Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en discussie, Deel III


Aanbevolen berichten

Speculeer en discussiër hier over voetbal

Alweer het 3e topic!

Deel 2

Deel 1

Laatste post:

Dat was toch wel de verrassing van de avond eigenlijk. RKC Waalwijk mazzelde al in de vorige ronde tegen Jong Feyenoord, maar nu is het echt over. Ben benieuwd tegen wie Top Oss loot in de volgende ronde, al heb ik al een idee

En of Feyenoord wel of niet overtuigend was tegen AZ? Tsja, het blijft toch op 1 of andere manier moeilijk voetballen tegen negen tegenstanders, al had Lazovic wel pech met die bal op de onderkant van de lat. Speculeren wat er gebeurd zou zijn als AZ compleet was gebleven heeft ook weinig zin meer natuurlijk, aangezien die rode kaarten nou eenmaal terecht gegeven waren. Ik kan me best voorstellen dat Adriaanse woest was op Van Galen.

En de goal van Landzaat was inderdaad erg fraai en voor een keeper niet te stoppen. Dus Babos valt dit keer niets te verwijten.

Hij reageerde op een bericht van Rancho, verder niet echt belangrijke berichten...

Veel plezier weer in dit topic :D

Edit, klein foutje hersteld

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

gadverdamme, lucky ajax kent zijn grenzen niet

Ach, Feyenoord zit er toch ook nog in? ;)

Het is weer feest zoals vanouds. Trouwens maar goed ook, want er zijn

al een stel van die Friezen door in de voorronde van het songfestival ten

koste van een liedje waar ik (min of meer) bij hoorde. :(

Dus nu staat het weer quite. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben benieuwd tegen wie Top Oss loot in de volgende ronde, al heb ik al een idee

Dus toch niet, ik had verwacht dat Top Oss naar Amsterdam had gemoeten, op 1 of andere manier loot een enige overgebleven eerste divisieploeg bijna altijd Ajax uit. (Overigens is dit geen kritiek naar Ajax toe hoor, de loting is immers volstrekt eerlijk).

Leuke loting trouwens:

Willem II - Den Bosch (Brabants onderonsje waarvan ik denk dat Den Bosch best wel eens een stuntje kan uithalen).

Feyenoord - NAC Breda (Competitiewedstrijd was een makkie voor Feyenoord, maar dat zegt uiteraard niets wat de beker betreft. Ali B. kan alvast even rondsnuffelen bij z'n nieuwe werkgever).

ADO Den Haag - Ajax (De ADO aanhang kan de kelen alvast gaan smeren ;), qua wedstrijd moet dit geen probleem zijn voor de Amsterdammers, die uiteraard revanche willen voor die 3-3).

PSV - Top Oss (Arm publiek, ik vrees dat dit net zo'n zakelijke wedstrijd zal worden als PSV - Volendam).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De beste loting die ik als PSV-fan kon wensen *O*.

Ik hoop in de volgende ronde op Den Bosch en in de finale op ADO den Haag ;).

Ik als Ajax fan denk dat het ook wel leuk was geweest als het AJAX-PSV was geworden ;) Kijken of Ajax echt zoveel sterker is geworden na de winterstop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]PSV - Top Oss (Arm publiek, ik vrees dat dit net zo'n zakelijke wedstrijd zal worden als PSV - Volendam).

Je zou ook kunnen zeggen: arm Top Oss. -0- Met Henk Vos. 8-)

Ik hoop in de Amstel Cup altijd op zo veel mogelijk stuntjes / dat de top 3 er snel uit vliegt, zodat meer andere ploegen kans maken om de Amstel Cup te winnen en om dan Europees Voetbal te spelen. Kijk, Ajax, PSV en Feyenoord halen onder normale omstandigheden in de competitie wel Europees voetbal, vandaar... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuk weekeinde voor PSV, zelf ruim winnen en vervolgens Ajax weer verder achterop zien raken. Zeven punten verschil nu. Nog steeds niet veel natuurlijk, maar Ajax bewijst zichzelf een slechte dienst.

Ja, t-t-t-t-t-t, nota bene in een Arena vol Amsterdammers en waar geen enkele Hagenaar zat. Lukt het dan nòg niet? |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag beslist de gemeenteraad of men Fortuna Sittard wel of niet wil helpen en anders is het :W Fortuna *(*.

ja als het aan mij ligt doen ze met een doorvoer systeem naar hoofdklasse A, B en C

eredivisie (1 degradant, 2 nacompetitie)

eerste divisie (1 degradant, 2 nacompetitie)

en dan maakt een poule tussen de besten van hoofdklasse A, B en C in een onderlinge confrontatie uit wie rechtstreeks promoveert en wie nacompetitie speelt en wie daar blijft...

Edit: sjonge jonge, dat schandaal in Duitsland, dat verhaal blijft maar dubieuzer worden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag beslist de gemeenteraad of men Fortuna Sittard wel of niet wil helpen en anders is het :W Fortuna *(*.

