Ga naar inhoud

Ontbrekende Scene op de DVD van de Verdwenen Kroon!!!!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal :) ,ik heb een vraagje:Ik heb de *b2* DVD van de Verdwenen Kroon *japie*.(hij is erg leuk)Maar bij het begin van de aflevering 7 staan *bas* Bassie en Lara *lara* bij de Caravan samen te praten(op TV),maar op mijn DVD staat hij er niet hebben jullie dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hallo allemaal :) ,ik heb een vraagje:Ik heb de *b2* DVD van de Verdwenen Kroon*japie*.(hij is erg leuk)Maar bij het begin van de aflevering 7 staan *bas* Bassie en Lara *lara* bij de Caravan samen te praten(op TV),maar op mijn DVD staat hij er niet hebben jullie dat.

Er zijn inderdaad op verschillende DVDs wat dingen geknipt en dit is er een van. Jammer, maar helaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En op de Dubbelvideoband van *adjudant* de Verdwenen Kroon *bas* ,weet iemand of hij daar op staat of niet?

Nee, ook daar staat deze scene niet op, zowel bij de originele (Klaris) versie als bij de geremasterde versie staat deze scene er niet op. Erg jammer vind ik omdat Lara nou juist mijn favoriet uit *bas* en *adriaan* is.

Wat trouwens ook niet op de banden en dvd van de Verdwenen Kroon staat en wat wel op tv komt is dat *bas* en *adriaan* aan het eind van de 1e aflevering als ze achter de agent (Theo van Woerden) aanrijden en dat ze dan een heel stuk van de rit nog laten zien wat eindigt met een stuk (vanuit de lucht gefilmd) dat ze onder de stoplichten doorrijden waarna deze op rood springen zodra de aftiteling begint.

Link naar bericht
Delen op andere sites

OKay, waarschijnlijk is het geknipt om de aflevering naadloos aan elkaar te kunnen plakken en het een geheel te maken. De voice-over vlak voor de geknipte scene met Lara zit er tenslotte ook niet in op TV, dus ze moesten iets knippen om het netjes te laten lopen. Zelfde geldt voor het einde van de eerste aflevering.

Jammer, maar het is niet anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
OKay, waarschijnlijk is het geknipt om de aflevering naadloos aan elkaar te kunnen plakken en het een geheel te maken. De voice-over vlak voor de geknipte scene met Lara zit er tenslotte ook niet in op TV, dus ze moesten iets knippen om het netjes te laten lopen. Zelfde geldt voor het einde van de eerste aflevering.

Jammer, maar het is niet anders.

Straks krijgen we nog Special Extended dvd's! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
OKay, waarschijnlijk is het geknipt om de aflevering naadloos aan elkaar te kunnen plakken en het een geheel te maken. De voice-over vlak voor de geknipte scene met Lara zit er tenslotte ook niet in op TV, dus ze moesten iets knippen om het netjes te laten lopen. Zelfde geldt voor het einde van de eerste aflevering.

Jammer, maar het is niet anders.

Daarom zou ik het geweldig vinden als er dvd's zouden komen met de series in de afleveringvorm, zoals ze ook op tv te zien zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarom zou ik het geweldig vinden als er dvd's zouden komen met de series in de afleveringvorm, zoals ze ook op tv te zien zijn.

Voor allebei is wel wat te zeggen... alleen de Shorty-DVD's zuigen, echt. Dat hadden net zo goed gewoon losse afleveringen kunnen zijn en niet aan elkaar gepraat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Voor allebei is wel wat te zeggen... alleen de Shorty-DVD's zuigen, echt. Dat hadden net zo goed gewoon losse afleveringen kunnen zijn en niet aan elkaar gepraat.

Hoezo zuigen shorty dvd's? Ik kijk er altijd met veel plezier naar en hoe de afleveringen aan elkaar zijn gepraat vind ik ook wel leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de Klaris-banden is zoveel tussen de betreffende tv-afleveringen geknipt, dat je Bassie en Adriaan direct nadat de Prelude nog op de 'autoweg' zit bij het politiebureau aan ziet komen.

Feit blijft dat DVD's en video's ingekort moeten worden naar 'n bepaalde lengte die voor kinderen niet te lang zijn om naar te kijken. Dat is wettelijk bepaald en daar ziet men streng op toe dat die regels nageleeft worden. Anders zouden de kinderen meer dan een hele middag zoet zijn met een avonturenserie en dat is schijnbaar niet goed voor de gezondheid van kinderen.

