Ga naar inhoud

Met dank aan: Bassie & Adriaan


Aanbevolen berichten

In dit topic wil ik het hebben over dingen in je leven, bijv. hobby's, die je te danken hebt aan de series van Bassie & Adriaan. :)

TS begint, dus dat doe ik ook.

Ik ben sinds twee jaar een grote fan van Jean Michel Jarre (van Magnetic Fields en Equinoxe, jullie kennen hem). Dit kwam dus door Bassie & Adriaan. Doordat Aad ervoor gekozen had om de muziek van Jarre te gebruiken in de series. Mijn vader had in die tijd een serie van cd's met synthesizer muziek gekocht en daar stond ook muziek op van Jarre. Dit herkende ik dus uit B&A. En zo ben ik langzamerhand mij meer gaan verdiepen in zijn muziek en ben ik fan geworden. :)

Dus vertel hier je verhaal over wat je te danken hebt aan Bassie & Adriaan! :P

PS. Het zelfde geldt voor Mike Oldfield, waar ik ook een grote fan van ben. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan ineens heeel interessant meekletsen met mensen die in Amerika zijn geweest op plekken die in de Reis vol Verrassingen voorkomen, vooral het: "ben je daar-en-daar nog geweest, heb je dat nog gezien etc. " blijven grappig. Terwijl ik er zelf nooit geweest ben ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De gewoonte die een vriend en ik hebben om iedere keer als we allebei in hetzelfde huis slapen, 's ochtends een Bassie en Adriaan band te kijken, tot grote ergernis van de anderen die in het huis verblijven (en meestal nog slapen als wij geboeid zitten te kijken en dus met een kater gewekt worden door de clown en acrobaat aan wie ze zich sowieso al rot irriteerden).

Link naar bericht
Delen op andere sites
De gewoonte die een vriend en ik hebben om iedere keer als we allebei in hetzelfde huis slapen, 's ochtends een Bassie en Adriaan band te kijken, tot grote ergernis van de anderen die in het huis verblijven (en meestal nog slapen als wij geboeid zitten te kijken en dus met een kater gewekt worden door de clown en acrobaat aan wie ze zich sowieso al rot irriteerden).

dat is niet helemaal de opzet geloof ik ;)

mijn met dank aan is te betrekken op heel veel feitjes en quizvragen, die weet ik dankzij... Bassie & Adriaan ... :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook veel geleerd van de Taalliedjes uit de Geheimzinnige Opdracht.

Vooral Griekse Les,want wij waren in de zomer van 2003 in Griekenland op vakantie.

Mijn ouders spraken geen woord Grieks,maar ik wel dankzij Bassie & Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan Bassie en Adriaan heb ik veel te danken

Ten eerste veel kennis

Dan mijn muziekvoorkeur ( naast metal ben ik ook verzot op synthesiser, door de achtergrondmuziek )

Maar eigenlijk heb ik een aantal reizen te danken aan Bassie en Adriaan

We zijn zowel naar Kreta gegaan, en hebben ook met een boot een rondvaart gedaan rond de Griekse Eilanden.

Maar de leukste reis moet nog komen, naar aanleiding van de Reis vol verrassingen hebben mijn ouders inspiratie gekregen om een rondreis in Amerika te doen, oa langs de Grand Canyon, Monument Valley, ...

Danku B&A

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ook veel geleerd van de Taalliedjes uit de Geheimzinnige Opdracht.

Vooral Griekse Les,want wij waren in de zomer van 2003 in Griekenland op vakantie.

Mijn ouders spraken geen woord Grieks,maar ik wel dankzij Bassie & Adriaan.

En toen jullie aan een terrasje gingen zitten, bestelde je toen ook: een oude

schoen, een pak zeeppoeder en zonnebrillen (maar dan in het Grieks?) ;):P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En toen jullie aan een terrasje gingen zitten, bestelde je toen ook: een oude

schoen, een pak zeeppoeder en zonnebrillen (maar dan in het Grieks?) ;):P

Ha,ha grappenmaker !

Nee,ik kan geen gesprek met iemand in het Grieks voeren.

Maar woordjes als Goedemorgen,Alstublieft en Dank je wel kende ik wel.

En dat kon ik m'n ouders mooi leren. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over Grieks gesproken, er trainde een tijdje een Griek in mijn sportschool, dus ik zei bij binnenkomst yassus. Vond ie wel grappig. Vooral toen ik hem vertelde hoe ik dat wist ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had laatst een proefwerk geschiedenis, veel te weinig geleerd (dom van me) en toen had ik een lastige vraag, bestaande uit 5 delen (A, B, C, D en E)

Vraag A tot en met D waren vrij lastig en toen kwam vraag E:

15e/16e eeuw vele schilders etc. Welke schilder stond tevens bekend om andere wetenschappelijke benaderingen en noem ook wat hij onderzocht (vraag was iets in die trend)

Ant: LEONARDO DA VINCI

^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op het proefwerk in de tweede klas werd eens gevraagd: " Wat heeft het paard van Trooje te maken met.....". Slik.. Slik.. Denk..

O ja dat verhaal dat Adriaan verteld in Griekenland. Bingo!!

En ik had de vraag lekker goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Door de Bassie & Adriaan series leer je toch veel gebouwen en momumenten kennen en de betekenis ervan waarom het er staat. Zoals dat monument in New York met een Nederlandse tekst op, maar ook plaatsen waar ik nog nooit geweest ben: Amerika. Zoals dat in Amerika de grootste bomen van de wereld groeien, hoe ze noemen, of waar dat het Witte Huis is, de prachtige natuur van Amerika (zoals Bryce Canyon), de (namen van de) hotels in Las Vegas (zoals The Mirage); en nog zoveel meer zaken. Van kleinsaf zie je al die dingen in de B&A series en dat blijf je onthouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dankzij B&A heel veel wetenswaardigheden geleerd, die ik daarom ook tegen andere mensen kan vertellen, en natuurlijk de vele talen ken k dankzij hun, maar ook het feit dat Spoken niet bestaan weet ik dankzij B&A ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had een paar maanden geleden een excursie met school naar Barcelona. En ridder Sint Joris is de beschermheilige van Barcelona. Toen er door de leiding naar gevraagd werd, wist ik wel wie het was. Ik merkte wel op dat ik niet de enige was die wist wie Sint Joris was, en dan komt heus niet omdat mn medescholieren zo goed studeren ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

misschien een beetje raar maar dankzij het liedje 365 dagen in het jaar en zo, weet ik hoeveel dagen een jaar heeft, ik kon dat op de 1 of andere manier nooit onthouden :@ dank jullie wel *bas* *adriaan*

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...