Laten we hopen dat Fortuna gered kan worden. Mooie club (vooral het tenue). Ik vind het toch altijd weer jammer als er clubs uit het betaalde voetbal verdwijnen, zo mis ik bijvoorbeeld FC Wageningen nog steeds.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Laten we hopen dat Fortuna gered kan worden. Mooie club (vooral het tenue). Ik vind het toch altijd weer jammer als er clubs uit het betaalde voetbal verdwijnen, zo mis ik bijvoorbeeld FC Wageningen nog steeds.

Dat is van voor mijn tijd, dus het missen zou vreemd zijn.

Maar voor Fortuna zou ik heel erg vinden, omdat het een club is met een mooie historie.

En omdat het hier in de buurt ligt en ik het toch wel een mooie club vind.

En over dat omkoopschandaal: dat vind ik helemaal niet meevallen, zeker niet bij de profs !

Link naar bericht
Delen op andere sites
4-1 winst voor PSV *O*

4 penalty's :P (de laatste keer dat dat gebeurde in de Eredivisie was in '98).

Maffe scheids was dat zeg, geeft íe op advies van een PSV speler geen gele kaart aan een speler van RBC Roosendaal, terwijl hij dat wel wilde doen. Maargoed, PSV is na de winterstop wel goed bezig: 4-0, 1-4 en 4-1. Ik dacht dat Ajax uiteindelijk kampioen zou worden, maar PSV begint toch de laatste weken ook een echte kampioenskandidaat te worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maffe scheids was dat zeg, geeft íe op advies van een PSV speler geen gele kaart aan een speler van RBC Roosendaal, terwijl hij dat wel wilde doen. Maargoed, PSV is na de winterstop wel goed bezig: 4-0, 1-4 en 4-1. Ik dacht dat Ajax uiteindelijk kampioen zou worden, maar PSV begint toch de laatste weken ook een echte kampioenskandidaat te worden.

Moet toch eerlijk zeggen dat die laatste wedstrijd ook makkelijk 6-1 had kunnen worden. Ik bedoel, Van Bommel en Ooijer schoten in het begin wel HÉÉL zacht vanaf 11 meter. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feyenoord haalt even uit in Doetinchem: 2-7.

Feyenoord herstelt weer van de crisis dus.

Willem II laat zien dat het ook ng wel kan voetballen: 3-1 tegen NEC.

En ontslag voor Metgod dreigt na weer puntverlies met zijn Excelsior thuis tegen VVV.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Feyenoord haalt even uit in Doetinchem: 2-7.

Feyenoord herstelt weer van de crisis dus.

Willem II laat zien dat het ook ng wel kan voetballen: 3-1 tegen NEC.

En ontslag voor Metgod dreigt na weer puntverlies met zijn Excelsior thuis tegen VVV.

hing al een tijdje in de lucht... hij heeft van excelsior een slechte ploeg gemaakt eigenlijk :Y

Ik denk dat als Feyenoord verloren had dat het ook wel eens het einde voor Gullit had kunnen betekenen... Maar dat is speculeren (zie topic-titel :P ) maar het heeft weinig zin...

Ik hoop dat bij Feyenoord de vorm nu weer goed is, want Sporting uit staat ook al op het programma voor de 16e

Link naar bericht
Delen op andere sites
hing al een tijdje in de lucht... hij heeft van excelsior een slechte ploeg gemaakt eigenlijk :Y

(Knip)

Ik hoop dat bij Feyenoord de vorm nu weer goed is, want Sporting uit staat ook al op het programma voor de 16e

Tsja, John Metgod doet het inderdaad niet echt geweldig, terwijl Excelsior gewoon een goede ploeg heeft, maar het hangt een beetje als los zand aan elkaar momenteel.

En wat Feyenoord betreft hoop ik het ook. Volgende week zondag thuis tegen Willem II, kijken of het goede spel weer een vervolg kan krijgen. De voorhoede was weer eens lekker op schot en Nicky heeft z'n eerste doelpunt! Jammer alleen van die flater van Babos, z'n tweede blunder dit jaar, al moet wel gezegd worden dat de bal na dat schot van Van Beukering voor Babos nog even opstuitte, dus ook weer een beetje pech.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo, als PSV volgende week wint van AZ, kan hun het kampioenschap nauwelijks nog ontgaan 8-)*O*.

*japie* als... als... als... als mijn broer een meisje was geweest was het mijn zusje geweest *)

maar ik denk wel dat PSV kampioen wordt...!

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar ik denk wel dat PSV kampioen wordt...!

Qua voetbal verdienen ze het ook wel momenteel. Volgende week kunnen ze het laten zien in Alkmaar.

En Ajax laat het lelijk afweten zeg! In twee thuiswedstrijden maar 1 punt pakken schiet niet erg op. Wat me ook weer opviel is dat Rafael weer eens liep te miepen. Gebeurt eigenlijk iedere keer als het even niet loopt met zijn elftal. Benieuwd of Koeman de zaak rustig kan houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Qua voetbal verdienen ze het ook wel momenteel. Volgende week kunnen ze het laten zien in Alkmaar.