Of het nou wel zo zinvol is laat ik in het midden. Ik heb vroeger zelf een avonturenserie misschien wel 5 keer na elkaar gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoezo zuigen shorty dvd's? Ik kijk er altijd met veel plezier naar en hoe de afleveringen aan elkaar zijn gepraat vind ik ook wel leuk.

Er is veel materiaal verloren gegaan. En die samenvatting vind ik totaal overbodig en behoorlijk irritant.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de Klaris-banden is zoveel tussen de betreffende tv-afleveringen geknipt, dat je Bassie en Adriaan direct nadat de Prelude nog op de 'autoweg' zit bij het politiebureau aan ziet komen.

Feit blijft dat DVD's en video's ingekort moeten worden naar 'n bepaalde lengte die voor kinderen niet te lang zijn om naar te kijken. Dat is wettelijk bepaald en daar ziet men streng op toe dat die regels nageleeft worden. Anders zouden de kinderen meer dan een hele middag zoet zijn met een avonturenserie en dat is schijnbaar niet goed voor de gezondheid van kinderen.

Of het nou wel zo zinvol is laat ik in het midden. Ik heb vroeger zelf een avonturenserie misschien wel 5 keer na elkaar gezien.

Dat verklaart een hele hoop!

Link naar bericht
Delen op andere sites
:) Maar bevoorbeeld op de DVD van Leren en Lachen met *bas* Bassie & Adriaan *adriaan* staan de afleveringen van Mac Bassie en en het liedje van de 26 letters van het alfabed en die stonden toch ook niet op de videobanden :)
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar bevoorbeeld op de DVD van Leren en Lachen met *bas* Bassie & Adriaan *adriaan* staan de afleveringen van Mac Bassie en en het liedje van de 26 letters van het alfabed en die stonden toch ook niet op de videobanden :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Er is veel materiaal verloren gegaan. En die samenvatting vind ik totaal overbodig en behoorlijk irritant.

Helemaal mee eens. Vaak is het zelfs zo dat bij de samenvatting nog eens de les wordt getrokken die tijdens het filmpje zelf al werd onthuld. Een beetje dubbelop dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zat ff rond te kijken en toen zag ik dit topic en ik heb toevallig vandaag mn collectie compleet gemaakt

Daar zit de kroon ook bij dus vroeg ik me af of iemand me ff het tijdstip kan zeggen bij dat stukje( *bas* MET *lara* bij de caravan) wat bij sommige dvd's is weggelaten

B.v.d.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ook bevoorbeeld aan het eind van Aflevering 1 dat ze naar het PolitieBureau gaan,nadat ze hebben gesproken met de Agent.Op TV zie je dan een *prelude* Langere versie van de rit die ze maken *prelude* .En op de DVD en de Video's krijg je maar een klein Stukje te zien!!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
En ook bevoorbeeld aan het eind van Aflevering 1 dat ze naar het PolitieBureau gaan,nadat ze hebben gesproken met de Agent.Op TV zie je dan een *prelude* Langere versie van de rit die ze maken *prelude* .En op de DVD en de Video's krijg je maar een klein Stukje te zien!!!!

Ja dat schreef ik ook op dinsdag 23 november om 11:34!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
effe oftopic, ik heb in de kroon een foutje gezien. bij de voiceover die normaal tussen de twee videobanden kwam, hoor je adriaan. ik verdelde de inspecteur.

Ik twijfel eraan of *adriaan* dat uberhaupt verteld, stem op dvd vond ik wel heel erg appart klinken, een beetje dof O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb nog een weggeknipt stuk op de dvd ontdekt, op de tv zie je nadat bassie en adriaan van *adjudant* gehoord hebben dat de baron zei dat ze niet zijn komen opdagen met het geld, en adriaan ontdekt daarbij dat treingeluid, en spullen gaat halen, dan zie je bassie even alleen in de caravan zitten die een dialoog houd als adriaan nog niet terug is met dozen waar pc inzit. later komt adriaan pas terug bij de caravan met de dozen. op de dvd zie je dat stuk met het dialoog van bassie helemaal niet, dus ook weggeknipt O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...