Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Graag zou ik voor de infosite een overzicht zien met alle shorties:

zowel de oude als de nieuwe

naam van shorty (bedenk een goede naam, het thema)

korte beschrijving (hooguit 2 zinnen, zonder de clou te verraden)

bijvoorbeeld:

Band/dvd Leren en Lachen 1:

Post - Bassie & Adriaan werken bij de PTT en gaan brieven ophalen, stempelen en bezorgen.

Voorgevoel - Bassie heeft een voorgevoel en gaat gokken op de renbaan

(ik noem zomaar wat nu even op, de bedoeling is dat de volgorde van de banden aangehouden wordt)

Wie wil helpen een goed overzicht te maken? Eerst hier en als Wonderer tijd en zin heeft kan het ook op de info site komen.

Alvast mijn dank!

Link naar bericht
Delen op andere sites
herstel: de leren & lachen dvd's/banden zijn al bekend

het gaat alleen om de oude banden, dus op stap met, op bezoek bij, hallo vriendjes en feest met

Op feest met staan toch geen shorties... op 10 jaar B&A wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
op feest met staat filmopname en met de boot naar engeland is dat dan geen shortie }:|

Ow... was ik ff vergeten... ik heb hem al een tijd niet meer bekeken... }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb al die 3 videobanden thuis liggen,

op stap heb ik en op bezoek bij bassie en adriaan, en nog eentje maar daar weet ik even geen naam bij, tis wel een blouwe kaft met de shortie van naar de bood naar engenland, en nog die andere met dat bassie elke keer die cheqks uit geeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb al die 3 videobanden thuis liggen,

op stap heb ik en op bezoek bij bassie en adriaan, en nog eentje maar daar weet ik even geen naam bij, tis wel een blouwe kaft met de shortie van naar de bood naar engenland, en nog die andere met dat bassie elke keer die cheqks uit geeft.

Die band heet 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier een eerste overzicht:

Op bezoek bij Bassie & Adriaan

1. Van een muis een olifant maken

Adriaan legt Bassie het verschil uit tussen groot en klein. Onder andere door het zingen van het liedje ‘De muis en de olifant’.

2. Een koekje van eigen deeg

Bassie heeft enorme trek in koekjes en steelt deze stiekem uit de trommel. Adriaan betrapt hem en Bassie moet de caravan uit. Adriaan legt Bassie uit dat hij altijd koekjes kan krijgen, als hij er maar netjes om vraagt…

3. Opgeruimd staat netjes

Bassie heeft een ijsje gekocht en gooit de verpakking op straat. Adriaan legt hem uit dat dit zeer slecht is voor het milieu. Samen zingen ze het liedje ‘Opgeruimd staat netjes’.

4. Beter één koe in de hand

Samen met Lara en Joeri gaan Bassie & Adriaan een dagje de natuur in. Adriaan legt Bassie o.a uit waarom bomen en gras nuttig zijn voor de mens.

5. Het Bassie en Adriaan orkest

Bassie en Adriaan nemen een kijkje in de grammofoonplatenstudio. Adriaan legt uit hoe een opname wordt gemaakt. Tevens zingt hij het liedje ‘Het orkest’, waarbij Bassie verschillende instrumenten bespeelt.

6. Bassie het rekenwonder

Het regent en Bassie verveelt zich. Adriaan is bezig met het oplossen van een moeilijke rekensom en heeft liever niet dat Bassie hem stoort. Bassie kan het natuurlijk weer niet laten om Adriaan te vervelen…

7. Veilig oversteken

Adriaan legt Bassie het verschil tussen links en rechts uit. Aan de hand van het liedje ‘Veilig oversteken’ leert Bassie de verkeersregels.

8. Zekerheid voor alles

Bassie & Adriaan gaan naar de supermarkt. Bassie ziet niet in waarom het dragen van een autogordel zo belangrijk is.

9. Gefeliciteerd

Bassie is jarig en hij denkt dat iedereen zijn verjaardag vergeten is. Als hij uiteindelijk de circustent inloopt, zijn al zijn collega’s van de partij om Bassie te feliciteren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op stap met Bassie & Adriaan

1. Kleren maken de clown

Adriaan legt uit dat Bassie zijn jasje van de schaap komt (wol) en Bassie geeft hem zijn jasje terug.

2. Adriaan staat er gekleurd op

Bassie en Adriaan gaan een dagje wandelen. Ze ontmoeten een portretschilder die een schilderij van Bassie maakt. Bassie wil natuurlijk ook schilderen en lijkt talent te hebben...

3. Dansen is plezier voor twee

Bassie & Adriaan hebben een optreden in een discotheek. Adriaan legt aan Bassie uit hoe een microfoon werkt. Samen zingen ze de 'Kinderdisco medley'.

4. De beste stuurlui staan aan wal

Bassie en Adriaan gaan een dagje vissen en zijn op zoek naar een rustig plekje. Ze komen in een schutsluis terecht en Adriaan legt Bassie uit hoe zo'n sluis werkt.

5. Een (on)rustig dagje vissen

Tijdens een dagje vissen leert Bassie wat "overdrijven" betekent.

6. Achter de wolken schijnt de zon

Alles wat Bassie doet, doet hij fout: hij helpt iemand inladen die eigenlijk aan het uitladen was, helpt een vrouw oversteken die op de bus wachtte etc.