En Ajax laat het lelijk afweten zeg! In twee thuiswedstrijden maar 1 punt pakken schiet niet erg op. Wat me ook weer opviel is dat Rafael weer eens liep te miepen. Gebeurt eigenlijk iedere keer als het even niet loopt met zijn elftal. Benieuwd of Koeman de zaak rustig kan houden.

Ja... ik heb het idee dat koeman weinig gezag heeft.

Wat Sneijder heeft gedaan hoort het einde van zijn ajax-tijdperk te zijn. Ik ben benieuwd hoe hij dit gaat oplossen maar ik denk weer op zijn Koemans: er gebeurt niets...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond Engeland-Nederland.

Ik zo m'n twijfels. Nederland mist wel enkele spelers als Robben en Van Nistelrooi. En Engeland is zeker niet de zwakste tegenstander.

Naja maar hopen op een goed resultaat met die debutanten..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is ook erg leuk!

Gister heeft jong Oranje met 1-2 van jong Engeland gewonnen!

Oranje speelde met maar 2 spelers die echt een basisplaats hebben (Nicky Hofs & Paul Verhaegh) maar de Nederlanders tikten de Engelsen volledig van de mat.

Oranje kwam al gauw met 0-2 voor door goals van Rojer (Vitesse) en door een goal van Schaars (ook Vitesse).

Is toch alvast een goed begin!! *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gister heeft jong Oranje met 1-2 van jong Engeland gewonnen!

Heel mooie prestatie van Jong oranje. Foppe de Haan is toch al zeer goed bezig als trainer met die groep. Het geeft in ieder geval hoop voor de toekomst, nu er in oranje toch een aantal spelers gestopt is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanavond Engeland-Nederland.

Ik zo m'n twijfels. Nederland mist wel enkele spelers als Robben en Van Nistelrooi. En Engeland is zeker niet de zwakste tegenstander.

Naja maar hopen op een goed resultaat met die debutanten..

0-0, qua resultaat niet onaardig

Link naar bericht
Delen op andere sites
AZ - PSV 0-0, het blijft spannend bovenin.

Morgen Den Bosch - De Graafschap, benieuwd of zij er een leuke wedstrijd van maken.

PSV laat het wel liggen zeg! AZ mag de handen dichtknijpen. Het laat toch wel zien dat PSV veruit de beste is in Nederland.

Den Bosch - De Graafschap ook belangrijk. Geen idee wat het gaat worden trouwens, ze hebben allebei wat goed te maken. Voor Den Bosch is het natuurlijk gunstig dat RBC Roosendaal heeft verloren.

Rare scheids trouwens in Roosendaal! Oliseh staat minutenlang langs de kant te wachten om weer het veld in te gaan en de scheidsrechter laat gewoon doorspelen zonder iets te doen O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ajax wint met de hakken over de sloot in Breda bij NAC met 1-2 door jawel, 2 goals van Nourdin Boukhari die vorig jaar bij NAC speelde.

lucky ajax :D

Feyenoord staat alweer 2-0, ik verwacht geen problemen meer... en gescoord door 2 nieuwelingen (resp hofs en gibbs)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi voor Feyenoord en Gullit.

2 keer achter elkaar 7 goals maken is lekker, Feyenoord blijkt weer helemaal terug te zijn, maar of het genoeg is om helemaal terug te komen.... Als de andere 3 ook hun wedstrijden blijven winnen schiet het niet zoveel op.

Maar wie weet wat er nog voor Gullit en z'n mannen gaat komen.

FC Den Bosch krijgt het erg zwaar, ze verloren gister thuis met 0-2 van De Graafschap.

(Die 1e goal van Boukhari was wel mooi ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mooi voor Feyenoord en Gullit.

2 keer achter elkaar 7 goals maken is lekker, Feyenoord blijkt weer helemaal terug te zijn, maar of het genoeg is om helemaal terug te komen.... Als de andere 3 ook hun wedstrijden blijven winnen schiet het niet zoveel op.

Maar wie weet wat er nog voor Gullit en z'n mannen gaat komen.

FC Den Bosch krijgt het erg zwaar, ze verloren gister thuis met 0-2 van De Graafschap.

(Die 1e goal van Boukhari was wel mooi ;) )

Ja misschien de amstel cup of de uefa cup

Feit is wel dat feyenoord aan het begin van het seizoen goed draaide, maar toen enkele moeilijke wedstrijden kwamen ging het helemaal mis. Laten we eerlijk zijn, na 9 man AZ, de graafschap en willem II kun je niet zeggen dat het lek boven is!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ajax heeft net gewonnen van Auxerre!!! *O*

1-0 voor de Amsterdammers... Prachtig hakje van v/d Vaart geserveerd op een gouden dienblad waarna Maxwell hem er vlamhard in schoot! Pracht van een doelpunt! ^O^

Misschien "de trainer" voor de wedstrijd geluisterd... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...