verschijnt (of als herhaling op tv komt) moet je eens letten op de titel De Cock en de moord op de schandknaap. Dat laatste woord staat namelijk verkeerd geschreven.

Toch niet schantknaap he? ;)

Effe OT... komen jouw prive-berichten nou gewoon bij me door of heb je de mijne nog niet gelezen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt ja :)

Je hebt trouwens wel meer slordigheidsfoutjes. Bijvoorbeeld dat op de hoes ''de moord op papier'' staat, terwijl dit eigenlijk niet de goede titel is. In het menu van de DVD staat het weer wel goed: ''De dood op papier''

dat viel mij trouwens ook op ja... er stond toen dacht ik Schandkaap (zonder n) |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch niet schantknaap he? ;)

Effe OT... komen jouw prive-berichten nou gewoon bij me door of heb je de mijne nog niet gelezen?

Veel erger: er staat 'schandkaap' |:(

Ook effe OT... Jouw berichten komen prima aan, ik heb je laatste bericht al beantwoord ook!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je hebt trouwens wel meer slordigheidsfoutjes. (

Vandaag was op de Belgische TV de aflevering De moord onder doktoren te zien (uit seizoen 1). Hierbij gebeurde ook iets vreemds:

- De titel stond ineens geschreven als De moord onder DE doktoren, terwijl het altijd zonder het woord 'en' was.

- De complete aftiteling ontbrak. Je zag wel de beelden van Amsterdam vanuit de lucht, maar er stond totaal geen tekst in. Uiterst vreemd. Zou het dezelfde sufferd zijn geweest die ook de titels van de rode roos is vergeten? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze blijven bij baantjer ook steeds de volgorde van de afleveringen veranderen

seizoen 1

- de motorclubmoord gaat van afl. 1 naar 5

seizoen 4

- de moord op de priester en de moord zonder effect omgedraaid (aflevering 6 en 7)

seizoen 8

- de dode duivenmelker en de moordende wreker omgedraaid (aflevering 3 en 8)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar waarom eigenlijk? Vanwege het koninklijk huwelijk dat in de aflevering is verwerkt? O}

Klopt, gezien het feit dat de aflevering net na het overlijden van prins Claus geprogrammeerd stond, vond RTL het blijkbaar gepaster de aflevering van de duivenmelker later in het seizoen uit te zenden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor de liefhebbers van de muziek in de afleveringen, de soundtrack wordt eind januari heruitgegeven!

Ze zijn de Baantjer fans wel aan het verwennen zeg! Eerst de seizoenen op mooie boxen, de film ook op dvd en nu de muziek weer!

*kuch*gelduitdezakaanhetkloppen*kuch* ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*kuch* op reis door europa dvd's is geld uit de zak kloppen *kuch*

De Baantjer boxen bieden veel beeldmateriaal voor relatief weinig geld

*kuch*Oude losse uitgaves verdwijnen, dus je moet als je één deel mist, het hele seizoen opnieuw kopen*kuch*

Link naar bericht
Delen op andere sites

de losse uitgaves zijn hier en daar nog wel te koop, dus als je nog een deel zou moeten, zou je die nog gewoon snel kunnen kopen.

en als je al die losse delen hebt kan je dus ook gewoon seizoen 3 en 4 alleen kopen, dan heb je maar 2 losse delen dubbel van de 30 ;)

het leven kan zo makkelijk zijn :) --> maakten ze van de reis door europa nou maar zo'n mooie alles in 1 box :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom dan, ze geeft toch gewoon haar mening ?

mening is vaak ondersteund door uitleg...

Daarbij vind ik het ook aandachttrekkerij door er 2x *zucht* omheen te zetten, dus ik kan me wel vinden in benafan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat is waar, maar dat lijkt me in dit geval niet zo erg nodig, maar oke...

Laten we maar weer ontopic gaan ;).

B&A brengen een cd uit en het is groot nieuws, baantjer doet het en het is gelduitdezakaanhetkloppen, uitleg lijkt mij dus WEL nodig...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

B&A brengen een cd uit en het is groot nieuws, baantjer doet het en het is gelduitdezakaanhetkloppen, uitleg lijkt mij dus WEL nodig...

Omdat dit een B&A forum is en geen Baantjer forum, oliebol. Als je mijn grap niet snapt, jammer dan. Grap != bagger, namelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Omdat dit een B&A forum is en geen Baantjer forum, oliebol. Als je mijn grap niet snapt, jammer dan. Grap != bagger, namelijk.

dus dan is die grap dus ook gebagger lijkt mij

maja weer ontopic

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Omdat dit een B&A forum is en geen Baantjer forum, oliebol. Als je mijn grap niet snapt, jammer dan. Grap != bagger, namelijk.

Nouwww we tellen tot 3 en dan lachen we... 1... 2... hahaha ik kon mijn lach niet inhouden

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
We hadden het dus over de Baantjer Soundtrack. Vanaf 29 januari weer te koop op CD. Ze zijn goed bezig voor de Baantjer fans, eerst de seizoensboxen, toen de film en nu de soundtrack weer!

Heeft iemand deze CD al gekocht ?

Zo ja, is het de moeite waard, want ik vind 'm best duur (adviesprijs: € 19,99).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee... maar ik heb wel De Cock en de Wraak Zonder Einde. Ook mooie uitvoering. Met extra's van achter de schermen erbij van een half uur. Is zeker de moeite waard als je fan bent van Baantjer ^O^

Ik zag gister de ouwe Baantjer liggen, met Joop Doderer en Ron Brandsteder. Toch maar niet gekocht, maar het was wel grappig. Die is gebaseerd op een boek, daarom herkende ik de titel, want dat boek heb ik gelezen (net zoals de meeste anderen).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat vinden jullie eigenlijk van de boeken ?

Ik heb er zelf een paar en ik vind ze wel leuk.

Er komen wel net als in de film steeds dezelfde dingen terug (Lowietje etc.) maar dat vind ik wel leuk.

Ik heb er een stuk of vijftig gelezen en toen werd ik het zat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...