7. Wie een kuil graaft voor een ander

Bassie wordt slachtoffer van al zijn eigen valkuilen die voor Adriaan bedoeld waren

8. Bassie krijgt een lesje

Bassie en Adriaan zijn op de kermis. Bassie ontdekt daar een rijdende school waar de kinderen van de kermis les krijgen. Bassie begrijpt niet waarom leren zo belangrijk is. Adriaan legt Bassie dit uit aan de hand van het liedje 'Dat is dom'.

9. Adriaan wordt gestoord

Bassie heeft niets te doen, omdat er op tv storing is. Hij mag Adriaan niet storen, omdat die zit te rekenen. Maar het duurt natuurlijk niet lang, of Adriaan wordt toch gestoord van Bassie...

10. Een dagje in de dierentuin

Bassie & Adriaan gaan een dagje naar de dierentuin. Hier leert Bassie waarom dieren niet door de bezoekers gevoederd mogen worden. Daarnaast jaagt Kobus de Papegaai Bassie de stuipen op het lijf.

11. Zekerheid voor alles

Bassie & Adriaan gaan naar de supermarkt. Bassie ziet niet in waarom het dragen van een autogordel zo belangrijk is.

12. Zeg het met bloemen

Adriaan heeft bloembollen meegebracht en Bassie denkt dat het uien zijn. Adriaan legt uit hoe bloembollen werken en neemt Bassie mee naar de bloembollenvelden.

13. Vier seizoenen heeft een jaar

Bassie & Adriaan willen gaan voetballen. Als Bassie met een globe i.p.v een voetbal aan komt zetten legt Adriaan hem het verschil tussen dag en nacht uit. Daarnaast zingen ze het liedje ‘Vier seizoenen’.

14. Een vergissing is menselijk

Bassie heeft een apenpak gekocht om Adriaan bang te maken. Adriaan leest in de krant dat er een gevaarlijke aap is ontsnapt uit de dierentuin. Als Bassie verkleed als aap voor de deur van de caravan staat, schrikt Adriaan zich een hoedje en waarschuwt de politie. De échte aap loopt op dat moment op het circusterrein rond maar Bassie is zich van geen kwaad bewust.

15. Spoken bestaan niet

Bassie & Adriaan bezoeken een oud kasteel. Adriaan legt aan Bassie uit dat spoken niet bestaan. Wanneer Bassie een grap wil uithalen met Adriaan wordt hij de dupe van zijn eigen stommiteiten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo vriendjes en vriendinnetjes

1. Filmopname

Bassie en Adriaan hebben filmopnames in het park. Adriaan legt uit hoe een filmopname wordt gemaakt en gemonteerd. Daarnaast worden Ben Tenniglo en Pieter Monnereau voorgesteld.

2. Vergeetachtig

Bassie gaat tot vier maal toe boodschappen doen, vergeet wat hij moet halen, komt uiteindelijk met de boodschappen in heel andere hoeveelheden thuis

3. Bij de post

Bassie en Adriaan werken bij de post en moeten brieven bezorgen. Adriaan legt uit hoe de brieven bestempeld en gesorteerd worden.

4. Geldzorgen

Bassie gaat cheques uitschrijven en komt erachter dat hij geen tegoed meer heeft.

5. Bassie het rekenwonder

Bassie was als kind niet de beste leerling op school. Toch heeft hij Adriaan goed te pakken wanneer hij hem vraagt een rekensom op te lossen.

6. Het voorgevoel

Bassie en Adriaan gaan naar de paardenrace. Bassie denkt dat er die dag iets zal gebeuren met het getal vijf. Uiteindelijk blijkt hij inderdaad gelijk te hebben.

7. Met de boot naar Engeland (combi van: De bootreis + Engelse les)

Per boot vertrekken Bassie en Adriaan voor een korte vakantie naar Engeland. Bassie leert het verschil tussen stuur- en bakboord. (Het liedje Kapitein Bassie is uit dit gedeelte geschrapt)

Bassie en Adriaan bezoeken Londen en Buckingham Palace. Daar zien ze het wisselen van de wacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Inderdaad mooi, maar er zitten er wel een paar tussen waarbij de clou verraden wordt. En dat wilde je toch niet? ;)

Dat haat ik altijd, als iemand de clou verraadt :P

Trouwens, (no offense) ging jij niet pitten :P (Ik ook nu hoor :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tsja, hoe zouden die filmpjes nou aflopen?? Heb ze nog nooooit gezien :P;)

My point exactly. Het is een INFO site. Dus staat er info op. Jammer dan. Staan wel meer spoilers op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tsja, hoe zouden die filmpjes nou aflopen?? Heb ze nog nooooit gezien :P;)

Ja, jij. ;) Maar je hebt van die wildvreemde mensen die dus misschien nog nooit.......... ;)

Ik zat eens op een filmsite bij recensies over ''The Sixth Sense'' waarbij de clou ook verraden werd.

Terwijl ik hem nog nooit gezien had! :( Uiteindelijk vond ik het een zware k*tfilm, maar goed. :P

--EDIT-- en Yannick, ik heb gelogen >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

--EDIT-- en Yannick, ik heb gelogen >:)

Krijg toch de berie-berie :P

Over die film, The Sixth Sense, dit stond een keer in een blad: het is een rotstreek als je de clou van die film verraadt. Waarom wordt eigenlijk zovaak de clou verraden van films op zulke sites? :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...